Zambia, zimbabwe, Mozambique of Zuid-Afrika

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
Evanderenden

Zambia, zimbabwe, Mozambique of Zuid-Afrika

Bericht door Evanderenden »

Dag allen,

Jan-feb 2017 loop ik twee maanden een co-schap in Malawi ergens in de buurt van het Zomba plateau. Na deze twee maanden wil ik nog een week of 3-4 reizen. Ik heb de luxe gehad reeds een maand in Malawi rond te reizen 4 jaar geleden toen hier een vriendin coschappen liep. Nu ben ik op zoek naar een volgend mooi land en ik kom er niet goed uit.
Grote kans is dat ik alleen (28 jarige blondie) ga reizen. 4 jaar geleden wilde wij al graag Mozambique zien maar was het er erg onrustig en zijn we (geluk bij een ongeluk) in Malawi gebleven om te reizen.
Nu is mijn vraag, zijn er bepaalde landen in dit regenseizoen minder 'mooi' om heen te reizen? Ik las al dat niet alle wildparken top zijn met regenseizoen. Ik ben namelijk ook dol op de kust dus misschien is zuid afrika/mozambique dan een goed idee?
- Welk land raden jullie mij aan voor deze periode en tijd en als ik alleen zou zijn
- Ik moet het gezien mijn studenten status nog enigszins houden op een budget reis, en ik zal met name openbaar vervoer gebruiken
(Ik zou graag de Victoria falls zien, maar kies ik dan bv zimbabwe of zambia om verder in te reizen. en wat moet ik nou echt zien)

Kortom, ik heb wat ervaringen van anderen nodig ;)
ketting
Reisexpert

Re: Zambia, zimbabwe, Mozambique of Zuid-Afrika

Bericht door ketting »

Victoria falls, Chobe NP, Okavango Delta, Etosha NP en dan richting Kaapstad?
hutje
Vakantieganger

Bericht door hutje »

Leuke plannen!
Met drie tot vier weken zou ik vooral keuzes maken.

Vooral met openbaar vervoer kan beperken werken.

Ik heb ervaring met zuid Afrika, Namibië en Botswana. Openbaar vervoer is denk ik een mogelijkheid maar wel een opgave. Ik had altijd een huurauto.

Vorig jaar in victoria falls geweest met excursie vanuit kasane.

Je moet ook rekening houden met de regentijd en de wegen. Dit kan ook een probleem zijn wellicht. Als ik zie hoe de wegen normaal al zijn...

Zuid Afrika is groot en goed begaanbaar en zuidelijk deel moooyinnde betreffende periode.

Openbaar vervoer is hier ook het best denk ik en evt is een huurauto haalbaar? Ik huur voor een congres in juli in kaapstad een auto voor 15-20 euro per dag. Dus dat zou je een deel kunnen overwegen.

Ik zou me kunnen voorstellen dat je eerst naar via falls gaat. Vanaf daar kun je voor 160 euro naar Johannesburg vliegen. Kun je daar een deel bekijken en als je tijd zin hebt nog naar kaapstad vliegen voor 60 euro. Als zorg dat je een retourvlucht hebt met terugvlucht vanaf kaapstad kun je zo terug vliegen.

Zo zijn er natuurlijk meer mogelijkheden.
Eerst lijstje maken wat je wil zien.
Dan overzicht met weer en veiligheid.
Kijken naar kosten (dat verschilt met name voor overnachtingen en evt auto huur).

Dan kom je vanzelf op wat mogelijkheden uit.

Je kunt ook kijken of je door Mozambique en Zimbabwe richting vic falls kunt en San daar richting Namibië gaan bv. Maar ik heb geen ervaring daarmee en met de weersinvloeden.

Gr en bij vragen laat maar weten

Nathan
yasmin
Vakantieganger

Bericht door yasmin »

Ik weet niet hoe de Afrikanen in Zambia zijn, maar ik vond ze in Zimbabwe bij de Victoria falls uitermate vervelend en opdringerig. Als je ze duidelijk negeerde, aangaf geen interesse te hebben lieten ze je niet met rust. Bleven achter je aan lopen, vastpakken en doorvragen en zeuren tegen het agressieve af. En de eerste keer tijdens de reis dat we zoiets hadden dat we hier echt op onze spullen moeten letten. Terwijl we hier in zuid-Afrika,Namibie en Botswana totaal geen last van hebben gehad. Hier werden we met rust gelaten en hadden ook niet het gevoel dat het niet veilig zal zijn terwijl we dit gevoel wel of niet terecht nu wel hadden.
Voor mij zal het een reden zijn om niet in mijn eentje door Zimbabwe heen te gaan reizen ongeacht ik niet weet hoe ze verder in het binnenland zijn.
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Wat wil je zien?
Wildlife? Steden? Jungle of juist de savanne?
Je geeft aan dat je erg van de kust houdt dan liggen Moz en ZA meer voor de hand.
Budget dan valt Botswana als eerste af.

Ik zou denk ik voor de kaap regio kiezen in ZA, er is super veel te doen en te zien, je zit daar mooi in de zomer en je hebt een mooie kust. Als je het wilt combineren met een safari dan wellicht South Luwanga mee pakken vanuit Malawi. Of eventueel eerst naar de Vic Falls en vanuit daar doorvliegen naar Kaapstad / Durban / Port Elizabeth.
Plaats reactie