Hoi Rob,
Leuk, Andalusië! Ik was er vorig jaar en vond het prachtig! Alhambra is ook erg bijzonder, al vond ik de vele toeristen wel een beetje een afknapper, en ik was er nog wel in de winter....
9 dagen is niet zo heel lang, want de streek is vrij groot, dus je zult keuzes moeten maken.
Ik vond zelf El Torcal (bij Antequerra) echt prachtig en zou je zeker aanraden om dat niet over te slaan.
Hier wat meer informatie daarover:
antequera-torcal-national-park-t29398.html
Verder lekker doelloos dwalen in de steden.
Als je de tijd en de conditie hebt, bezoek dan veel dingen te voet, zo kom je vaak op bijzondere plekjes terecht waar je anders nooit zou komen.
Als je met de trein reist, kijk dan ook eens op de site compartetren.com. Dit is een soort carpoolwebsite, maar dan voor treinkaartjes.
Mensen die met de trein reizen "huren" een vierzitsplek (dat is schijnbaar voordeliger) en verhuren de overgebleven lege plekken weer via deze site. Zo ben je vaak een stuk goedkoper uit en als je mazzel hebt, is het nog gezelliger ook.
Een leuk alternatief is blablacar.es. Daar heb ik in Spanje veel gebruik van gemaakt en ook dat isveel goedkoper. En je kunt op meer plekken komen.
spanje-december-blablacar-t29343.html
Verder schijnt Tarifa heel erg leuk te zijn, maar dat ligt waarschijnlijk te ver uit de route, gezien het beperkte aantal dagen.
Op mijn blog vind je misschien ook nog wat informatie:
https://siem.aroundtheglobe.nl/travel-s ... 87479.html
En wellicht heeft @basdebruijn toevallig ook nog een paar leuke tips?
*edit: Met de bus kom je trouwens ook een heel eind...