Route Vietnam, Cambodja & Laos

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Jeannette
Reiziger
Contacteer:

Route Vietnam, Cambodja & Laos

Bericht door Jeannette »

Op korte termijn vertrek ik naar Azië en ik denk dat ik na lang twijfelen eindelijk mijn planning rond heb.
Alleen.. Natuurlijk blijf ik lekker door twijfelen en daarom zou ik graag eens horen wat jullie als ervaringsdeskundigen er van vinden.
Mijn planning is als volgt:

Dag 1 Aankomst Bangkok
Dag 2 Vliegen naar Hanoi
Dag 3 t/m 5 Hanoi
Dag 6 t/m 8 Ha long bay
Dag 9 t/m 12 Hoi An
Dag 13 Dagje strand (meer omdat ik dacht dat het een handige tussenstop is misschien toch maar overslaan?)
Dag 14 t/m 16 Da lat (easy riders tour?)
Dag 17 t/m 19 Mui Ne
Dag 20 t/m 23 Ho chi ming city
Dag 24 t/m 26 Phnom penh
Dag 27&28 Sihanoukville
Dag 29&30 Koh rong
Dag 31 Sihanoukville
Dag 32&33 Kampot
Dag 34&35 Battambang
Dag 36 t/m 38 Siem Riep
Dag 39&40 Si phan don
Dag 41 t/m 43 Pakse
Dag 44&45 Savannakhet
Dag 46 t/m 48 Vientiane
Dag 49 t/m 51 Vang Vieng
Dag 52 t/m 55 Luang prabang
Dag 56 t/m 61 Huay Xai slow boat naar Thailand
Dag 64 Vanuit Bangkok naar huis

Nu vraag ik mij af, is dit haalbaar of neem ik te weinig (of te veel) tijd bij bepaalde plaatsen?
Is alles in mijn planning wel de moeite waard? Of mis ik juist plaatsen?
Want ik heb inmiddels natuurlijk ook al weer over andere plaatsen gelezen die ik eigenlijk wel zou willen zien.
Namelijk Phu Quoc island om te duiken en Namtha National park.

Verder nog een paar algemene dingen die ik mij afvraag
- Klopt het dat ik als ik over land opnieuw Thailand binnenkom ik weer een visum vrije periode van 14 dagen krijg?
- Als ik van Siem riep naar Si phan don reis, moet ik volgens mij een visum voor 30 dagen hebben. Waar kan ik dat het beste regelen?
- Raden jullie het aan om een creditcard aan te schaffen en mee te nemen?
- Raden jullie het aan om hier alvast dollars te pinnen en hoeveel? Ik lees dat bij grensovergangen vaak met dollars betaald moet worden.
- Ik twijfel nog welke lonely planet ik aan zal schaffen de "Vietnam Cambodia Laos & Northern Thailand travel guide" of van ieder land een aparte.
Ivm de hoeveel informatie. Of raden jullie mij aan deze in Azië te kopen? Ik las ergens dat je ze daar heel goedkoop kunt krijgen.

Alvast bedankt voor het meedenken! ^O^
live is not the amount of breaths you take but the moments that take your breath away
vincentdekolf
Reiziger

Re: Route Vietnam, Cambodja & Laos

Bericht door vincentdekolf »

Hoi Jeannette,

Het is niet een vast gegeven hoelang je over een bepaalde stad moet doen, iedereen doet het anders.
Als ik naar je indeling kijk, ziet het er allemaal vrij logisch uit.

Mocht je in de knoop komen zou ik in Mui ne, Vientiane en Savannakhet wat minder tijd doorbrengen, ik vond het hier niet heel interessant.

Houdt er wel rekening mee dat het vanaf hier makkelijker praten is dan in de praktijk zal zijn. Reizen en indrukken maken moe, je zal niet altijd zin hebben om wéér in het busje te stappen naar het volgende.

In Vietnam zou je er nog voor kunnen kiezen Ninh Binh of Sapa te bezoeken, beide ook erg mooi.

Even een antwoord op je vragen
- Klopt het dat ik als ik over land opnieuw Thailand binnenkom ik weer een visum vrije periode van 14 dagen krijg?
Ja
- Als ik van Siem riep naar Si phan don reis, moet ik volgens mij een visum voor 30 dagen hebben. Waar kan ik dat het beste regelen?
Op de grens overgang van Cambodja naar Laos
- Raden jullie het aan om een creditcard aan te schaffen en mee te nemen?
Ik vond het erg handing, als je eens online een hotel of vlucht wil boeken
- Raden jullie het aan om hier alvast dollars te pinnen en hoeveel? Ik lees dat bij grensovergangen vaak met dollars betaald moet worden.
Zou ik niet doen, gewoon daar doen
- Ik twijfel nog welke lonely planet ik aan zal schaffen de "Vietnam Cambodia Laos & Northern Thailand travel guide" of van ieder land een aparte.
Ivm de hoeveel informatie. Of raden jullie mij aan deze in Azië te kopen? Ik las ergens dat je ze daar heel goedkoop kunt krijgen.
Ik zou er 1 meenemen. Is al zwaar genoeg en staat absoluut genoeg info in. Anders even op internet in je hostel. Ik weet niet of je er tijd voor hebt, maar ik weet dat ze te koop zijn op Kho san Road, Bangkok, maar kan ook begrijpen als je een hotel vlakbij het vliegveld neemt.

Hoop dat je hier wat aan hebt!
Jeannette
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Jeannette »

Hoi Vincent,

Bedankt voor je reactie. Heb ik zeker iets aan :)
Sapa had ik inderdaad ook aan gedacht maar volgens mij is de omgeving in deze tijd minder mooi.
Tenminste dat is wat ik gelezen heb.
live is not the amount of breaths you take but the moments that take your breath away
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik zeg te weinig tijd te veel plaatsen. Je hebt op heel veel plekken 2 dagen maar vergeet de reistijd. Neem PP naar sihanouville is gewoon een ochtend kwijt hoor. Waarom zou je dat doen voor een middag strand 8)7 Of HCMC naar PP een hele dag. Dit gaat hem echt niet worden, reken 4 weken voor vietnam, 4 voor laos en 2 voor cambodja. Wat je zou kunnen doen is invliegen op HCMC in plaats van Hanoi en dus een groot deel van Vietnam skippen dan zou het al iets reëler worden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jeannette
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Jeannette »

Hm.. De tickets al een tijdje geboekt dus qua tijd en beginpunt van de route valt er dus weinig meer te veranderen.
Ik zal het dus moeten hebben van plaatsen skippen als dit niet haalbaar is. 8)7
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Vietnam: ik zou niet langer dan twee dagen uittrekken voor HCMC en Hanoi, dat is echt meer dan genoeg. Ik zou via Haiphong naar Cat Ba Island gaan en vanuit daar Han La bay en Ha Long bay bezoeken. Hoi An maximaal drie dagen (incl. eventueel dagje strand). Met de dagen die je dan over hebt zou je naar Sapa (met de nachttrein vanaf Hanoi) en/of Ninh Binh kunnen (nachttrein Sapa-Hanoi en dan gelijk de trein door naar Ninh Binh (half uurtje overstaptijd). Mui Ne is leuk voor strand en (kite)surfen, maar verder is er eigenlijk niets. Dag naar Hue zou nog kunnen.
Plaats reactie