Alleen.. Natuurlijk blijf ik lekker door twijfelen en daarom zou ik graag eens horen wat jullie als ervaringsdeskundigen er van vinden.
Mijn planning is als volgt:
Dag 1 Aankomst Bangkok
Dag 2 Vliegen naar Hanoi
Dag 3 t/m 5 Hanoi
Dag 6 t/m 8 Ha long bay
Dag 9 t/m 12 Hoi An
Dag 13 Dagje strand (meer omdat ik dacht dat het een handige tussenstop is misschien toch maar overslaan?)
Dag 14 t/m 16 Da lat (easy riders tour?)
Dag 17 t/m 19 Mui Ne
Dag 20 t/m 23 Ho chi ming city
Dag 24 t/m 26 Phnom penh
Dag 27&28 Sihanoukville
Dag 29&30 Koh rong
Dag 31 Sihanoukville
Dag 32&33 Kampot
Dag 34&35 Battambang
Dag 36 t/m 38 Siem Riep
Dag 39&40 Si phan don
Dag 41 t/m 43 Pakse
Dag 44&45 Savannakhet
Dag 46 t/m 48 Vientiane
Dag 49 t/m 51 Vang Vieng
Dag 52 t/m 55 Luang prabang
Dag 56 t/m 61 Huay Xai slow boat naar Thailand
Dag 64 Vanuit Bangkok naar huis
Nu vraag ik mij af, is dit haalbaar of neem ik te weinig (of te veel) tijd bij bepaalde plaatsen?
Is alles in mijn planning wel de moeite waard? Of mis ik juist plaatsen?
Want ik heb inmiddels natuurlijk ook al weer over andere plaatsen gelezen die ik eigenlijk wel zou willen zien.
Namelijk Phu Quoc island om te duiken en Namtha National park.
Verder nog een paar algemene dingen die ik mij afvraag
- Klopt het dat ik als ik over land opnieuw Thailand binnenkom ik weer een visum vrije periode van 14 dagen krijg?
- Als ik van Siem riep naar Si phan don reis, moet ik volgens mij een visum voor 30 dagen hebben. Waar kan ik dat het beste regelen?
- Raden jullie het aan om een creditcard aan te schaffen en mee te nemen?
- Raden jullie het aan om hier alvast dollars te pinnen en hoeveel? Ik lees dat bij grensovergangen vaak met dollars betaald moet worden.
- Ik twijfel nog welke lonely planet ik aan zal schaffen de "Vietnam Cambodia Laos & Northern Thailand travel guide" of van ieder land een aparte.
Ivm de hoeveel informatie. Of raden jullie mij aan deze in Azië te kopen? Ik las ergens dat je ze daar heel goedkoop kunt krijgen.
Alvast bedankt voor het meedenken!