Op dit moment zit ik met een vraag en ben ik benieuwd hoe jullie erover denken en hoe jullie het hebben ervaren! Ook ben ik nieuwsgierig hoe deze thread gaat lopen.

In 2013 ben ik voor maand in Zuidoost-Azie gaan reizen. Hierbij heb ik 3 maal Bali aangedaan. Hoewel de 2e en 3e geen geen vrijwillige keuzes waren, heb ik er een prachtige tijd gehad! Das war einmal!

De 2e keer dat ik op Bali kwam, was omdat tijdens de Komodo-tour de boot besloot niet meer te varen naar Lombok ivm de ruwe zee. De enige optie was terugvliegen naar Bali vanaf Labuan Bajo. De 3e keer was omdat mijn bankpas eindelijk was aangekomen op Bali. Dat terwijl ik al halverwege Vietnam was. Gezien het feit dat ik al 2 maanden reisde met alleen mijn creditcard, besloot ik na Vietnam voor 6 dagen terug te gaan naar Bali. Ik moet toegeven dat de 3e keer ook wel genoeg was!

Zeer waarschijnlijk ga ik op het eind van september 12 dagen op vakantie. Ik heb de keuze laten vallen uit Bali, Thailand en Curacao. Van deze 3 bestemmingen ben ik alleen op Bali geweest.
Nu is dus mijn vraag:
- zijn jullie ooit voor een 2e keer terug gegaan naar een vakantiebestemming die de 1e keer (super)goed was bevallen?
- en zo ja, hoe hebben jullie deze 2e maal ervaren?
Hoewel ik Bali geweldig vond, ben ik op dit moment dat ik me onbewust toch laat leiden door (enige) sentiment en ben ik nog nooit teruggeweest naar een bestemming die ik geweldig vond. Ik ken Bali en weet wat ik er van kan verwachten betreft cultuur, natuur en eten. Ik moet toegeven dat Indonesie over het algemeen heel veel indruk op mij heeft achter gelaten. Hoewel ik de meeste bestemmingen die ik heb bezocht een 2e keer bezoeken absoluut de moeite waard zijn!
Graag zou ik jullie ervaringen en meningen hierover willen horen!