Lang leve de visitekaartjes:
Vietnam
H Silk restaurant
17 Hang Bac Street
Hanoi
Vietnam
Vietnameese en westerse keuken (pasta, hamburger e.d.). Voor 1,5 - 3 euro kun je je buik al aardig voleten.
Restaurant Kiti
38 Hang Hom Str.
Hanoi
Vietnam
Vietnamese en Westerse keuken. Heerlijk gegeten hier, was wel duurder dan het gemiddelde restaurant, maar de gerechten worden mooi gepresenteerd en smaken overheerlijk.
Nieuw Zeeland
Patagonia
50 Beacht St.
Queenstown
Nieuw Zeeland
Voor de lekkerste ijsjes, handgemaakte chocolade bonbons en erg lekkere (warme) chocolademelk. Niet goedkoop (ongeveer 3 euro voor een warme choco; large), maar oh wat was die lekker!!
Ponsonby Village Food Court
106 Ponsonby Road
Auckland
Nieuw Zeeland
In deze grote hal vind je eten uit alle windstreken. Je kunt loempia's bestellen bij de Thai en burrito's bij de Mexicaan. Voor gemiddeld 10 dollar heb je een ontzettend goede maaltijd en een grote portie.
Hamburgertentje in Marahau
Marahau
Nieuw Zeeland
Als je nou nou dagen (of uren) lopen Abel Tasman NP uitloopt, loop dan nog een paar honderd meter door. Als je richting Abel Tasman Aqua Taxi loopt, tref je aan je rechterkant (net over de brug) een stalletje waar je onder andere broodjes hamburger en friet kunt kopen. Die combi kost ongeveer 12,50 dollar.
Fergburger
42 Shotover St
Queenstown
Nieuw Zeeland
Al bij mijn aankomst in NZ hoorde ik over de legendarische Fergburger. Als je grote honger hebt, dan is dit de perfecte burger. Er zijn een boel verschillen, maar een ding is bij elke burger hetzelfde: het enorme formaat! Als je deze burger eet (die overigens ook gewoon lekker is en niet alleen erg groot) kun je met een gerust hart op stap. Honger zul je voorlopig niet hebben. Kost ongeveer 10 dollar.
Maleisie
Rainforest Bakery & Pastry
300, Chulia Street
Georgetown, Penang
Maleisie
Als je een keer geen noodles of rijst voor ontbijt of lunch wilt Je gewoon een keer behoefte aan lekker brood hebt of zin in een gebakje of koekje, dan ben je hier aan het juiste adres. Het is duurder dan een bord nasi bij een lokaal straatstalletje, maar op zich goed te doen.
Hamburgers op Penang Hill
Als je de kabelbaan naar de top van Penang Hill neemt en richting de Indiase tempel loopt, staat er een straatstalletje waar ze broodjes hamburger verkopen. Voor 2 euro heb je een overheerlijk broodje hamburger.
Eettentje bij Sabah Museum in Kota Kinabalu
Als het het museum bezoekt en richting de Heritage Village loopt, zit daar een klein eettentje. Een Lemon icetea kost er 1.5 RM en een lekkere nasi goreng kost 4 RM.
Nepal
Weizen Bakery
Thamel
Kathmandu
Helaas geen specifiek adres (zelfs niet op de site van de Bakkerij (
www.weizenrestaurant.com), maar als je in de hoofdstraat in de wijk Thamel loopt en goed zoekt, dan kun je het vinden (het ligt aan dezelfde kant als bar New Orleans). Het is de moeite van het zoeken meer dan waard. Heerlijke broodjes waar je echt je vingers bij op eet. De prijzen hangen zo rond de 2 euro voor zo'n broodje als ik het me goed herinner.