Budget restaurantjes op reis

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Erik
Site Admin

Budget restaurantjes op reis

Bericht door Erik »

Nanneke verstuurde via de email het idee om ook een restaurant database aan te leggen met waar dat je goed(koop) kunt eten in het buitenland. Om dit op te kunnen zetten is het fijn wanneer er een aantal restaurantjes in staan om de boel te vullen. Nu aan jullie de vraag of jullie wat leuke restaurantjes willen plaatsen in dit topic op deze manier:
Naam restaurant
Adres/hoe kom je er
Plaats
Land
Wat voor soort eten + prijsindicatie

Wanneer we er voldoende hebben zullen we deze hopelijk kunnen plaatsen in een nieuwe sectie van de site. Voor restaurantjes in eigen land mogen jullie het topic van Myrte aanvullen :)
jaydee
Reisexpert

Re: Budget restaurantjes op reis

Bericht door jaydee »

leuk idee! wel shit dat ik altijd vergeet waar ik gegeten heb (zelfs als het heel lekker is/was).

schiet me nu ff 1tje te binnen...
Igor's (Lounge)
2133 St. Charles Ave.
New Orleans, LA 70118
(504) 568-9811
In het Uptown/Garden District

Is een vrij simpel tentje, meer een kroeg eigenlijk, waar je kan poole e.d.. Ze hebben ook een laundry service dus je kan lekker een pilsje weg hakken terwijl je op je schone kloffie aant wachten bent. Het eten is ook vrij simpel en niet zo bijzonder maar op dinsdag (volgens mij, weet het niet helemaal zeker meer) maken ze 1 grote pan met heerlijk (behoorlijk pittige) rice and beans met veel fried meat. Echt super lekker (echt een beetje soul/afro-american voedsel). Het kost maar iets van 3 dollar geloof ik. Je moet wel snel zijn want op=op en alle locals komen ook (zegt meestal ook wel wat over de kwaliteit).
En owjah het is 24-7 open dus je kan lekker lang doorhangen en rollend naar je hostel (Marquette House ligt op rol afstand. voor de mensen die het onderwerp 'Hostels en dorms; de voor en nadelen?' gelezen hebben...hier was mijn "van bovenste bed naar beneden kotsen verhaal" haha).

Zo is de eetlust ook gelijk weer opgewekt :P
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ja, eh....dat zijn er nogal wat. Ok dan:
http://www.joyridebol.com/cafe/jrc.html

Nederlands eten (en nog lekker ook!) in Bolivia!

http://www.thebestofecuador.com/plopez.htm#restaurants

Cafe Ballena. Heerlijke vergetarische roerbakschotels!
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

owhja weet er nog 1:
http://www.abbotkinneyonline.com/index. ... Grill.html

super lekker burrito's eten na het surfen. Goed en goedkoop (wel voor de snack of meeneem want is soort cafetaria)
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Charlie Claw's op Wasini Island (kenia).
http://www.wasini-island.com/charlie_claws.htm

Doe je een duik (of snorkel) trippie en dan daarna of tussendoor heerlijk verse (echt heeeeeeel verse) kreeft of krab eten. Echt heel erg lekker en ook erg leuk duiken. Tis ook een duikschool/organisatie.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Helaas veranderen restaurantje te vaak van naam en eigenaar.

Maar by far mijn favoriete plaats om te eten: Pokhara... na 3 weken te veel dhal bat is alles heerlijk. Maar de 'sizzling steak' is gewoon ook echt geweldig. Een heerlijk goed stuk vlees met keuze uit verschillende sauzen.

Nog beter je kunt er ook nog een biertje bij krijgen of een erg strakke Mojito
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Lang leve de visitekaartjes:

Vietnam
H Silk restaurant
17 Hang Bac Street
Hanoi
Vietnam
Vietnameese en westerse keuken (pasta, hamburger e.d.). Voor 1,5 - 3 euro kun je je buik al aardig voleten.

Restaurant Kiti
38 Hang Hom Str.
Hanoi
Vietnam
Vietnamese en Westerse keuken. Heerlijk gegeten hier, was wel duurder dan het gemiddelde restaurant, maar de gerechten worden mooi gepresenteerd en smaken overheerlijk.

Nieuw Zeeland
Patagonia
50 Beacht St.
Queenstown
Nieuw Zeeland
Voor de lekkerste ijsjes, handgemaakte chocolade bonbons en erg lekkere (warme) chocolademelk. Niet goedkoop (ongeveer 3 euro voor een warme choco; large), maar oh wat was die lekker!!

Ponsonby Village Food Court
106 Ponsonby Road
Auckland
Nieuw Zeeland
In deze grote hal vind je eten uit alle windstreken. Je kunt loempia's bestellen bij de Thai en burrito's bij de Mexicaan. Voor gemiddeld 10 dollar heb je een ontzettend goede maaltijd en een grote portie.

Hamburgertentje in Marahau
Marahau
Nieuw Zeeland
Als je nou nou dagen (of uren) lopen Abel Tasman NP uitloopt, loop dan nog een paar honderd meter door. Als je richting Abel Tasman Aqua Taxi loopt, tref je aan je rechterkant (net over de brug) een stalletje waar je onder andere broodjes hamburger en friet kunt kopen. Die combi kost ongeveer 12,50 dollar.

Fergburger
42 Shotover St
Queenstown
Nieuw Zeeland
Al bij mijn aankomst in NZ hoorde ik over de legendarische Fergburger. Als je grote honger hebt, dan is dit de perfecte burger. Er zijn een boel verschillen, maar een ding is bij elke burger hetzelfde: het enorme formaat! Als je deze burger eet (die overigens ook gewoon lekker is en niet alleen erg groot) kun je met een gerust hart op stap. Honger zul je voorlopig niet hebben. Kost ongeveer 10 dollar.

Maleisie
Rainforest Bakery & Pastry
300, Chulia Street
Georgetown, Penang
Maleisie
Als je een keer geen noodles of rijst voor ontbijt of lunch wilt Je gewoon een keer behoefte aan lekker brood hebt of zin in een gebakje of koekje, dan ben je hier aan het juiste adres. Het is duurder dan een bord nasi bij een lokaal straatstalletje, maar op zich goed te doen.

Hamburgers op Penang Hill
Als je de kabelbaan naar de top van Penang Hill neemt en richting de Indiase tempel loopt, staat er een straatstalletje waar ze broodjes hamburger verkopen. Voor 2 euro heb je een overheerlijk broodje hamburger.

Eettentje bij Sabah Museum in Kota Kinabalu
Als het het museum bezoekt en richting de Heritage Village loopt, zit daar een klein eettentje. Een Lemon icetea kost er 1.5 RM en een lekkere nasi goreng kost 4 RM.

Nepal

Weizen Bakery
Thamel
Kathmandu
Helaas geen specifiek adres (zelfs niet op de site van de Bakkerij (www.weizenrestaurant.com), maar als je in de hoofdstraat in de wijk Thamel loopt en goed zoekt, dan kun je het vinden (het ligt aan dezelfde kant als bar New Orleans). Het is de moeite van het zoeken meer dan waard. Heerlijke broodjes waar je echt je vingers bij op eet. De prijzen hangen zo rond de 2 euro voor zo'n broodje als ik het me goed herinner.
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Heb nog meer visits gevonden:

China
Peking Eend
No.24 Jianguomenwai Chaoyang
Beijing
China
In dit grote restaurant kun je Peking Eend eten. Ze verwerken werkelijk waar alles van de eend in gerechten tot en met het bloed en de 'voeten'. Gewoon traditionele Peking Eend kun je er ook bestellen en is erg lekker. Weet alleen geen prijzen meer.

Tibet
Restaurant & Bar Dunya
100 Beijing Dong Lu
Lhasa
Tibet
Dit restaurant (www.dunyarestaurant.com) heeft een Nederlander als mede-eigenaar. Je kunt er internationale gerechten en Tibetaanse gerechten eten. Dit is geen heel erg goedkoop restaurant, maar je kunt er lekker eten, het Engels van het personeel is redelijk en ze zijn erg vriendelijk.

Nepal
Flavor's Cafe & Restaurant
Boudha-6
Kathmandu
Nepal
Hier kun je met een gerust hart een kopje koffie en een gebakje bestellen. Een fijn ingerichte plek waar je rustig kunt genieten van een heerlijk drankje en gebakje.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

mijn ervaringen (met name in Azie) is dat restaurantjes een jaar later vaak weer weg zijn.

Zit nu in Ecuador en kan er een hele berg aanraden.
Zit op dit moment aan de zwitserse rosti bij La Vaca in Banos.
Niet cultureel verantwoord maar ik had zin in veel kaas

Casa Hood en Cafe hood zijn populair. Marianne lijkt er mee opgehouden te zijn. Vanavond naar Mama Ines wat ook lekker schijnt te zijn.

In Otavalo is het lekker eten bij hotel Donna Esther (kip met cacao), Bueno Vista en mi Otavalitto
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ArdaKroesen
Vakantieganger

Bericht door ArdaKroesen »

De meeste van mijn visitekaartjes liggen thuis... maar deze wilde ik toch vast plaatsen.

Inmiddels staat Milas ook in de LP maar dat ik dan ook niet voor niets! Toen ik vorig jaar zomer in Indonesie was was het er nog steeds net zo gezellig en rustig als voor de vermelding in de LP! Daarom nog steeds een aanrader:

Rumah Makan "MILAS"
Jl. Prawirotaman IV 127 B
Yogyakarta, Indonesia. Tel: +62 274 742 33 99

organisch vegetarisch restaurant met westerse en Indonesische gerechten. Niet super goedkoop, maar ik vind de prijs zeker in verhouden. Heerlijke plek om gezellig te gaan zitten. Omdat het zo lekker rustig is ging ik er vaak zitten om mijn Indonesiche huiswerk te maken aan een tafeltje met af en toe een lekker drankje of een hapje. Een oase van rust in het toeristische gedeelte van Yogya.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Hongarije, Budapest

Belvárosi Lugas Étterem
Bajcsy - Zsilinszky út 15

achter de st. stephens basilica ligt dit heerlijke Hongaarse restaurantje, eten is erg lekker en niet duur!

voor een iets groter budget is Sir Lancelot wel erg leuk! Je eet hier met je handen en je waant je terug in de middeleeuwen. Ook kleine showtjes naast het eten: http://www.sirlancelot.hu/
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Nanneke schreef: Tibet
Restaurant & Bar Dunya
100 Beijing Dong Lu
Lhasa
Tibet
Dit restaurant (http://www.dunyarestaurant.com) heeft een Nederlander als mede-eigenaar. Je kunt er internationale gerechten en Tibetaanse gerechten eten. Dit is geen heel erg goedkoop restaurant, maar je kunt er lekker eten, het Engels van het personeel is redelijk en ze zijn erg vriendelijk.
Niet heel erg goedkoop is zwak uitgedrukt. Ze zijn zelfs voor Tibetaanse begrippen erg duur. Het dakterras is wel erg gezellig, maar dat is het Nam Tso restaurant ook (onderdeel van de Banak Sholl) en die zijn toch een stuk goedkoper. ;)

Daarnaast is het ook goed en redelijk goedkoop eten bij de beide Tashi restaurants. Ze zitten beide op Dekyi Shar Lam. Maar ik dacht dat Tashi I zit aan een kruising met de weg naar de Barkhor plein en Tash II zit verborgen in het Kirey hotel.
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Dunya is inderdaad niet goedkoop uitgaande van een echt backpackers budget! Voor een gemiddelde 'reiziger' is het echter nog wel te doen.
Een van de door Hildo genoemde Tashi restaurants (ik mee II) kon ik niet meer vinden. Maar het er inderdaad wel goede verhalen over gehoord.
alisiapeters
Contacteer:

Bericht door alisiapeters »

Super idee om leuke restaurantjes te verzamelen (hetzelfde bedacht ik me namelijk vorige maand ook ergens). We geven mondeling zoveel informatie door aan andere reizigers, maar gemakkelijker is natuurlijk om naar aroundtheglobe te verwijzen. Ik ben momenteel een lijst aan het compileren van onze favorieten. Het zijn er nogal wat, dus beware voor een invasie uit Vietnam over afzienbare tijd!
Groeten aan alle andere wereldreizigers, het nieuwste forumlid Alisia
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Niet bepaald een toeristenbestemming, maar wie in Milwaukee is moet absoluut bij Water Street Brewery gaan eten. Vooral de jambalaya is fantastisch, en uiteraard een mag een lokaal gebrouwen biertje (dan is het goedkope er overigens wel meteen weer vanaf) erbij niet ontbreken.

Verder zou ik zo geen specifieke aanraders kunnen noemen, ik heb bijna overal wel uitstekend kunnen eten, maar heb nooit adressen bijgehouden.
Plaats reactie