Hoi allen,
In Jakarta weet ik dat er een sloppenwijk is. Ik heb dat nog nooit gezien en ben er uiteraard nieuwsgierig naar. Hoe slim is het om daarheen te gaan en is er eventueel iets georganiseerd ter plekke?
Sloppenwijk Jakarta
Re: Sloppenwijk Jakarta
In Jakarta is wel meer dan één sloppenwijk.
In Indonesie heb je geen georganiseerde tours naar sloppenwijken als in bijvoorbeeld Zuid-Afrika. Het zal lastig zijn een taxi te krijgen die je erheen rijdt, want er is in dergelijke wijken meestal heen adressysteem.
En als je er bent, wat wil je doen? Wanneer je niet redelijk goed Indonesisch praat zou ik er niet naar toe gaan, omdat je ter plekke niet kan communiceren.
Zelf ben ik tijdens mijn stage (elders in het land) wel eens in dergelijke kampongs geweest.
In Indonesie heb je geen georganiseerde tours naar sloppenwijken als in bijvoorbeeld Zuid-Afrika. Het zal lastig zijn een taxi te krijgen die je erheen rijdt, want er is in dergelijke wijken meestal heen adressysteem.
En als je er bent, wat wil je doen? Wanneer je niet redelijk goed Indonesisch praat zou ik er niet naar toe gaan, omdat je ter plekke niet kan communiceren.
Zelf ben ik tijdens mijn stage (elders in het land) wel eens in dergelijke kampongs geweest.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: Sloppenwijk Jakarta
Wat je zou kunnen doen is het artikel over Jakarta lezen en contact zoeken met de gids die in dat artikel genoemd staat. Hij heeft ons destijds in Jakarta hele leuke plekken laten zien en ook bij de mensen tijds in de wijken waar jij misschien op doelt.