Hey Lilian, leuk plan! Ik heb redelijk wat fietsers gezien in NZ en het lijkt me een hele uitdaging. Moet wel zeggen dat het gerust zwaar zal zijn, want zo plat als hier in NL is het daar natuurlijk niet

Ik ben zelf een keertje een kleine dag over de wegen en ooki wat binnenweggetjes gaan fietsen, was erg mooi maar het viel me niks mee zo zwaar was het toch nog. En ik fiets hier en NL toch zeer regelmatig. Maargoed, met een beetje conditie en doorzettingsvermogen moet het toch goed mogelijk zijn! Kom je ook nog eens afgetrained terug! :lol: Ik zou in iedergeval NIET gaan fietsen als kostenbesparing een van je belangrijkste argumenten is... een beetje fiets met goede tassen enzo zal toch ook wel het nodige kosten.
Veilig tjah. Er zijn met name op het zuider eiland al zeer weinig goede wegen, dus fietspaden zul je zeker niet vinden. Dit betekent dat je gewoon op de 'snelweg' fietst, vergelijkbaar met een provinciale weg in NL. De auto's rijden dus vlak langs je en hoewel er dus wel meer mensen zijn die het doen, is het niet helemaal ongevaarlijk. Mocht er wat gebeuren dan rijden er wel genoeg auto's zodat iemand je kan helpen. Voor meer info zou ik kijken bij tourism office van nieuw zeeland, stuur ze een mailtje ofzo? Verder zal er ook vast wel een boek / reisgids over bestaan!