Beschadigde koffer

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
menasil
Reisexpert

Beschadigde koffer

Bericht door menasil »

Allereerst de vraag waarom ik dit topic open: Hebben jullie dit al eens gehad? En hoe is het toen afgehandeld? Ben nieuwsgierig, hoor in mijn omgeving wisselende verhalen en zit nu zelf ook met zon situatie.

Ik maakte voor vertrek nog een grapje dat ik in ieder geval goed verzekerd op reis ging (aantal dagen overlapping 2 reisverzekeringen omdat ik dan zeker was van ook geldigheid annuleringsverzekering voor de volgende vakantie) en daarmee heb ik onheil over mij afgeroepen ;) Ik kreeg een koffer terug waarvan het slot kapot is. Kon niet meer dicht en schiet meteen open. Mechanisme lijkt dus kapot te zijn. Na ongeveer 1 uur in de rij te hebben gestaan, werd er een schade rapport opgemaakt en zag het er goed uit want volgens de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij zou ik of een reparatie krijgen aan mijn koffer of een vervangend exemplaar. Daarvoor wordt een afspraak met mij ingepland om de koffer op te halen. Ik mistte geen spullen verder (dankzij mijn band met slot en 2 schuifsloten, ging het goed). Ook contact gehad met de reisverzekering en krijg een schadeformulier toegestuurd. Had op dat moment nog geen keuze gemaakt voor welke weg ik zou kiezen.

Vanmorgen even alles in orde gemaakt voor de verdere afhandeling en gekozen voor de weg via de luchtvaartmaatschappij. Zojuist werd ik gebeld door de afhandelaar van de maatschappij. De koffer worden opgehaald op werkdagen tussen 09:00-17:00. Toen ik aangaf dat met mijn werk het soms mogelijk is om grotendeels thuis te zijn maar niet altijd 8 uur achter elkaar en of het mogelijk is een indicatie te krijgen van welk dagdeel ze kunnen komen, was de oplossing:"U kunt uw man vragen thuis te zijn". Ai. Ik heb geen man. Toen ik dat zei, dan was de mededeling dat dan mijn buurman of zo maar moest regelen dat ie thuis was want een indicatie kunnen ze niet geven, ook niet op de dag zelf. Uiteindelijk zo weten te regelen dat ik 1 hele dag geen afspraken heb op het werk en dan thuis kan werken. Daarna was de mededeling dat ik na 2 weken een gerepareerde koffer kreeg of een nieuw exemplaar. Ik vroeg of ik dan wederom een dag thuis moest blijven. Het was de beste man niet bekend of ik überhaupt te horen zou krijgen wanneer de koerier langs zou komen en als dat al zo zou zijn wanneer ik dat dan te horen zou krijgen maar dat het waarschijnlijk nog een dag thuis blijven betekende en er geen afspraak wordt ingepland maar mede gedeeld. 0_0

Ik ben nog steeds beetje verbaasd over de reactie over dat mijn man dan maar thuis moet zijn hahaha...Denk er nu sterk aan het op m'n reisverzekering te gooien waarbij ik voor een nog niet zo oude koffer (1,5 jaar oud) een schijntje krijg i.v.m. eigen risico maar de wijze waarop deze afhandeling plaats vindt geeft me ook niet zoveel vertrouwen :? Via de luchtvaartmaatschappij lijkt het gunstiger maar is voor mij iig lastig te regelen met full time baan. Ben vast niet de enige lijkt me die dit heeft? En nu denk ik: Zoveel moeite voor een stomme koffer 8)7 :{
Erik
Site Admin

Re: Beschadigde koffer

Bericht door Erik »

Het lijkt mij dat je via de luchtvaartmaatschappij meer terug krijgt. Maar of dit klopt weet ik niet.

Mijn koffer is ook een keer gesneuveld en om aanspraak te maken op een vergoeding moest je inderdaad door een hele berg papierwerk heen. Uiteindelijk niet gedaan, weet alleen niet meer waarom. Ik denk omdat ik pas thuis merkte dat mijn koffer stuk was en je eerst op het vliegveld een rapport op moet maken.

Klopt dat menasil?
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Wij hebben een keer na 1 reis 2 kapotte koffers gehad. Deze opgegeven bij onze reisverzekering en vergoed gekregen. Tegelijkertijd ook bij de verkoper ons beklag gedaan. Kregen wij nieuwe koffers. Dit wel netjes opgegeven bij de verzekering en geld terug gestort. Er bestaan dus nog wel nette mensen ;-) (veer in eigen ....)
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Klopt Erik, voor claim bij airline is dat noodzakelijk. Voor reisverzekering moest ik de bon hebben maar ik heb ook alvast kopie van dat rapport gemaakt. Was maar 1 regeltje....

Googlen leerde mij dat sommige Airlines je zelf soort gelijke koffer laten kopen en alles vergoeden als je zon rapport hebt.

Elrosso, ik zag dat bij mij de garantie dit niet dekt.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn moeder heeft een keer een beschadigde koffer gehad bij Wizz Air. Er was een wieltje afgebroken.

Gemeld bij de maatschappij, en toen kon ze kiezen: of de dagwaarde van de koffer terug (het ding was 5 jaar oud, geen bon), of ze kon ter plekke een nieuwe vergelijkbare koffer meenemen. Ze heeft voor het laatste gekozen, en een verklaring getekend dat ze af zag van verdere claims.

Een nette en efficiënte oplossing. Dat verbaasde me eigenlijk (zeker voor een budgetmaatschappij).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Wow zeker netjes!

ik vloog met Finnair. Hele fijne maatschappij maar dit is niet echt prettig.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Je kan het toch ook op je werk laten ophalen en terug laten sturen? :)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Heb ik inderdaad ook over na gedacht Rick, maar dan is er ook niet continu iemand aanwezig die het even kan regelen.Plus dat ik veel onderweg ben voor m'n werk en zeker nu drukke periodes. Inmiddels heb ik sinds vorige week donderdag contact geprobeerd op te nemen om de afspraak te cancelen omdat ik het toch op de reisverzekering ga doen. Maar tot op heden GEEN contact kunnen krijgen en wel vele euro's lichter van de telefonische rij. Ook op emails reageren ze niet en ook niet op het contactformulier. Vanaf mijn kant genoeg eraan gedaan om ze duidelijk te maken dat ik de afspraak niet meer wil maar zo vreemd dat ik dan geen reactie meer krijg.
Plaats reactie