Beste reistijd Nicaragua

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
kevinmp
Reisexpert

Beste reistijd Nicaragua

Bericht door kevinmp »

Hallo allemaal,

Mijn vriendin staat voor de klas, dus het probleem laat zich raden denk ik haha.
Wij hebben 3 opties boor nicaragua namelijk!

- de zomervakantie 3 weken
- mei vakantie 2 weken
- kerstvakantie 2 weken

Wie heeft er ervaring in deze periodes vooral met betrekking tot het weer. In onze zomer vakantie is het weer daar toch slecht?
Ik weet dat 2 weken eigenlijk wel kort is, hoewel wij wel snelle reizigers zijn.

Wat raden jullie aan en waarom? En is het dan verstandig om je te beperken tot 1 bepaald deel

Alvast bedankt weer
Erik
Site Admin

Re: Twijfel over welke periode Nicaragua

Bericht door Erik »

Hey Kevin,

Ik weet niet of je de artikelen over Nicaragua al hebt gelezen, maar daar staan al een aantal van je vragen beantwoord. Bijvoorbeeld wat de beste reistijd voor Nicaragua is. De hoogtepunten van Nicaragua zijn er ook te vinden.

Hiermee zou je als het goed is al weer een stukje verder mee geholpen moeten zijn. Als je nog specifieke vragen hebt stel ze gerust!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Onze zomervakantie is niet persee slecht hoor.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Hey beiden,

Vond het al zo vreemd, normaal kreeg k een notificatie bij een bericht maar stond nog op een mail adres die ik niet meer gebruik haha.

Erik, ja heb ik gelezen. Ik lees altijd alles goed door haha.
Nu moet ik wel zeggen dat de laatste tijd het klimaat een beetje aant veranderen is

@ Tikva en Erik

De hoogtepunten lijken allemaal dicht bij elkaar te liggen, rond grenada etc. Zou je dat dan redden als je er bijvoorbeeld voor kiest om in Mei te gaan. Wanneer we dus maar twee weken kunnen in plaats van drie in de zomervakantie

@ Tikva, wat bedoel je met niet per se slecht. Ben jij er in die periode geweest? Jij als ervaren reiziger, kun je mij vertellen of die periode dan nog wel slechter is als Mei bijvoorbeeld?

Groetjes
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik denk dat je heel wat kunt bezoeken in twee weken. Wij hebben dat ook gedaan en hebben de laatste week vooral uitgerust op the Corn Islands. Ik heb even het reisschema toegevoegd wat we toen ongeveer hebben aangehouden.
Bijlagen
Itinery Nicaragua.pdf
(149.62 KiB) 115 keer gedownload
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Hey Erik,

Thanks.
Zijn dit voor jou ook echt de hoogtepunten of mis je er dan nog een paar?
Ben je eigenlijk nog wezen vulcano boarden ??
Groetjes
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik vond alle dingen die we op de route gekozen hadden wel de moeite waard. Heb wel nog wat geschoven in hoe lang we waar zijn gebleven, met name in het begin. Léon is denk ik wel het leukste / meest actieve en levendige.

Ben uiteindelijk ook gaan Vulcano boarden (must do) maar kijk wel uit welke partij je kiest, want sommige zijn wat roekelozer dan andere (en het is niet geheel zonder gevaar). Bij Bigfoot kun je in ieder geval goede trips boeken http://www.bigfoothostels.com/ Zij zijn ook de enige die de snelheid meten (volgens mij).
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Thanks voor je reactie weer Erik

Als je dan misschien zoals als twee weken zou hebben
Zou jij dan globaal deze route adviseren

Managua direct naar Granada
Granada 4 dagen blijven en dan alle trips doen vanuit daar zoals masaya, de markten. Catarina lookout, laguna de apoyo en los pueblos blancos

Vanaf granada naar isla de ometeppe 2 dagen
en vanaf isla de ometepe naar Leon voor volcano boarding en de rooie lava bij de talica

Om vervolgens af te sluiten of de stranden bij de Corn Islands?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik zou sowieso aanraden om vanuit Managua direct naar Granada te reizen. We hebben niet veel gezien van Managua maar wat we gezien hebben was niet de moeite waard of juist plekken waar je weg wilt blijven. Sowieso moet je opletten in Managua wat veiligheid betreft.

Volgens mij ben ik drie dagen in Granada verbleven, omdat we vrij snel en gemakkelijk dat konden boeken wat we wilde doen. Twee dagen Isla de ometeppe is wel kort (daar hebben we dacht ik de extra dag weer voor gebruikt) en je kunt dan een deel van het eiland zien. Zelf vond ik het gemakkelijk om in het midden van het eiland te zitten, omdat dan alles relatief dichtbij was. Aan één kant van het eiland is het wat lastiger om te komen omdat de wegen daar niet verhard zijn.

Corn Islands zijn zeker de moeite waard, maar zou daar wel een aantal dagen blijven om echt te relaxen. Heel het eiland is daarop ingericht. Veel meer dan strand is er niet. Wel een gezellig sfeertje met name aan de kant waar de haven zit. Als je gaat zou ik ook niet te ver hier vandaan boeken als je met andere mensen in contact wilt komen. Anders moet je iedere avond in het pik donker door de bossen en smalle paadjes om bij je hotel te komen.

Zoals wij de route gemaakt hebben was deze in ieder geval erg efficiënt wat reistijd betreft. We hebben alles met OV gedaan. Je zou kunnen overwegen om een auto te huren, wat zeer goed te doen blijkt te zijn en ook niet duur is (wel vergeleken met de bus). Hier zou je dan weer tijd kunnen winnen.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Hey Erik

Ja direct naar Granada is wel de bedoeling ja.
Voordeel is denk ik dat alles redelijk dicht bij elkaar ligt.. Althans makkelijk te bereizen (de hoogtepunten)

Zou jij zelf kiezen voor Mei of in de zomervakantie? Vooral qua regen!
Overal op verschillende sites staat dezelfde info.. Het lijkt er op dat ze elkaar lekker kopiëren haha:P!

Groetjes
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Periode zou ik niet durven te zeggen. Het weer is zoals het is, vandaar dat de info vaak overeenkomt. Ik ben er maar een maand geweest, en het weer laat zich lastig voorspellen, dus weet niet wat de beste keuze is.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ik heb een maand gedaan over Granada - Isla De Ometepe - Rio San Juan (El castillo, Indio Maiz en Islas Solentiname) - Leon - Little Corn Island - Leon - San Juan Del Sur. Als je vragen hebt hoor ik het wel of kun je kijken op mijn blog.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Erik schreef:Periode zou ik niet durven te zeggen. Het weer is zoals het is, vandaar dat de info vaak overeenkomt. Ik ben er maar een maand geweest, en het weer laat zich lastig voorspellen, dus weet niet wat de beste keuze is.
Haha lekker lastig weer allemaal :P! Al hoewel het wel lijkt of het in de periode mei tot en met augustus aan de kant waar de meeste sights zijn het wel goed weer lijkt toch?
Iig thanks voor je info Erik
lisette-van-beek schreef:Ik heb een maand gedaan over Granada - Isla De Ometepe - Rio San Juan (El castillo, Indio Maiz en Islas Solentiname) - Leon - Little Corn Island - Leon - San Juan Del Sur. Als je vragen hebt hoor ik het wel of kun je kijken op mijn blog.
Hey Lisette,

Ik heb je blog toevallig van de week helemaal gelezen! Toevallig wist ik dat jij sws in het ''goede'' seizoen ging
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

kevinmp schreef:
Erik schreef:Periode zou ik niet durven te zeggen. Het weer is zoals het is, vandaar dat de info vaak overeenkomt. Ik ben er maar een maand geweest, en het weer laat zich lastig voorspellen, dus weet niet wat de beste keuze is.
Haha lekker lastig weer allemaal :P! Al hoewel het wel lijkt of het in de periode mei tot en met augustus aan de kant waar de meeste sights zijn het wel goed weer lijkt toch?
Iig thanks voor je info Erik
lisette-van-beek schreef:Ik heb een maand gedaan over Granada - Isla De Ometepe - Rio San Juan (El castillo, Indio Maiz en Islas Solentiname) - Leon - Little Corn Island - Leon - San Juan Del Sur. Als je vragen hebt hoor ik het wel of kun je kijken op mijn blog.
Hey Lisette,

Ik heb je blog toevallig van de week helemaal gelezen! Toevallig wist ik dat jij sws in het ''goede'' seizoen ging
Leuk, ik loop wel een beetje achter met het aanvullen van mijn Nicaragua-info, maar ach.. ;) Ik zal de lonely planet er vanavond even bijpakken, daar staan per maand de voor- en nadelen beschreven qua klimaat!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Ik heb de lonely planet er even bij gepakt, wat betreft de weken waartussen jij twijfelt...

Mei: 'Low season gets underway with sunshine still sticking around but by the end of the month the skies open, marking the beginning of the wet season'

Juli: 'Rains continue unabated throughout the country. Most hiking trails are now muddy but many waterfals are at their very best'

Augustus: 'Rains generally ease a little in the Pacific with most days enjoying stretches of sunshine. Meanwhile, the Carribean experiences one of its wettest months'

December: 'The end of the rains in the Pacific region sees the high season begin in earnest'

Januari: 'Perfect beach weather in the Pacific region with almost nonstop sunshine - expect bigger crowds and more expensive accommodations'

Doe er je voordeel mee ;)

Reisagenda '15:
Plaats reactie