reizen van Brisbane naar Cairns om reis te starten

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
marjoleinkoper
Vakantieganger

reizen van Brisbane naar Cairns om reis te starten

Bericht door marjoleinkoper »

Hallo allemaal!
Ik wil graag vanaf de laatste week september/begin oktober gaan reizen en beginnen in Australie.
Ik wil graag van Cairns naar beneden reizen. Nu ik op zoek ben naar tickets blijkt dat de meeste betaalbare tickets niet op Cairns vliegen, maar op Brisbane of Sydney.
Nou vroeg ik mij af wat de beste manier is om vanaf daar naar Cairns te gaan om daar mijn reis te starten. Nog een los enkeltje boeken? Want van Sydney naar Cairns reizen lijkt me in die periode niet het handigst.

Groetjes Marjolein
Reismeis
Reisexpert

Re: reizen van Brisbane naar Cairns om reis te starten

Bericht door Reismeis »

Op Cairns vliegen is inderdaad vrij prijzig.. Een voordeliger optie is dan een binnenlandse vlucht. Je kunt vanaf Brisbane, bijvoorbeeld, al voor 100 AUD of minder naar Cairns vliegen. Kijk maar eens op http://www.qantas.com.au/ (domestic flights) of http://www.virginaustralia.com/au/en/. Let wel goed op de voorwaarden, omdat je op binnenlandse vluchten vaak minder bagage mee mag nemen dan op internationale. Wil je wat meer zien en heb je genoeg tijd, zou je ook met de trein kunnen overwegen.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
marjoleinkoper
Vakantieganger

Bedankt voor je snelle reactie!
Ja, de trein zat ik ook over na te denken, maar dat lijkt me zo dubbel op aangezien ik van cairns weer naar Sydney wil reizen.
Ik wil in ieder geval van Cairns naar Sydney en twijfel nog om door te reizen naar Melbourne. Maar omdat ik ook NZ en Azie wil doen ben ik bang dat het een beetje teveel van het goede wordt en een te groot deel van mijn budget vergt.
Ik heb nu 2 maanden ingepland voor Cairns-Sidney, zou dit te veel of juist te weinig zijn? Ik wil niet te snel hoeven doorreizen.
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

Bericht door dannydekoning »

2 maanden is meer dan genoeg. Wij deden de route andersom in anderhalve maand. Tussendoor velen tripjes gedaan en nog twee duikbrevetten gehaald. Wij deden dit wel met een eigen camper. Als je budget het toelaat zou ik ook voor the great ocean road gaan. Als dat niet het geval is komt dat zeker wel weer goed in NZ. Prachtig land!
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Blijkbaar zijn er op dit forum alleen mensen met veel geld. Voordeligste optie voor een binnenlandse vlucht nar Cairns is natuurlijk http://www.tigerair.com/sg/en/ en niet high cost carrier Quantas
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Ik ben op Sydney gevlogen en na 5 dagen ben ik naar Cairns gevlogen met Tigerair voor 80 dollar. Ze hebben vaak aanbiedingen!
marjoleinkoper
Vakantieganger

Heb even gekeken en kan inderdaad het goedkoopst boeken via tigerair, ticket is dan 100 dollar, heb ook bij Jetstar gekeken maar die is op dezelfde dag 160 dollar.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Jetstar is meestal iets duurder maar kan ok goede aanbiedingen hebben. Tigerair is de Ryanair van Australie, zo zie ik het. Dus je moet er niet te veel van verwachten ;)
Plaats reactie