Chiang Mai Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
tom
Reisexpert

aankomst chiang mai

Bericht door tom »

ik kom vrijdagochtend aan in chiang mai,
ik slaap er 1 nachtje voor ik doorga naar de grens (laos).

wat kan ik daar verwachten,
hoe lang is het rijden van het vliegveld naar het centrum?
nog specifieke 'scams' waar ik op moet letten (behalve de standaard dingetjes als op comissie beluste tuktukdrivers etc)?
nog een tip voor een guesthouse?

alvast bedankt!

tom
amassakoul
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoe ver het vliegveld van het centrum ligt weet ik niet. Volgens mij zijn er niet veel andere scams dan bij Bangkok, tenminste wij zijn ze niet tegengekomen. (al wil dat ook niet alles zeggen).

Wie weet rijd er ook wel een bus? Misschien dat iemand daar wat van weet?

Een goede plek om te slapen vond ik smile-house-i ik heb wel begrepen dat er een verschil was in "kwaliteit" van de eenpersoons en twee persoons kamers, waarbij de laatste beter was.

Maar mogelijk lag dat ook aan de kamer zelf?! Je kunt in ieder geval in het zwembad liggen als je eenmaal daar aankomt.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Hi Tom

ook geen idee hoever het vliegveld is van het centrum.
de paar keer dat ik in Chiang mai was heb ik verbleven in :
little-home-guesthouse
Prima guesthouse

Scams zijn er niet zoveel behalve de eventuele prijs voor een taxi.

Ik weet niet hoever het is maar je kunt voor 60 baht in Bangkok een half uur in een taxi zitten. Ik zou gewoon aandringen op tijden op de meter.
Wanneer je nog wat tijd hebt ´s avonds moet je eens gaan kijken bij de nightbazaar.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Ilonka »

Hoi,

Ik ben vorig jaar in Chiang Mai geweest. Mijn hotel zat vlakbij de evening market. Heb mij door een TucTuc naar het vliegveld laten brengen en daar een half uurtje overgedaan. Ik was rond de 50 Baht kwijt voor dit ritje.

Groetjes Ilonka
"Dromen zijn geen bedrog, die zijn er om te verwezenlijken!" ilonka.aroundtheglobe.nl
HenkJan81
Vakantieganger

trekking chiang rai/chiang mai

Bericht door HenkJan81 »

Momenteel zit ik in Chiang Rai, en voor overmorgen heb ik een trekking in de planning. Maar er zijn hier wel 30 touroperators, en eigenlijk weet ik ook nog niet of deze omgeving wel mooier is voor een trekking dan bv Chiang Mai (de lonely planet is er niet duidelijk over.) kan iemand me vertellen:
- waar de mooiste trekking te doen is, Chiang Mai, Chiang Rai?
- een goede touroperator om te boeken?
- of zijn de opties uit de lonely planet beter (laat ik ze de "groene trekkings" noemen, dwz winst gaat naar de hilltribe, of naar een natuurorganisatie)
Jenny
Reisexpert

Re: trekking chiang rai/chiang mai

Bericht door Jenny »

In 2003 heb ik vrijwilligerswerk gedaan in de omgeving van Chieng Rai, en we liepen toen regelmatig van het ene dorp naar het andere dorp. Later die vakantie heb ik een 'echte' trekking gedaan bij Chieng Mai.

Persoonlijk vond ik de omgeving van Chieng Rai veel mooier, en ook minder touristisch. De Hilltribes bij Chieng Mai kwamen op mij heel nep over.... Ik wilde graag lopen in een vrij kleine groep, en daar had ik het bureau ook op geselecteerd. Tot mijn verbazing werd mijn groepje al snel samengevoegd bij een andere groep. We sliepen met echt heel veel westerlingen in dezelfde woning in een klein dorpje. Maar misschien is dit nu anders? (Lijkt me niet :{ )

Ben je al in het Hilltribe museum in Chieng Rai geweest? Zij hadden toen een heel interessant aanbod van trekkings! En inderdaad, de opbrengst ging naar het goede doel.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jacqueliner

Kookcursus Chiang Mai (Thailand)

Bericht door Jacqueliner »

Hoi,

Ik ga half feb voor 6 weken naar Thailand en ik zou graag een kookcursus willen doen. In de buurt van Chiang Mai zouden er veel kookscholen zitten, maar ik kom niet veel verder dan de Thai cookery school. Wetenjullie nog andere scholen? Ik zou ook graag meer willen dan alleen bepaalde gerechten maken, en bv 5 dagen willen gaan. Bedankt alvast!

Jacqueline
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Kookcursus Chiang Mai (Thailand)

Bericht door Tikva »

Keuze genoeg in Chiang Mai
Lees ff onze reisinformatie met in ieder geval al persoonlijke ervaringen met meerdere scholen:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si407.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
riezebos55

Re: Kookcursus Chiang Mai (Thailand)

Bericht door riezebos55 »

Ongeveer 1,5 maand geleden heb ik kookcursus in Chiang Mai gedaan bij de Thai Secret Cooking School. Ik kan je deze zeker aanbevelen. In de ochtend werd ik bij de accommodatie opgehaald en gaat eerst naar een lokale markt. Je kookt bij de eigenaresse thuis, midden tussen de rijstvelden. Haar huis is jouw huis. Ze heeft 10 desks. Ik heb de hele dag gekozen. Ze doet het op een leuke, leerzame en plezierige manier. Na afloop krijg je een persoonlijk kookboek mee naar huis. Ik weet zo niet of ze een website hebben, wel een Facebook pagina met foto's. Ik kan je deze school zeker aanbevelen!!
Messy

Thailand: Chiang Mai omstreken

Bericht door Messy »

Hoi hier weer een vraag voor thailand. :)

Ik kom op 30 januari 2013 rond 16:00 uur in Chiang Mai aan.
Ik moet en wil op 15 februari 2014 in de ochtend in Bangkok zijn.
Mijn vliegtuig vertrekt namelijk op 16 februari middernacht.

Ik ben op zoek naar een aantal activiteiten rondom Chiang Mai.
ik heb een beetje de foute beslissing genomen door al een vliegticket van krabi naar Chiang Mai te kopen op 30/01. Ik wil een aantal dagen in Chiang Mai verblijven.

Zo zal Chiang Mai ongeveer eruit komen te zien.

- 3 daagse trekkingtocht
- 1 kookcursus dag
- 1 winkelen/massage
- 2 Chiang Mai: bezichtigen
- 1 markten/vliegtuigmuseum/paardenrenbaan
- 1 niks doen en misschien het bloemen festival meepikken

Ik denk dus in totaal 9 dagen in Chiang Mai ben.
Dat betekent dat ik nog 5 dagen over heb. Wat is haalbaar in 5 dagen tijd rondom Chiang Mai of misschien dichterbij Bangkok? Ik kan er ook 6 dagen van maken.

Wat ik wil?
Natuurparken, waar je ook zonder gids in kan lopen?
Ik kan geen auto of brommer rijden.
Andere opties welkom

Ik word een beetje gek van de guidesboeken. Ik kan helemaal geen voorstelling maken, hoe lang en hoeveel tijd ik voor iets moet uitrekken. Vandaar.

dank dank _O_
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: Thailand: Chiang Mai omstreken

Bericht door lisette-van-beek »

Hoe ben je van plan terug te gaan naar Bangkok? Vliegen of over land?

Mocht je over land naar Bangkok gaan (Bijvoorbeeld per trein) dan is het een optie, en zeker een aanrader om bijvoorbeeld in Ayutthaya en/of Kanchanaburi te verblijven. Pai, in de buurt van Chiang Mai, schijnt ook heel gaaf te zijn.

Zelf heb ik, als ik het me kan herinneren, zo'n 16 dagen gedaan over het stukje Kanchanaburi (3 dagen) - Ayutthaya (3 dagen) - Chiang Mai (10 dagen). Pai heb ik helaas niet bezocht.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

9 dagen chiang mai moet er niet aan denken. Maar goed ben een van de weinige mensendie niks aan chiang mai vond. Zou zelf met zoveel tijd in totaal eerder naar kanchanaburi gaan dus de treinrit terug en dan stoppen in ayuthaya etc of je zou zelf 2 WK stukje laos kunnen doen. Pai schijnt ook mooi te zijn. Je kunt ook je ticket niet gebruiken alleen omdat je het hebt is het nog niet verplicht te gebruiken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Da's te lang.

Waarom niet na Chiang Mai naar bangkok gegaan, en vandaar tochtjes naar bijvoorbeeld Kanchanaburi (2-3 nachten) en Ayudhya (kan als dagtrip)?
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Ik ben dol op de omgeving van CM! 9 nachten, makkelijk te vullen. _O-

Je kunt met een minibus naar Pai, waar je zeker 2 dagen kan blijven. Als je van een relaxt hippiesfeertje houdt. Daar heb je een groot openbaar zwembad met toffe muziek en heerlijk eten. Altijd fijn als je verblijf geen zwembad heeft. Ook een waterval te bezichtigen. De meesten blijven hier trouwens langer dan gepland.
Vanuit Pai kan je met de minivan doorreizen naar Mae Hong Son. Juist weer een rustig stadje. Daar zijn veel guesthouses rond het meer.
De meeste mensen geven de voorkeur aan een trekking vanuit deze plaats ipv vanuit CM.
Je moet altijd via Pai weer terug naar CM, dat kun je in één keer doen of weer even in Pai blijven hangen. Elke avond nightmarket.
Vanuit CM kun je een dachtocht per bus maken naar Chiang Rai, of daar overnachten.
En als je nog tijd over hebt met de bus van CM naar Lampang, een rustig stadje met een zaterdagse nightmarket en waar je kunt gaan fietsen.
Chiang Mai vinden wij ondanks de drukte ook heerlijk, vooral omdat je daar overal prima vegetarisch kunt eten. Maar ook omdat de oude stad gewoon leuk is om in te wandelen.
Zorg dat je op zaterdag of liever zondag in CM bent, voor de beroemde nightmarkten aldaar.
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Ik vond Chiang Mai ook niet bepaald de moeite. Laat staan dat je er langer dan 3 dagen moet rondlopen. Waarom je reis je niet over land terug naar Bangkok je kan dan Sukkotai, Ayathuya etc bezoeken of naar het westen gaan (Kanchanaburi, Erawan)
Plaats reactie