Binnenkort vlieg ik naar Nicaragua waar ik samen met mijn vriend een maand ga backpacken. Mijn budget zonder ticket is 35 euro per persoon per dag, maar ik weet zeker dat we hier (ruim) onder zullen blijven. Ik heb al vluchtig een route opgesteld en wil daar graag jullie mening over! Ik ben niet zo van de planningen, maar omdat de tijd redelijk beperkt is en ik rekening moet houden met een boot die niet elke dag vaart moet ik me helaas toch een beetje aan de planning houden.
De planning ziet er als volgt uit:
wo 29-01: aankomst om 20.30 in Managua, gelijk door naar Léon (waarschijnlijk pickup van hostel, anders zelf een taxi regelen)
do 30-01: Leon -> bijv stad bekijken
vr 31-01: Leon -> bijv Isla Juan Venado
za 01-02: Leon -> bijv vulcano boarding
zo 02-02: ochtendbus naar Granada -> bijv stad bekijken
ma 03-02: granada -> bijv islas, stad bekijken
di 04-02: granada/masaya (wat is leuker?) -> bijv laguna de apoyo
wo 05-02: granada/masaya -> bijv vulkaan masaya
do 06-02: in de ochtend via rivas en san jorge naar ometepe
vr 07-02: ometepe
za 08-02: ometepe
zo 09-02: ometepe
ma 10-02: om 18:00 Boot naar San Carlos (rio san juan) (boot gaat alleen op do&ma)
di 11-02: Rio San Juan
wo 12-02: Rio San Juan
Do 13-02 Rio San Juan
Vr 14-02 Rio San Juan
Za 15-02 Rio San Juan
Zo 16-02 Rio San Juan
Ma 17-02 Rio San Juan
Di 18-02: vanuit San Carlos avond/nachtbus naar Managua (vliegen vanaf san carlos en SJN (Greytown) kan alleen op do en zo)
Wo 19-02: aankomst in managua (ochtend), middagvlucht naar Big Corn, boot naar Little corn
Do 20-02: Little Corn Island
Vr 21-02 Little Corn Island
Za 22-02 Little Corn Island
Zo 23-02 Little Corn Island
Ma 24-02 Little Corn Island
Di 25-02 Little Corn Island
Wo 26-02 Little Corn Island
Do 27-02 Boot Little Corn – Big Corn, Vlucht Big Corn - Managua, vlucht naar Amsterdam om 15:20 uur. (kan dit?

- Ik ben van plan alleen het eerste hostel te boeken. Is het makkelijk om ter plekke accommodatie te vinden? Ook op Little Corn?
- Ik zit te twijfelen om wat tijd in Little Corn om te ruilen voor tijd in Pearl Lagoon/Pearl Keys. Is dit een aanrader?
- Heeft iemand tips/aanbevelingen voor het reizen door de Rio San Juan? Ik heb het gevoel dat niet veel reizigers deze regio bezoeken maar het lijkt mij heel gaaf. Klopt dit? Het lijkt me leuk om in ieder geval de jungle in te gaan bij Indio Maiz, maar verder heb ik geen idee nog.
- Ik lees overal wisselende tijden over de duur van de busreis tussen San Carlos en Managua. Klopt het dat de rit ongeveer 8 uur duurt?
- Is er eventueel nog tijd om naar de Somoto Canyon te gaan?
Meer vragen zullen vast wel komen. Maar voor nu is dit wel even genoeg