goede route Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
ekorvemaker
Reiziger

goede route Thailand

Bericht door ekorvemaker »

Hallo,

Ik dit een goede en logische route om door Thailand te gaan. Ik vertrek op 17 oktober.

Dag 1: Aankomst Bangkok (binnenlandse vlucht naar Chiang Mai 's middags of de volgende dag vliegen, ligt eraan hoe moe we zijn van de reis).
Dag 2: Chiang Mai
Dag 3: Chiang Mai
Dag 4: Chiang Mai
Dag 5: Chiang Mai (binnenlandse vlucht naar Phuket)
Eventueel overnachten in Phuket of gelijk door naar Koh Phi Phi
Dag 6: Koh Phi Phi
Dag 7: Koh Phi Phi
Dag 8: Krabi
Dag 9: Krabi
Dag 10: Krabi
Dag 11: Reizen van Krabi naar Koh Samui
Dag 12: Koh Samui
Dag 13: Koh Samui
Dag 14: Koh tao
Dag 15: Koh tao
Dag 16: Koh tao
Dag 17: Koh tao naar Bangkok (via Surat Thani en dan met de trein terug).
Dag 18: Bangkok (excursies, fietstochten etc, River Kwai).
Dag 19: Terug vliegen van Bangkok naar Amsterdam.

Tips, adviezen zijn welkom. Wat te doen bijvoorbeeld in Chiang Mai?

Groetjes :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: goede route Thailand

Bericht door Tikva »

Ik vind het wel erg veel eilanden. Persoonlijk zou ik kiezen voor of Ko Samui of Ko Tao, ik zie niet echt de meerwaarde van naar beide te gaan. Maar misschien heb je dingen die je daar graag wil doen. Krabi is mooi hoor maar het strand is wel hutje mutje, drie dagen is wel een beetje veel. Ik denk dat je met twee dagen meer dan genoeg is een dagje strand en een dagje stadje en omgeving. Als het je eerste keer thailand is zou ik zeker meer tijd uittrekken voor Bangkok. Je kunt je daar makkelijk een week vermaken maar ik zou minimaal 3 dagen aanraden, voor de niet te missen highlights zoals royal palace en wat Arun ben je al zeker al een dag kwijt. Je kunt dan niet ook nog excursies en fietstochten doen. Ik zou zelf ook een eiland bestemming laten vallen voor meer cultuur zoals Ayuthaya maar goed dat is persoonlijk.

Lees anders ff: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si403.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Het eerste wat ik dacht is: waarom geen tijd in Bangkok? Dat is een supervette stad!
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
ekorvemaker
Reiziger

Bericht door ekorvemaker »

Dank voor jullie reacties, ik zou best langer in Bangkok willen blijven, alleen wij hebben maar 20 dagen. We willen de laatste 3 dagen daar verblijven.

Welke eilanden raden jullie aan dan? wat zijn de mooiste, het is idd de eerste keer Thailand.
Het hoeft van mij niet zo druk te zijn op het strand.

We zaten ook te denken aan khao sok national park (3 dagen). Dat ligt mooi tussen krabi en koh samui in. Is dit ook aan te raden?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik weet niet hoe laat jullie de laatste dag vliegen, maar je bent met dit schema beslist geen 3 dragen in BKK. Daarnaast willen jullie best veel dingen doen in BKK en omgeving, dus ik zou minder lang op de eilanden blijven en langer daar.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie