Wat te doen, ik kom er niet meer uit (tijd)

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Bjorn123
Reisexpert

Wat te doen, ik kom er niet meer uit (tijd)

Bericht door Bjorn123 »

Hallo allemaal,

Ik heb een ticket gekocht met de volgende route; 11 Maart Amsterdam - Mumbai en 17 Juni Bangkok - Dusseldorf. Met Air Asia wil ik van Kolkata in India naar Bangkok vliegen. In totaal heb ik dus 14 weken te besteden.

Omdat ik dit jaar al 9 weken door India heb gereisd wil ik vanaf Mumbai door reizen naar Nepal of Bangladesh (dat weet ik ook nog niet). Is Zuid Oost Azie wil ik Thailand, Myanmar, Laos, Cambodja en Vietnam bezoeken. Nu weet ik eigenlijk wel dat dit toch iets te veel landen zijn om in 14 weken te bezoeken, helemaal met mijn reistempo, in 9 weken India heb ik slechts 12 plaatsen bezocht. Ik wil dus iets gaan skippen/snel doorheen reizen maar ik zou in godsnaam niet weten wat -O- Van de landen in z/o Azie wil ik iig Myanmar wel zien omdat ik denk dat dit land snel gaat veranderen.

Mijn globale plan voor India/nepal is (tot zo ver) iig zo snel mogenlijk overland door reizen naar Nepal, dan kom ik daar 15 maart aan, op tijd voor Holi. Dan wil ik 2/3 weken door nepal reizen incl korte trekking (dit is ook iets waar op bezuinigd moet worden) en vervolgens wil ik weer de grens over met India en vanaf Kolkata naar Bangkok vliegen. Omdat ik vind dat ik MINIMAAL 10 weken in Z/O Azie nodig heb moet ik dus uiterlijk 4 weken naar aankomst in Mumbai in het vliegtuig richting Bangkok zitten.

Een andere mogelijkheid is eerst 2 weken door India reizen om nog wat dingen te zien die ik vorige keer gemist heb (Ik zou er zo nog een jaar kunnen rondreizen maar die tijd heb ik natuurlijk niet) en dan doorvliegen naar Thailand. Op die manier heb ik langer te besteden in Z/O.

Ik weet dat het natuurlijk helemaal mijn eigen keuze is maar ik kom er echt niet meer uit 8)7 Er is zoveel te zien, en zo weinig tijd (Voel me toch wel een beetje verwend nu hoor:P). Wat zouden jullie doen?

Edit: Wat ik ook zou kunnen doen ik bijna meteen doorvliegen naar Bangkok. Geld verspil ik er niet meer want deze vlucht, incl de vlucht naar Bangkok, is nog steeds goedkoper geweest dan simpelweg een retourtje Bangkok. Ik heb 440 Betaald, en de vlucht naar Bangkok is nogeens 60 euro. Voor mijn retourtje Delhi was ik 550 kwijt.
Jenny
Reisexpert

Re: Wat te doen, ik kom er niet meer uit (tijd)

Bericht door Jenny »

Landen lopen niet weg. Wat je nu niet ziet, komt een volgende keer wel. Je bent nog jong :)

Ik zou kiezen voor het 2 weken India plan. 2-3 weken Nepal is kort. Ik heb dit zelf weliswaar ook gedaan, maar dat was noodgedwongen tijdens een reis waar Tibet m'n hoofdbestemmig was. Je bent nu toch in die regio, scheelt je een volgende keer een vliegticket die kant op plus een irritante visumaanvraag.

Je houdt dan 12 weken over voor ZO-Azië. Ik zou 4 weken aan Myanmar besteden, je houdt dan 8 weken over.

Dan moet je keuzes maken ;)

Eigenlijk zijn er veel mogelijkheden. Je zou twee weken naar Cambodja kunnen gaan, en de rest van de tijd in Thailand spenderen. Of 4 weken Laos, en 4 weken Thailand. Of Laos, Thailand én Cambodja, maar dan moet je je dus beperken tot het noorden van Thailand. Zelf heb ik dat laatste gedaan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hoewel Nepal geweldig is zou ik ook voor kiezen om er nu meer tijd aan te besteden of helemaal niet. Ik zou zelf dan wel meer tijd nemen voor nepal want zo snel krijg je niet meer voldoende vrij om een lange trekking te doen. zuid oost azie stop je sneller een land in een korte vakantie.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Bedankt voor de reacties :)

Persoonlijk denk ik eigenlijk ook dat het India plan het beste is, als ik Nepal in zo'n korte tijd ga doen ga ik veel missen. In eerste instantie zou ik in Nepal het liefste de Everest trek doen, en overland naar Lukla wat nog eens een extra 6 dagen is. Deze trek zou in totaal al 4 weken in beslag nemen. De enigste die nog over zou blijven dan is de Poon Hill trek omdat de ABC ook al te lang is. En ik zou toch echt liever wat verder de Himalaya in gaan.

In Thailand wil ik waarschijnlijk deze meditatiecursus doen: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 20431.html Het liefste zou ik het dan op het begin doen, wat kan als ik na 2 weken India door vlieg, maar ik ben op 8 April jarig en t lijkt me niet de ideale plek om dat te vieren :P

En nog even een vraagje aan Tivka over de grensovergang van Myanmar. In het artikel staat dat het vanaf de grenspost Mae Sai/Tachileik niet mogenlijk is verder te reizen met het OV. Is het vanuit Myanmar wel mogenlijk het land door deze post te verlaten?
Plaats reactie