Ik heb een ticket gekocht met de volgende route; 11 Maart Amsterdam - Mumbai en 17 Juni Bangkok - Dusseldorf. Met Air Asia wil ik van Kolkata in India naar Bangkok vliegen. In totaal heb ik dus 14 weken te besteden.
Omdat ik dit jaar al 9 weken door India heb gereisd wil ik vanaf Mumbai door reizen naar Nepal of Bangladesh (dat weet ik ook nog niet). Is Zuid Oost Azie wil ik Thailand, Myanmar, Laos, Cambodja en Vietnam bezoeken. Nu weet ik eigenlijk wel dat dit toch iets te veel landen zijn om in 14 weken te bezoeken, helemaal met mijn reistempo, in 9 weken India heb ik slechts 12 plaatsen bezocht. Ik wil dus iets gaan skippen/snel doorheen reizen maar ik zou in godsnaam niet weten wat

Mijn globale plan voor India/nepal is (tot zo ver) iig zo snel mogenlijk overland door reizen naar Nepal, dan kom ik daar 15 maart aan, op tijd voor Holi. Dan wil ik 2/3 weken door nepal reizen incl korte trekking (dit is ook iets waar op bezuinigd moet worden) en vervolgens wil ik weer de grens over met India en vanaf Kolkata naar Bangkok vliegen. Omdat ik vind dat ik MINIMAAL 10 weken in Z/O Azie nodig heb moet ik dus uiterlijk 4 weken naar aankomst in Mumbai in het vliegtuig richting Bangkok zitten.
Een andere mogelijkheid is eerst 2 weken door India reizen om nog wat dingen te zien die ik vorige keer gemist heb (Ik zou er zo nog een jaar kunnen rondreizen maar die tijd heb ik natuurlijk niet) en dan doorvliegen naar Thailand. Op die manier heb ik langer te besteden in Z/O.
Ik weet dat het natuurlijk helemaal mijn eigen keuze is maar ik kom er echt niet meer uit

Edit: Wat ik ook zou kunnen doen ik bijna meteen doorvliegen naar Bangkok. Geld verspil ik er niet meer want deze vlucht, incl de vlucht naar Bangkok, is nog steeds goedkoper geweest dan simpelweg een retourtje Bangkok. Ik heb 440 Betaald, en de vlucht naar Bangkok is nogeens 60 euro. Voor mijn retourtje Delhi was ik 550 kwijt.