Verschillende berichten euros/dollars en pinnen

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
kevinmp
Reisexpert

Verschillende berichten euros/dollars en pinnen

Bericht door kevinmp »

Hallo allemaal,

Over twee weken vertrekken wij naar myanmar. Maar ik hoor nu steeds meer verschillende berichten over het omwisselen van dollars of euros.

Wie is er recent geweest en kan mij vertellen of:

- Je ook euros kan meenemen en omwisselen of dat je echt dollars mee moet nemen.
- En hoe zit het met het pinnen in myanmar op het vliegveld bijvoorbeeld of in het centrum van yangon?
Kims
Reisexpert

Re: Verschillende berichten euros/dollars en pinnen

Bericht door Kims »

Hi Kevin,

Had je deze post al gezien met recente info?
myanmar-t25012.html

En dit is ook een recent artikel: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/my ... i8183.html

Je kunt nu ook pinnen maar alleen in Yangon en maar op een paar plekken. Ook euro's zijn te wisselen maar die zijn wat minder gewild dan de heilige dollars.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Hi,

Ja heb ik gelezen inderdaad. Vroeg me alleen of er nog meer mensen recent geweest waren met nieuwe bevindingen:D!

Bedankt voor je bericht:D!

Groetjes
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

ik ben in april daar geweest, had zelf gewoon dollars mee. Hoorde van wel verschillende mensen dat het mogenlijk was om met de creditcard geld uit de muur te halen. En dan niet alleen in Yangon. Maar echt persoonlijke ervaring had ik hier niet mee.

Verder dollars zijn idd iets beter met de koers dan de euro's
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

De koers las ik inderdaad ja.. Aan de andere kant als je dollars pint in bangkok ben je natuurlijk al wat kwijt door de wisselkoers toch?
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Wij hebben in november 2012 gewisseld tegen de volgende koersen bij de bank:
1 dollar - 870 Kyat
1 euro - 1070 Kyat

De euro was dus niet per definitie duurder aangezien euro's wisselen naar dollars ook geld kost en met name tijd om die mooie nieuwe biljetten te bemachtigen.

In hotels werden onze euro's ook geaccepteerd tegen een koers van 1000 K, dollars gingen daar voor 800.

En ja, elke pintransactie heeft ook invloed op de koers. Je betaalt pinkosten (afhankelijk van je bank) en ze nemen nog een paar procent wisselkoers van je af.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Kan allebei. Belangrijk om te weten is dat je briefjes zo goed als nieuw moeten zijn. Scheurtjes, vouwen, iets erop geschreven, dan accepteren ze het niet! Dollars moeten van de serie/jaar 2006 of hoger zijn.
Plaats reactie