Bereikbaarheid (telefoon) tijdens reis

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
BackpackenAzie

Bereikbaarheid (telefoon) tijdens reis

Bericht door BackpackenAzie »

Hoi hoi allemaal! Ik ga deze zomer 2 maanden backpacken door zuid-oost azie, maar nu leek het me toch handig om voor noodgevallen bereikbaar te zijn voor thuis etc. Straks gebeurd er thuis iets heel ergs en dan lees ik een week later op mn mail ... Hoe doen jullie dat? Kopen jullie daar ter plekke een telefoon met simkaart? En zo ja, maakt het qua bedragen en belkosten nog uit of ik bv een simkaart koop in thailand of vietnam?
El Niño
Reisexpert

Re: Bereikbaarheid (telefoon) tijdens reis

Bericht door El Niño »

Inderdaad een beetje een lastig punt, maar soms is het gewoon zo dat je echt niet bereikbaar bent (excursie in the bush waar geen mobiele ontvangst of internet is). Ik nam me ook wel voor om evt berichten in de gaten te houden, maar zette die telefoon toch bijna nooit aan. Tsja, je gaat er maar vanuit dat er niet al teveel gebeurt bij het thuisfront.....

Als nu je per se bereikbaar wilt blijven, heeft het eigenlijk niet zoveel zin om een plaatselijke sim te kopen. Mocht er ooit gebeld worden, dan kunnen de kosten van dat ene telefoontje er toch wel vanaf...

Elke dag je email checken is denk ik toch wel de beste optie. Je zit ook met een aantal uren tijdveschil, dus er zal vaak sowieso wel tijdverschil zitten tussen krijgen en lezen van berichten....
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Elke dag je mail checken? Heb wel wat beters te doen op reis!

Op de meeste plekken in ZO Azie is het gewoon mogelijk om met je Nederlandse telefoon te bellen en te SMSen. Bellen (en gebeld worden!) kost geld, het ontvangen van SMSje is gratis en het sturen van SMSjes kost ongeveer 50 ct per bericht (afh van je provider). Prima dus om bereikbaar te blijven! En als er echt iets is, kun je altijd nog naar een vaste telefoon om te bellen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hmmm, jij checkt dus elke dag je telefoon ;) ?. Dan check ik liever mail.....kan ik altijd nog wat nuttigs erachteraan plakken mocht ik geen zinnige/belangrijke mail hebben (hostels opzoeken ofzo) 8-) .
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

In principe checkten we eigenlijk wel altijd 2 keer per week de mail. Soms kon dat gewoon niet bijvoorbeeld 3 weken in Nepal. Als er dan iets gebeurd dan is het jammer. Ik weet ook liever dan niet dat er iets gebeurd is en ik er toch niet kan komen dan dat je het wel weet.

Het ging een tijdje slecht met de oma van mijn vriend. We zijn toen wel vaker ff de mail gaan checken, In laos is op veel plekken nauwelijks internetcafe's toen hebben we wel een lokale simkaart gekocht zodat ze ons konden sms-en of bellen en wij dan terug konden reageren.

Maar als er heel erg plotseling iets gebeurd ja dan kan het dus dat je het laat weet.. maar goed ik denk niet dat je daar echt iets aan kunt doen met mobiel heb je ook niet altijd bereik.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ErikB schreef:Hmmm, jij checkt dus elke dag je telefoon ;) ?. Dan check ik liever mail.....kan ik altijd nog wat nuttigs erachteraan plakken mocht ik geen zinnige/belangrijke mail hebben (hostels opzoeken ofzo) 8-) .
Ik zeg niet dat ik LIEVER mijn foon check, maar het is mij nog nooit overkomen dat ik wel toegang had tot internet en niet tot mijn foon. Tijdens mijn laatste verblijf in Indonesie kon ik bv minder dan een keer per week mijn mail checken, terwijl ik op een locale SIM wel gewoon te bereiken was. Vandaar dat het gewoon handiger is dat mensen me SMSen als er iets (dringends) is...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Ik had gewoon mn NLse SIM mee. Check vantevoren met welke providers je daar SMSjes kan ontvangen. Heel raar, maar op sommige netwerken kan dit niet.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik heb datzelfde gevoel. Daarom hebben wij al anderhalf dat we op reis zijn inmiddels. Een nederlandse mobiel van T-mobile bij ons. Ik heb een abbonnement van 15 euro per maand en dat is beltegoed dat je op kunt sparen. Dit kun je onbeperkt gebruiken. Alles wat ik in het buitenland doe dus sms versturen en bellen dat gaat van dat gespaarde beltegoed af ideaal. Voor azie kost het over het algemeen 50 eurocent om een sms te versturen en bellen ongeveer 2 euro per minuut. Ik sms wel eens en bel er eigenlijk nooit mee. Als ze jou bellen kost je dat 1 euro per minuut.

Het is volgens mij het flex abo.

gr van Moira
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dexter schreef:Ik had gewoon mn NLse SIM mee. Check vantevoren met welke providers je daar SMSjes kan ontvangen. Heel raar, maar op sommige netwerken kan dit niet.
Dat klopt! Sterker nog: KPN (en andere NL providers ook niet volgens mij: Bolletje had bv hetzelfde probleem) heeft met 0 (!) Ecuadoriaanse providers een deal gesloten! Je telefoon vindt dus wel netwerken, maar elke keer: geen toegang........
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Of gewoon zoiets nemen als dit: http://www.satelliet-telefonie.nl/
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Lees eens de tekst op deze site:
kan je mobiel mee
Daar staat in hoe je kunt uitzoeken of jouw telefoon in bepaalde landen werkt en of je provider deals heeft gesloten met locale providers.

Ik heb net Thailand. Laos en Cambodja gedaan met locale simkaarten. dit is alleen nodig als je binnen het land wilt bellen. Voor cambodja kan je als toerist niet eens een simkaart kopen trouwens. Een groot deel van mijn groep kreeg met zijn nederlandse mobiel niets voor elkaar in delen van Laos en of Cambodja. Het loont dus echt de moeite om uit te zoeken of je provider een deal heeft.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Nogmaals ik zit bij T-mobile en ik heb in Cambodja en Laos totaal geen problemen gehad met mijn provider.
Ik heb overal kunnen bellen en smsen.

gr van Moira
Seeker

Bericht door Seeker »

Moira schreef:Hallo,

Ik heb datzelfde gevoel. Daarom hebben wij al anderhalf dat we op reis zijn inmiddels. Een nederlandse mobiel van T-mobile bij ons. Ik heb een abbonnement van 15 euro per maand en dat is beltegoed dat je op kunt sparen. Dit kun je onbeperkt gebruiken. Alles wat ik in het buitenland doe dus sms versturen en bellen dat gaat van dat gespaarde beltegoed af ideaal. Voor azie kost het over het algemeen 50 eurocent om een sms te versturen en bellen ongeveer 2 euro per minuut. Ik sms wel eens en bel er eigenlijk nooit mee. Als ze jou bellen kost je dat 1 euro per minuut.

Het is volgens mij het flex abo.

gr van Moira
Zover ik weet vielen kosten zoals in buitenland bellen en smsen en dergelijke buiten zulke bundels, flexibel is meestal een abbo met te goed voor bellen en smsen, als je dat tegoed kan gebruiken voor buitenland betwijfel ik, want anders zou T-mobile niks kunnen verdienen.

Ik zelf wanneer ik zal gaan neem ik mijn iphone mee, en kijk ik voor lokale simkaart, mijn ouders gaan ja dood ongerust zijn, al zitten ze me op straat te zetten, wanneer ik naar Thailand vertrek, omdat ik daar een vriendin heb.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Een taalgids Nederlands meenemen op reis kan geen kwaad Seeker, heb je in NL straks ook nog wat aan je reis overgehouden.
Seeker

Bericht door Seeker »

Dexter schreef:Een taalgids Nederlands meenemen op reis kan geen kwaad Seeker, heb je in NL straks ook nog wat aan je reis overgehouden.
Een taalgids voor haar? Of voor mij? Mijn vriendin zal natuurlijk mijn personal guide zijn, maar inderdaad handig als je toch al een en andere weet, mijn ouders zijn trouwens totaal tegen de reis, en denken dat ik alleen voor een vrouw ga, en hebben gedreigd zodra ik ging mij uit huis te zetten.

Heb besloten om gewoon te gaan, maar wel voor een maand, als ze mij uit huis willen zetten omdat ik een reis naar Thailand ga doen, en ik daar een Thaise meid kan ( Me vriendin ), ze kwam op me kamer en zag dat ik chatten en cammen was met een Thaise meid, maar goed heb ze duidelijk gezegd ik ga daar voor de cultuur naar toe.
Plaats reactie