Nu heb ik zelf ook gekeken of ik deze vraag goed beantwoord kon krijgen, maar het visum Vietnam artikel en de verschillende topics geven me nog niet helemaal het antwoord dat ik zoekIk was informatie aan het opzoeken over het krijgen van een visum voor Vietnam en kwam op jullie forum terecht. Ik lees verschillende verhalen over het verkrijgen van een 'Visa on Arrival'.
Aangezien het scheelt in de kosten en geregel vooraf gaat mijn voorkeur uit naar een visa on arrival, ik heb door sommige verhalen echter twijfels of het goed zal gaan (of we bv. op de vlucht vanaf Amsterdam richting Hanoi worden toegelaten).

Dit is wat ik gelezen heb en nuttig is voor deze vraag:
visum-arrival-voor-vietnam-t23205.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vi ... si262.html
Klopt het dan dat er eigenlijk geen visa on arrival is voor Vietnam? Maar dat je een LOA Letter of Arrival? Hiermee kun je dan sneller / goedkoper? een visum aanvragen? Deze methode is dan alleen te gebruiken op luchthavens van HCMC, Hanoi en Danang? Klopt dat? Waarom zou je het op deze manier doen i.p.v. via de ambassade? En klopt het dan ook dat er eigenlijk geen visum on arrival is maar dat je op deze manier sneller / goedkoper aan het (verplichte) visum van Vietnam kunt komen?
Kijk uit naar jullie antwoorden zodat we hiermee weer iemand kunnen helpen en de visa informatie kunnen updaten met deze bevindingen