Een goede Backpack vinden?
-
Een goede Backpack vinden?
Zoals het onderwerp al laat weten ben ik op zoek naar een goede backpack voor mijn eerste backpack-ervaring, en wel in zuid oost azie!
Maar ik zou heel graag willen weten welke aandachtspunten voor een goede backpack gelden. Welke winkels ik een goede backpack zou kunnen vinden en welke prijsindicatie ik zou moeten kijken.
Ik heb nog een oudere backpack liggen die niet praktisch lijkt (weinig kleine vakken, 1 grote rits aan de bovenkant, zeer breed.)
Dit lijkt me voor twee maanden reizen om te proberen toch niets(?)
Ik hoor graag alle tips en aandachtspunten die er zijn.
Maar ik zou heel graag willen weten welke aandachtspunten voor een goede backpack gelden. Welke winkels ik een goede backpack zou kunnen vinden en welke prijsindicatie ik zou moeten kijken.
Ik heb nog een oudere backpack liggen die niet praktisch lijkt (weinig kleine vakken, 1 grote rits aan de bovenkant, zeer breed.)
Dit lijkt me voor twee maanden reizen om te proberen toch niets(?)
Ik hoor graag alle tips en aandachtspunten die er zijn.
Re: Een goede Backpack vinden?
Hey Patrick, welkom op het forum. Had je toevallig deze link al gevonden? Vooral het artikel "welke backpack kiezen" lijkt me een nuttig artikel.
Of het handig is blijkt persoonlijk te zijn. Zelf vind ik beide tassen los het fijnste omdat je dan voor beide je beste keuze kunt uitzoeken. Vaak zijn de combi rugzakjes te klein of hebben minder vakken. Ze kunnen wel degelijk handig zijn, maar het hangt dus van je persoonlijke keuzes en je manier van reizen af.Bedankt voor je snelle reactie op mijn topic. Je link heeft al veel info gegeven.
Ik vraag me nu echter wel af of het wijsheid is om een backpack met 'dagtas' aan te schaffen of niet?? Of is verstandig gewoon een kleinere rugtas los mee te nemen? Ik ben geen persoon die veel spullen nodig heeft. Enkel een camera, geld, wat te snacken/eten en een flesje drinken.
Ik zal rondreizen en veel gebruik maken van openbaar vervoer. Verblijf zal zo goed als altijd (uitzonderingen daar gelaten) in hostels zijn.
Wat zal jij adviseren?
Ik merk zelf een enorm verschil in wat mensen verwachten bij een backpack. Sommigen willen 'de perfecte rugzak' hebben die precies op hun rug en heupen kan worden afgesteld en zijn bereid om daar €150+ voor uit te geven. Naar mijn idee is dat alleen belangrijk als je van plan bent om gigantische afstanden te lopen mét je backpack. Anderen nemen gewoon een hele goedkope om van punt A naar B te gaan. Ik hoor bij die tweede, hoewel ik af en toe wel hele lange afstanden met mijn backpack loop.
Zelf gebruik ik een 55L van Wilderness, huismerk van de Vrijbuiter (deze: http://www.vrijbuiter.nl/outdoor/rugzak ... ss-python/). Moeilijk lelijk, maar hij is me al drie backpack-reizen erg positief opgevallen. Genoeg vakjes, een regenzak die je eromheen kunt doen, goed te verstellen, etc.
Oftewel: wil je hoge comfort om hele lange afstanden te lopen, dan is het wellicht verstandiger om langs een winkel als Bever/Vrijbuiter/Perry/etc. te gaan om de verkoper je de tas te laten 'meten'. Wil je 'gewoon' een simpele backpack die zijn werk doet, koop dan een tas als degene die ik in de link gaf.
Over een 'daypack': ik neem zelf een schoolrugzak mee (standaard Eastpak-formaat) en ik neem nooit heel erg veel mee. Lonely Planet, eten, drinken, camera, lenzen (eigenlijk niet heel erg goed), eventueel een vest, paspoort, etc. en je hebt genoeg aan zo'n kleine rugzak.
Zelf gebruik ik een 55L van Wilderness, huismerk van de Vrijbuiter (deze: http://www.vrijbuiter.nl/outdoor/rugzak ... ss-python/). Moeilijk lelijk, maar hij is me al drie backpack-reizen erg positief opgevallen. Genoeg vakjes, een regenzak die je eromheen kunt doen, goed te verstellen, etc.
Oftewel: wil je hoge comfort om hele lange afstanden te lopen, dan is het wellicht verstandiger om langs een winkel als Bever/Vrijbuiter/Perry/etc. te gaan om de verkoper je de tas te laten 'meten'. Wil je 'gewoon' een simpele backpack die zijn werk doet, koop dan een tas als degene die ik in de link gaf.
Over een 'daypack': ik neem zelf een schoolrugzak mee (standaard Eastpak-formaat) en ik neem nooit heel erg veel mee. Lonely Planet, eten, drinken, camera, lenzen (eigenlijk niet heel erg goed), eventueel een vest, paspoort, etc. en je hebt genoeg aan zo'n kleine rugzak.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik ben het eens met Ubiytsa. Zelf heb ik er één van Wildebeast, het huismerk van Perry Sport. deze was zo'n 70,- euro. Een half jaar met plezier gebruikt en hij is nu nog steeds in perfecte staat. Hij zat prima, maar ik vind het ook niet nodig om elk riempje precies goed te hebben. Zo vaak draag je je backpack nou ook weer niet... enkel van hostel naar taxi/trein/bus en vanaf daar weer naar hostel 

Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
-
dan nog maar even offtopic...
Hoe doen jullie dat meestal met visa voor het backpacken? want het is natuurlijk onzeker waar je wanneer en hoelang verblijft? ik wil geen visum aanvragen (heb ik ook geen tijd meer voor!). ik twijfel om de gok zonder visa te nemen en gewoon ter plekke nog een air asia te boeken als ik niet binnen gelaten word, of een activiteit/tour/etc. te boeken buiten Thailand en dan hopen dat dat bewijs genoeg is, en op de ervaring van de douaniers vertrouwen m.b.t. het doorreizen van backpackers...
wat zijn jullie tips/ervaringen hierin?
Hoe doen jullie dat meestal met visa voor het backpacken? want het is natuurlijk onzeker waar je wanneer en hoelang verblijft? ik wil geen visum aanvragen (heb ik ook geen tijd meer voor!). ik twijfel om de gok zonder visa te nemen en gewoon ter plekke nog een air asia te boeken als ik niet binnen gelaten word, of een activiteit/tour/etc. te boeken buiten Thailand en dan hopen dat dat bewijs genoeg is, en op de ervaring van de douaniers vertrouwen m.b.t. het doorreizen van backpackers...
wat zijn jullie tips/ervaringen hierin?
Wat je qua visum moet doen hangt van het land af wat je wilt bezoeken. Kijk even bij de landeninformatie op deze site of in een van de vele draadjes over dit onderwerp.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
Qreply
Ik kan dit onderwerp beter verplaatsen naar een algemeen topic als 'help bij m'n eerste backpacktrip', maar toch ga ik even offtopic verder...
oke, visum probleem denk ik opgelost. air-asia vanuit thailand naar kuala lumpur boeken voor 30 euro. en ter plekke bedenken of ik op het vliegtuig stap of niet.
Verder een goede backpack gevonden. De Lowe Alpine TFX Kungur 65+10.
Als laatste nog de vraag of jullie altijd een backpackslot meenemen om je backpack in de flightbag aan je bed in het hostel vast te maken?
En hebben jullie standaard een klamboe bij en gebruiken jullie die ook?
oke, visum probleem denk ik opgelost. air-asia vanuit thailand naar kuala lumpur boeken voor 30 euro. en ter plekke bedenken of ik op het vliegtuig stap of niet.
Verder een goede backpack gevonden. De Lowe Alpine TFX Kungur 65+10.
Als laatste nog de vraag of jullie altijd een backpackslot meenemen om je backpack in de flightbag aan je bed in het hostel vast te maken?
En hebben jullie standaard een klamboe bij en gebruiken jullie die ook?
Klamboe nam ik in het begin mee, en was soms handig. Tegenwoordig neem ik deze niet meer mee. Op plekken waar een klamboe nodig is hangt er over het algemeen een. (Misschien niet in de aller-allergoedkoopste accommodatie, maar meestal dus wel.)
Ik doe mijn tas altijd wel in een flightbag, maar meestal niet op slot. Dat doe ik alleen als ik in een dorm slaap. M'n tas vastbinden heb ik nooit gedaan. Misschien is dat verstandig, maar voor mij is het nooit nodig gebleken. Afklop.
Ik doe mijn tas altijd wel in een flightbag, maar meestal niet op slot. Dat doe ik alleen als ik in een dorm slaap. M'n tas vastbinden heb ik nooit gedaan. Misschien is dat verstandig, maar voor mij is het nooit nodig gebleken. Afklop.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie