Visum Canada

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
bieb

Visum Canada

Bericht door bieb »

Hallo,
ik wil voor 3 maanden naar Canada gaan,
heb ik dan ook een visum nodig?
Erik
Site Admin

Re: Visum Canada

Bericht door Erik »

Nederlanders hebben voor Canada geen visum nodig, mits ze er heen gaan voor een zakelijk of toeristisch bezoek voor maximaal 6 maanden. Visa voor een toeristisch verblijf van langer dan zes maanden worden niet afgegeven.
Als mensen naar Canada gaan om andere redenen dan toerisme of zaken hebben ze in bijna alle gevallen een visum nodig. Dat geldt dus voor werk, stage, bezoek van langer dan zes maanden, etc. Alleen voor studie is meestal geen visum nodig.

Dit is de site van de overheid, misschien dat je daar ook nog even kunt rondkijken. http://www.cic.gc.ca/english/visit/index.asp
Larissa Laus

Facebook comment

Bericht door Larissa Laus »

Ga je alleen reizen of ook werken? Voor alleen reizen geldt:

Voor een bezoek aan de Verenigde Staten of Canada hoef je vooraf geen visum aan te vragen.

Bij aankomst op het vliegveld krijg je een toeristenvisum voor maximaal 90 dagen. Indien je de grens tussen Canada en de VS overgaat krijg je ter plekke een toeristenvisum. Je paspoort moet nog geldig zijn als u het land weer verlaat. Weet even niet hoe lang je paspoort nog geldig moet zijn.
marhuisman

Visum Canada

Bericht door marhuisman »

Ik heb een working holiday visa ( geldig t/m juni 2013 ) en op het moment ben ik in Nederland, in Mei wil ik terug naar canada, om 3maanden te reizen. mijn visum loopt wel af in juni moet ik dan direct het land verlaten ( ook al ben ik op het moment in Nederland )
of kan ik eventueel een ander visum hier voor aan vragen..
Laatst gewijzigd door Erik op 13 mar 2013 15:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel verduidelijkt
menasil
Reisexpert

Re: visum

Bericht door menasil »

Toevallig heb ik net een artikel geupdated over visum voor Canada. Zie ook: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ca ... si364.html
Daar staat een link in waar je vragen kan vinden over dit type visum.

Wat ik mij afvraag: Wil je in die maanden gaan werken? zo nee, dan heb je volgens mij geen visum nodig want je gaat als toerist het land in en je verblijft korter dan 6 maanden. Maar je working holiday visum is natuurlijk geregistreerd.. Kijk anders ook even hier: http://www.canadainternational.gc.ca/ne ... nld&view=d en vraag het evt. na bij de ambassade.
marhuisman

Op vakantie naar Canada en visum vraag

Bericht door marhuisman »

Vorig jaar heb ik in canada gewerkt voor 3 maanden gewoon in de zomer.
Mijn visum verloopt 12 juni en ik ben nu in Nederland, maar ik wil 14 mei op vakantie naar Canada om familie en vrienden op te zoeken, kan ik gewoon het land in komen?
wie heeft hier ervaring mee ik wil graag morgen me ticket boeken..

En kan ik een enkeltje boeken? ik wou graag via new york terug
Kims
Reisexpert

Re: Op vakantie naar Canada en visum vraag

Bericht door Kims »

Hi,

Als je op je visum meerdere keren mag komen en gaan (en dat is zo voor Nederlanders op een WHV), lijkt het me dat je dan voor het verloop van je visum terug mag komen mits je natuurlijk niet langer blijft dan 12 juni.

Op deze site wordt info gegeven, maar daar staat dat niet bij: http://www.canadainternational.gc.ca/ne ... e/FAQ.aspx

Eventueel kun je anders contact opnemen met de Canadese ambassade in Berlijn.

Ik weet niet hoe het zit voor Canada, maar over het algemeen kun je met een enkeltje het land binnenkomen mits je genoeg geld hebt om een ticket te kopen om terug te gaan. Een alternatief is om alvast je ticket via New York terug te boeken voor je gaat.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
NicoleSt

Qreply

Bericht door NicoleSt »

Om canada in te komen als toerist heb je geen visum nodig. Je mag dan maximaal zes maanden blijven. Je mag in dit geval niet werken (anders moet je een work permit aanvragen) of studeren (study permit). Maak hier op het moment zelf ook gebruik van. (ben 5,5 maand hier zonder visum). Zolang je dus niet van plan bent dan iets anders te gaan doen dan reizen dan lijkt het me geen probleem dat je visum afloopt.

Een enkeltje boeken is vaak heel duur, omdat ze graag zeker willen zijn dat je het land ook verlaat. Via de meeste bookingsites kun je ook een terugweg via een andere stad boeken. Dit zou ik dus aanraden om te doen.
Succes!
martijntje140

visum canada

Bericht door martijntje140 »

Hallo,

Ik ben van plan om te gaan werken in canada. Heb me visum aangevraagd maar heb deze niet optijd. Want wil 29 april gaan, dus nou was mijn plan om een ticket te boeken voor 2 maanden en dan die omboeken als ik mijn visum heb.
Ik hoop dat het dan minder opvalt dat ik er een maand illegaal werk.

Maar om het visum te krijgen moet ik de grens over dus ben van plan om naar Amerika te rijden en meteen weer te keren en mijn visum ophalen.
Heeft hier iemand ervaring Mee??

Mvg
Martijn
bolletjeom
Reisexpert

NIEUWS! Canada vereist "visum" per 15-3-2016

Bericht door bolletjeom »

Ik kwam voor een kleine verrassing te staan. Ik vlieg begin maart via Canada naar Panama en terug kom ik er ook langs. Ik blijk dus een ETA nodig te hebben. En ik dacht....laat ik dat nieuws ook met jullie delen ;-)
Gelukkig vallen de kosten wel mee. C$ 7,-

"Starting March 15, 2016, visa-exempt foreign nationals who fly to or transit through Canada will need an Electronic Travel Authorization (eTA). Exceptions include U.S. citizens and travellers with a valid visa.
Entry requirements for other methods of travel (land, sea) have not changed."

"Countries and territories whose citizens need an eTA to travel to Canada.
Foreign nationals from the following countries will need an eTA before boarding their flight to Canada as of March 15, 2016:
....
Barbados
Belgium
British citizen
....
Monaco
Netherlands
New Zealand"
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Re: NIEUWS! Canada vereist "visum" per 15-3-2016

Bericht door Erik »

Dank je wel voor de tip. Ik ga proberen om deze informatie toe te voegen aan de visum pagina van Canada op de site.

Update: Zie dat het er al op staat :)
menasil
Reisexpert

Re: NIEUWS! Canada vereist "visum" per 15-3-2016

Bericht door menasil »

Het stond er al een tijdje inderdaad :)
Chantall
Reiziger

Working holiday visum Canada cancellen?

Bericht door Chantall »

Hoi!

Ik heb een rare vraag, maar weet iemand of je een working holiday visa voor Canada kunt annuleren of afzeggen?
Ik wil graag met mijn vriend voor een jaar naar Canada, maar daarvoor zouden we allebei een visum moeten krijgen. Als een van ons dat niet krijgt, wsl grote kans, dan ga ik liever niet alleen/het daarop volgende jaar.
Alleen zou ik wel graag de mogelijkheid houden om ooit nog te gaan. Maar aangezien er lastig aan te komen is wil ik niet afwachten tot hij er een heeft omdat ik er dan mss geen meer kan krijgen.
Weet iemand misschien of je een visum na aanvraag kunt afwijzen om het later weer aan te vragen?
Hoor het graag!

Groetjes!
Laugh and enjoy!
Arnout3008
Reisexpert

Re: Working holiday visum Canada cancellen?

Bericht door Arnout3008 »

http://www.cic.gc.ca/english/helpcentre ... 849&top=25
Ik had deze gevonden, even je vraag opgezocht.
Yes, you can, if your Port of Entry (POE) Letter of Introduction has not been issued.

To withdraw your application:

contact us using this Web form, and
in the text box, include “IEC work permit application withdrawal – your application ID number” (for example “IEC work permit application withdrawal – W123456789”).
We will review your withdrawal request within 3 to 5 business days. If approved, you will be refunded your:

CAN$150 IEC participation fee, and
CAN$100 open work permit fee (Working Holiday applicants).
If you applied for a work permit under the Young Professionals or International Co-op Internship categories, your employer will be refunded the employer compliance fee of CAN$230.

You cannot withdraw your application if you have already received your Letter of Introduction. If you choose not to come to Canada:

this will still count as one IEC participation, and
you will not get a refund.
If your Letter of Introduction expires and you still want to come to Canada, you may submit your profile again. Find out if you are eligible to participate more than once.
Once a year, go someplace you’ve never been before.

Chantall
Reiziger

Re: Working holiday visum Canada cancellen?

Bericht door Chantall »

Heel erg bedankt! Handig, was ik nog niet tegengekomen.
Laugh and enjoy!
Plaats reactie