Wat te doen in 4 dagen Bangkok?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
daretodream
Reiziger

Wat te doen in 4 dagen Bangkok?

Bericht door daretodream »

Hoi! :) 19 April kom ik aan in Bangkok, waar ik 4 dagen zal verblijfen. (Het is een lange tussenstop).
Wat raden jullie mij aan om hier te gaan doen? Ik wil in een hotel gaan zitten.
Ik heb al gehoord over iets met tijgers (waar ze 'tam' zouden zijn? ik wist niet dat dit in Bangkok was?), een goude boedha en iemand heeft me aangeraden om er te gaan shoppen..
Zijn er hier nog suggesties? :) En welk hotel zouden jullie kunnen aanraden? :)

Tefens overweeg ik voor 1 of 2 nachten een resort om even bij te komen van mijn reis. Ik vroeg me af of jullie hier ook nog suggesties voor hadden?
kohraya
Reisexpert

Re: Wat te doen in 4 dagen Bangkok?

Bericht door kohraya »

Die tijgers, dat zal wellicht in Kanchanaburi zijn. Je weet wel "The bridge over de river Kwai". Toeristisch gedoe hoor ...
Gouden budha, is dat misschien die grote liggende in de Wat Po? En anders eens Googlen ;)
Je hebt in het keizerlijk paleis (paar 100m terug) ook een emeralden budha.
Ayuthaya vind ik een must see als je in Bangkok bent (korte treinrit van de stad).
Ben de tel kwijt hoe vaak ik in Bangkok ben geweest, maar ken er geen enkel hotel. Veel te duur voor mij.
daretodream
Reiziger

Thanks voor de tip! Ik heb zelf weinig tijd en al helemaal weinig internet om echt dingen uit te gaan zoeken, maar omdat ik er zo kort ben ben ik liever van te voren al een beetje op de hoogte! ;)

Hotels vallen op zich wel mee qua prijs? Ik heb laatst iig via booking gekeken en toen viel het enorm mee. Vind het op zich wel fijn om even wat meer luxe en privacy te hebben na 4 maanden reizen! :)

Wat is ayutiha (hoop dat ik het enigszins goed heb? :') iig dat wat met de trein te doen is :P) en bedoelde inderdaad de liggende budha!
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Een fietstocht door Bangkok is erg leuk! Heb ik vorige week gedaan!
Je kunt dat met Co van Kessel doen, maar er zijn inmiddels ook andere organisaties die dat aanbieden.

Verder gewoon een beetje door de straatjes dwalen (van Chinatown bijvoorbeeld)
Ik vond Khao San Road niet zo leuk, maar de omgeving van Sam Sen road wel weer gezellig.
Sukumvith is ook wel leuk. Is de Arabische/Indische wijk. Lekker eten mjam mjam!
Neem de BTS naar Nana en dan zit je er meteen middenin.

Voor hotels zou ik kijken op Agoda (of iets dergelijks).
Je hebt nog ruim de tijd om een goeie deal te vinden en je vindt daar al snel een middenklasse tot poepiesjiek hotel voor weinig -> in verhouding dan, hè. (600/700/800 Baht).
Anders zijn er zo ongeveer driemiljoentweehonderdachtennegentig kleine guesthouses met simpele kamers te vinden voor weinig in de Khao San/Sam Sen area.

Veel succes en veel plezier!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Travelator
Reisexpert

Oh ja, en als je op een normale tijd aankomt, neem dan geen taxi, maar de skytrain. Kost 35 Baht (taxi +- 300/350) naar het centrum en vandaar kun je overstappen op de MRT of alsnog een (meter)taxi nemen voor weinig...

ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

De tempelcomplexen van de Wat Pho, de Wat Arun en Wat Phra Kaew met het Grand Palace zijn zeker de moeite waard om te bezoeken.

Zoals al eerder genoemd vond ik de fietstocht ook een bijzondere ervaring. Zeker met de wat langere tour kom je in écht afgelegen, niet-toeristische plekken en dat is zó leuk. Voor je gevoel zover weg van Bangkok, maar in realiteit zo dichtbij. De wijk Chinatown is leuk om doorheen te struinen.

Verder ben ik in het Jim Thompson House geweest, waar je in typisch Thaise stijl gebouwde huisjes kan bekijken. Voor een kort bezoekje wel aardig, geen must-see.

Je zou inderdaad nog één uitstapje buiten Bangkok kunnen doen. Een drijvende markt bezoeken is misschien wel leuk, al schijnen sommige behoorlijk toeristisch te zijn nu. Ayutthaya vond ik een erg mooie stad met al zijn tempelruïnes. Het is vrij compact, dus een fiets huren is ideaal.

Kanchananburi is binnen 2 ½ uur ongeveer te bereiken.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

daretodream schreef:
Wat is ayutiha (hoop dat ik het enigszins goed heb? :')
Vraag is ondertussen beantwoord.
Hier meer info http://thailand2go.be/historische-tempe ... -ayuthaya/
daretodream
Reiziger

Bedankt voor alle tips! Ik had werkelijk waar geen idee wat te doen, ik wilde niet in Khao San area zitten omdat ik hoorde dat dat een beetje een party scene is.. Ik wil liever even 4 dagen relaxen omdat ik dan al ruim 4 maanden reizen achter de rug heb!

Travelator: Is Agoda een wijk of een site ofzo?

Fietstocht klinkt wel heel leuk! Hebben jullie die allemaal bij Co van Kessel gedaan? (Klinkt Nederlands? :P)
Zo'n drijvende markt lijkt me ook wel heel bijzonder om te zien.

Ik kom helaas midden in de nacht aan, dus zal met de taxi moeten!

Zijn er nog buurten die ik moet vermijden? :)
Travelator
Reisexpert

daretodream schreef: Travelator: Is Agoda een wijk of een site ofzo?
Zie: ...

menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Hoe heb je je de afgelopen 4 maanden georienteerd? Via een lonely planet? Via internet? Of door overal maar rond te vragen? Ben ik wel benieuwd naar...

Google has always been my best friend.... zie http://www.agoda.nl/
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

daretodream schreef:Thanks voor de tip! Ik heb zelf weinig tijd en al helemaal weinig internet om echt dingen uit te gaan zoeken, maar omdat ik er zo kort ben ben ik liever van te voren al een beetje op de hoogte! ;)
Als je weinig tijd hebt om dingen uit te zoeken dan kun je misschien het beste een startpakket boeken. Of je stapt een van de vele tourbureautjes binnen in de omgeving van Khao Sarn Road.

Thailand is heel makkelijk te reizen, en (bijna) alles is prima zelf te doen. Maar je zult je wel een beetje moeten oriënteren. Niet door mensen te vragen om alles voor te kauwen, maar door een Lonely Planet te lezen of door artikels te lezen over je bestemming, reisverhalen, fora, enz.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Dit doet me een beetje denken aan het reizen vóór het internettijdperk. Jonge mensen gingen op de bonnefooi backpacken, hadden misschien een globale planning wat betreft de landen die ze aan wilden doen, sommigen uitgerust met LP's maar ook veel die anderen onderweg om info vroegen.

Tegenwoordig wordt er toch minstens van je verwacht dat je je behoorlijk hebt ingelezen voordat je ergens naar toe reist. (En ja, dat doe ik dus ook...) Maar stel nou dat je daar geen tijd of internet voor hebt, zoals daretodream aangeeft. Dan is het toch fantastisch dat er zo'n geweldig forum is, waar je snel even wat info kunt vragen aan mensen die er geweest zijn en die tips kunnen geven...

Soms zou ik willen dat ik weer eens gewoon op pad zou kunnen zonder ook maar iets van te voren te bedenken. Gewoon alles op me af laten komen en spontaan op het laatste moment even snel iets kiezen en als je leuke mensen tegenkomt die een beter plan hebben, dat dan maar te volgen. Misschien minder denken aan de dingen die ik gezien wil hebben en meer aan het hier en nu beleven van de plek waar ik ben...

Ik heb een ticket naar Bangkok en de eerste overnachting daar gekocht. 30 dagen rondreizen met m'n zoon van 9. Ik wil verder niets vastleggen, alles dus op de bonnefooi. Maar waarom zit ik in godsnaam dan zoveel tijd te steken in het inlezen over allerlei plekken in Thailand en zelfs hotel- en guesthousereviews te lezen 8)7
Travelator
Reisexpert

Globetrot schreef:Dit doet me een beetje denken aan het reizen vóór het internettijdperk. Jonge mensen gingen op de bonnefooi backpacken, hadden misschien een globale planning wat betreft de landen die ze aan wilden doen, sommigen uitgerust met LP's maar ook veel die anderen onderweg om info vroegen.

Tegenwoordig wordt er toch minstens van je verwacht dat je je behoorlijk hebt ingelezen voordat je ergens naar toe reist. (En ja, dat doe ik dus ook...) Maar stel nou dat je daar geen tijd of internet voor hebt, zoals daretodream aangeeft. Dan is het toch fantastisch dat er zo'n geweldig forum is, waar je snel even wat info kunt vragen aan mensen die er geweest zijn en die tips kunnen geven...
Hmm, gedeeltelijk mee eens, maar als ik eerlijk ben, vind ik het een beetje op hetzelfde neerkomen.
Of iemand de vraag hier nu (nóg een keer!) stelt, of even zoekt naar het antwoord dat al een miljoen keer eerder gegeven is : )
Denk dat de vraagsteller alles bij elkaar net zoveel tijd kwijt is...
Dus als mensen tóch al hier zijn, dan liever gewoon even zelf lezen : )

Onderweg, live vind ik het wat anders, wanneer je tips vraagt aan (of krijgt van) mensen die je tegenkomt. Dat is leuk!

zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Zonder afbreuk te doen aan het gevoel/de mening/de vibe van dare to travel vind ik het gewoon een beetje flauw en kan mij aan sluiten bij wat Travelator zegt. De beste tips krijg je altijd van mensen die er geweest zijn en onderweg terwijl je aan het reizen bent... maar geen tijd hebben....tja, als je maanden aan het reizen bent ( je zegt dat je dan 4 maand onderweg zal zijn) heb je toch net wel veel tijd. niets moet, alles kan, je hebt geen strakke dagstructuur, je hoeft niet uit werken.
Of je nu gewoon even op zoekt wat Ayuthaya is via google of je stelt de vraag hier...kost toch gewoon evenveel tijd. En op internet zat je dan toch al.
Je kan het huidige tijdperk en de manier van reizen nu niet meer vergelijken met wat Marco Polo 100 den jaren geleden reeds deed he.
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Tuurlijk, daar hebben jullie helemaal gelijk in :) Maar dat is nou waarschijnlijk net het verschil tussen mensen die hier vaak op het forum bezig zijn en iemand als Daretodream die in ruim 10 maanden slechts 14 keer iets gepost heeft....
Plaats reactie