Hi Patries.
Je kunt inderdaad een hele hoop hele leuke dingen kopen voor geen geld in Bangkok.
MAAR....dan moet je niet al te groot/fors zijn.
ik ben 1.70 en ietsje meer dan 60 kilo en had moeite met t-shirts. Je moet wat harder zoeken.
T-shirts heb je voor 2 euro en een rok of jurkje voor 4! niet slecht he?
Hoe langer en losser je kleding...hoe koeler je het hebt!! echt waar! dus een lekker luchtige lange broek ( die je ook daar kunt kopen) is een must!
Zolang je geen zon op je huid krijgt warm je gewoon minder op, je verbrand niet EN het is een barriere voor de muggen. Hetzelfde geld voor een top. Denk aan een tuniek of zoiets of een leuk bloesje. Lekker luchtig met een lange mouw ( denk weer muggen!)
Verder ben je in Azie waar het erg op prijs wordt gesteld dat je er als meisje niet te "hoerig" bij loopt. En dat is dus:blote buik, korte rok en tanktop!
niet dat je dit helemaal niet kunt dragen.....maar alleen in de toeristen gebieden en op het strand.
Ga je dingen bekijken en door steden of provincie dorpjes lopen. Kleed je dan alsof je bij je zwaar gelovige oma op bezoek gaat
Vergeet niet dat je voor de tempels armen tot de pols en benen tot de enkel moet bedekken!!!!
Weer handig om die lange losse broek mee te hebben en een tuniek of bloesje.
Wij hadden altijd een Sarong in de tas! die kun je dan als rok of omslag doek gebruiken als je geheel onverwacht tegen een tempeltje oploopt waar je even binnen wilt kijken.
Heel soms krijg je bij een tempel een sarong te leen.
schoenen...wil je een jungle trekking doen?? dan zul je echt bergschoenen ofzo mee moeten nemen. Verder volstaan slippers....die daar overigens ook geen drol kosten. Ik had hele leuke (nep) Diesels voor 3 euro!
Ondergoed.....ik weet niet hoe lang je gaat maar daar kopen is geen optie! ik had gewoon 7 stuks bij me. we lieten toch 1 a 2 keer per weer de was doen.
welk seizoen? je wil misschien een dun regenjasje mee nemen.
neem NIET je mooiste kleding mee...behalve als je er niet aan gehecht bent. Je laat namelijk altijd je was doen. Dit gebeurd met de hand en vaak met koud water en een stevig waspoeder. Je kleren worden er dus niet mooier op!
Neem kleding die niet kreukt...of waarbij dat juist de charme is. en dingen die je goed onderling kunt combineren.
Wat het kost om een pakketje op te sturen??? ( overigens op mijn site een goed overzicht van wat we uitgaven per dag!)....
ik heb net even gekeken in ons geldboekje

ops: we hebben een keer 32 euro uitgegeven aan post. ik meen me te herinneren dat dit doosje 5 kilo woog. Maar dat weet ik dus niet meer zeker
veel plezier
groetjes rudi