Backpacken thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Patriesss

Backpacken Thailand, wat mee te nemen???

Bericht door Patriesss »

Hallo...

In februari ga ik voor een maandje backpacken in Thailand... Maar het probleem is zeg maar dat ik mijn god niet weet wat ik mee moet nemen... en vooral wat aan te trekken,..

Misschien is het wel handig om er bij te vermelden dat ik normaal gesproken het vliegtuig stap, 10 paar schoennen in mijn koffer gooi :oops: en de mooiste kleren mee neem,... :lol:

Ik wil er niet als een schooier bij lopen hihi... ben en blijf natuurlijk een dame :wink:

Wie kan me hier een klein beetje advies in geven?...

Patries
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoi Patriessss,

Ik denk dat als je je hele klerenkast mee zou nemen je nog extra moet bij betalen omdat je koffer/backpack te zwaar is :) Zo te horen.

Hoe minder je meeneemt hoe makkelijker het is om een keuze te maken wat je aan moet trekken. (veel minder uit te kiezen). Het imago van een backpacker met afritsbroek en bergschoenen hoef je je echt niet aan te houden. Maar draag wel gemakkelijke kleding en kleding die snel droogt.
Als je een wasje doet wil je ook dat je spulletjes snel droog zijn.

Daarmee kun je vast je eerste selectie al maken van kleren die afvallen.

Mocht je er nog niet uit komen zijn foto's van kleding altijd welkom dan houden we een poll over wat je wel en niet mee mag nemen :P

Erik
nicole

Thailand reizen

Bericht door nicole »

Hallo Patricia,

Ik ben nu al drie maanden in Thailand en het is geweldig!!! ik heb de eerste maanden vrijwilligerswerk gedaan maar ben daarna alleen doorgereisd en laat ik je een ding vertellen: je vindt hier alles wat je wil voor een vijfde van de prijs wat het in Ned. kost en nog veel leuker en beter ook nog! dus doe jezelf een lol en neem zo min mogelijk mee! wat betreft de was, die kan je hier aan elke straathoek - zelfs daar waar totaal geen toeristen komen - afgeven voor nog geen 50 eurocent en ze halen hier zelfs de vlekken eruit die jezelf al tien jaar geleden er niet meer uitkreeg! het is het aardigste volk in de wereld en je gaat heel veel plezier beleven!
xxxx nicole
groetjes Nicole
Patriesss

Bericht door Patriesss »

heey...

Hier even een poosje niet mer geweest, Kon deze site niet meet terug vinden : :( maar gelukkig hebben we hem weer... :D Een poll wat wel en niet mee te nemen hihi lol... Laten we daar maar niet aan gaan beginnen...
Ennne Patrieske was echt niet van plan om in een afritsbroek en bergschoennen te gaan lopen... Mensen die het wel doen sorry....
ook al ga ik pas in februari... ben nu toch l wel echt bezig om veel van mijn spullen te kopen... Wel erg leuk om te doen... hihi... Maar de eurotjes die vliegen weg... :(

@nicole... Wat gaaf om er zo lang te kunnen zijn, wanneer zit je reis er op?... Heb je trouwens een idee wat het versturen van paketten kost vanuit Thailand?... Zo kan ik daar veel kopen en naar huis sturen...

Patries
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Hi Patries.

Je kunt inderdaad een hele hoop hele leuke dingen kopen voor geen geld in Bangkok.
MAAR....dan moet je niet al te groot/fors zijn.
ik ben 1.70 en ietsje meer dan 60 kilo en had moeite met t-shirts. Je moet wat harder zoeken.
T-shirts heb je voor 2 euro en een rok of jurkje voor 4! niet slecht he?

Hoe langer en losser je kleding...hoe koeler je het hebt!! echt waar! dus een lekker luchtige lange broek ( die je ook daar kunt kopen) is een must!
Zolang je geen zon op je huid krijgt warm je gewoon minder op, je verbrand niet EN het is een barriere voor de muggen. Hetzelfde geld voor een top. Denk aan een tuniek of zoiets of een leuk bloesje. Lekker luchtig met een lange mouw ( denk weer muggen!)

Verder ben je in Azie waar het erg op prijs wordt gesteld dat je er als meisje niet te "hoerig" bij loopt. En dat is dus:blote buik, korte rok en tanktop!
niet dat je dit helemaal niet kunt dragen.....maar alleen in de toeristen gebieden en op het strand.
Ga je dingen bekijken en door steden of provincie dorpjes lopen. Kleed je dan alsof je bij je zwaar gelovige oma op bezoek gaat :D
Vergeet niet dat je voor de tempels armen tot de pols en benen tot de enkel moet bedekken!!!!
Weer handig om die lange losse broek mee te hebben en een tuniek of bloesje.

Wij hadden altijd een Sarong in de tas! die kun je dan als rok of omslag doek gebruiken als je geheel onverwacht tegen een tempeltje oploopt waar je even binnen wilt kijken.
Heel soms krijg je bij een tempel een sarong te leen.

schoenen...wil je een jungle trekking doen?? dan zul je echt bergschoenen ofzo mee moeten nemen. Verder volstaan slippers....die daar overigens ook geen drol kosten. Ik had hele leuke (nep) Diesels voor 3 euro!
Ondergoed.....ik weet niet hoe lang je gaat maar daar kopen is geen optie! ik had gewoon 7 stuks bij me. we lieten toch 1 a 2 keer per weer de was doen.
welk seizoen? je wil misschien een dun regenjasje mee nemen.

neem NIET je mooiste kleding mee...behalve als je er niet aan gehecht bent. Je laat namelijk altijd je was doen. Dit gebeurd met de hand en vaak met koud water en een stevig waspoeder. Je kleren worden er dus niet mooier op!
Neem kleding die niet kreukt...of waarbij dat juist de charme is. en dingen die je goed onderling kunt combineren.

Wat het kost om een pakketje op te sturen??? ( overigens op mijn site een goed overzicht van wat we uitgaven per dag!)....
ik heb net even gekeken in ons geldboekje :oops: we hebben een keer 32 euro uitgegeven aan post. ik meen me te herinneren dat dit doosje 5 kilo woog. Maar dat weet ik dus niet meer zeker

veel plezier
groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
SophietjeDerkss

Re: Backpacken Thailand, wat mee te nemen???

Bericht door SophietjeDerkss »

Een paar korte broekjes, rokjes, en Tanktopjes, die zijn gemakkelijk te wassen en wegen niet veel. Daarnaast 3 vestjes, als t kouder is. Twee paar broeken, en sneakers zijn een aanrader!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

SophietjeDerkss schreef:Een paar korte broekjes, rokjes, en Tanktopjes, die zijn gemakkelijk te wassen en wegen niet veel. Daarnaast 3 vestjes, als t kouder is. Twee paar broeken, en sneakers zijn een aanrader!
Ik denk dat Patries inmiddels wel weer terug is, anders is de maand wel erg lang uitgelopen.

Maar misschien dat je iemand anders nog blij maakt met je suggesties. Vestjes zou ik trouwens alleen naar het Noorden of Issaan meenemen, zijn in Bangkok of het zuiden niet nodig.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

-1 paar slippers (ikzelf heb 6 maanden op 1 paar slippers gelopen) als je trekking gaat doen: Wandelschoenen of gympies (die je daarna weg kan gooien)
-1 vestje, & 1 shirt met lange mouwen (eventueel voor muggen, koude avond, bezoek aan tempel)
-2 a 3 korte broekjes/rokje
-legging (soms handig voor muggen savonds)
-Koop een sarong
-Koop in bangkok een harembroek (ook handig voor tempel. ik had een gewone broek aan maar die mocht soms niet (zat --te strak om mn lichaam heen )
1 shirt met korte mouw (handig voor tempels)
-4 a 5 hempjes die je kan combineren met broekes/rokje zodat je er ook nog super uit ziet :P
-als je schoenen meeneemt: 1 paar sokken. en anders geen
- 2 bikini's (nee, niet voor elke dag 1!)

Tip: Neem echt NIET teveel mee. Ik weet hoe lastig het is. Zelfs mn vriend heeft in de eerste 3 weken ongeveer 2 paar schoenen en 7 kledingstukken weggegooit.. het was geen doen.... Eenmaal daar verander je meteen.. na paar dagen had ik niet eens mascara meer op (lastig voor een vrouw :P)... HEERLIJK!

Veel plezier!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

okeeee.... niet gezien dat dit onderwerp al zo erg over de datum was :)
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Maakt niet uit! Er zijn ongetwijfeld weer mensen mee geholpen :)
yizzll
Reiziger

Bericht door yizzll »

Ik weet dat dit topic over datum is maar ik denk dat mensen die nog gaan backpacken er wel mee geholpen zijn.

De onderstaande dingen zijn erg belangrijk om mee te nemen naar azie. Sommige dingen vooral voor de vrouwelijke backpacker:

Tampons (in azie zijn deze of heel moeilijk te vinden of ze zijn peper duur)
Sarong (deze kun je als handdoek gebruiken als je naar het strand wil, is stuk lichter en dunner dan een badhandoek)
Birckenstocks of een andere stevige slippers (ik heb er drie maanden mee gelopen zelfs trekkingen mee gedaan)
Kleding kun je ook bij aankomst kopen (let wel op! mijn vriendin is 1.75 en weegt 63kg bij haar zeiden ze standaard: Okay i look for extra extra extra extra large)
vertaling van medicijnen Handig als je voorhoofd holte ontsteking krijgt en je niet weet hoe je dat moet uitleggen :)
Zonnebrand creme In azie zijn dit soort producten op bepaalde plekken peperduur
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

koop inderdaad gelijk een sarong als je in azie bent! Ook after sun en scheerschuim is superduur! Standaard dingen zoals zeep, shampoo, tandpasta etc hoef je niet in te slaan, is erg goedkoop daar.

Reisagenda '15:
Mar_Teun

Backpacken thailand

Bericht door Mar_Teun »

Na het lezen van meerdere berichten op het forum, toch deze vraag. Ik kan namelijk niet een passend antwoord vinden voor mij.
In februari/maart 2014 willen wij (stel 29-30 jaar) naar Thailand.
Het plan is het daar met het openbaar vervoer rond te trekken.
We willen misschien iets van een startpakket in BKK. Dat we van het vliegveld worden opgehaald en naar het hotel gebracht worden. Zodat je de 1e 2 a 3 dagen je geen zorgen hoeft te maken.
Als je alleen een vliegticket koopt, kom je dan makkelijk bij je accommodatie?
Ik ben bang dat je helemaal gaar bent na de vliegreis, en dat je dan ook nog moet uitzoeken hoe je bij een hotel komt, dat dit lastig is.
(zeker omdat dit de eerste keer is dat we een verre reis maken)
Natuurlijk staan we ook open voor andere tips voor onze rondreis met rugzak.
Ralph
Reisexpert

Re: Backpacken thailand

Bericht door Ralph »

Met de Skytrain kom je rechtstreeks in het 'centrum' uit. Verder zijn Taxi's goed te betalen (pak wel meter).

En makkelijk bij je accomodatie? Het ligt eraan waar je die vooraf boekt (welke deel van de stad) en of je vooraf boekt. Dan gewoon kijken hoe ver het is van je vliegveld.

Maar ik zou me vooral niet teveel zorgen maken want het komt altijd wel goed. :)
Mar_Teun

Re: Backpacken thailand

Bericht door Mar_Teun »

Bedankt voor je snelle bericht!

Als we gaan backpacken boeken we alleen het 1e hotel/accommodatie in BKK. Verder willen we vooral ter plekke accommodaties zoeken/boeken. Natuurlijk zoeken we eerst in Nederland geschikte plaatsten om te overnachten en eventuele recensies. Ook hebben we onze Loney Planet mee, hier staan ook altijd wel geschikte plekken in. (toch?)

Heeft iemand ervaring met volle accommodaties? Is het lastig om in februari last minute een slaapplek te zoeken? In een grote stad zou het natuurlijk makkelijker zijn als een kleine stad/dorp...
Plaats reactie