Tips 5 maanden Zuid Amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Lisannedejong

Tips 5 maanden Zuid Amerika

Bericht door Lisannedejong »

Hee iedereen!

Ik ben een meisje van 21 jaar dat in november voor 5 maandjes naar Zuid Amerika vertrekt. Vorige week was ik naar een speciaal backpackers reisbureau om wat meer informatie te krijgen, maar de persoon daar wist er helaas helemaal niks over te vertellen, dus ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen :)

Ik ga beginnen met een spaanse cursus in Cuzco en na deze cursus wil ik graag de inca trail gaan doen. Weet iemand misschien waar je dit het goedkoopst kunt boeken? Vanuit daar wil ik denk ik met de bus door naar Bolivia om daar voor ongeveer een maandje te blijven.
Vervolgens vliegen naar Chili of Argentinië (ik twijfel nog tussen deze 2, of misschien toch wel allebei maar ik weet niet of dat haalbaar is binnen mijn tijd) en eindigen in Brazilë.
Daar wil ik heel graag carnaval gaan vieren, maar ik heb wel gehoord dat de hostel prijzen enorm hoog zijn dan. Klopt dat ook?

Ik hoop dus dat iemand van jullie misschien nog tips heeft voor leuke plekken of dingen die ik echt moet doen als ik daar ben :) Chili of Argentinie; welk land is meer een backpackers land? Of misschien toch wel allebei? En heeft iemand misschien nog tips over een wereldticket? Ik zoek daar al een hele tijd naar op internet, maar ik kan nergens duidelijke informatie vinden.
Alvast heel erg bedankt!!
Erik
Site Admin

Re: Tips 5 maanden Zuid Amerika

Bericht door Erik »

Helaas kan ik je niet helpen met de meeste vragen. Maar zag wel een vraag over wereld tickets en vond dit bij de voorbereidingen. Er staan nog een berg meer artikelen waar je mogelijk wat aan hebt.

Ik hoop dat anderen je overige vragen willen/kunnen beantwoorden :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Als je alleen naar zuid-amerika gaat heeft een round the world ticket geen zin. Wel zou je kunnen kijken naar een open-jaw ticket waarbij je invliegt op een plaats en terug vliegt vanaf een andere plek.

Inca trail kan je het best pas ter plekke boeken, wellicht werkt je talenschool wel samen met een bureautje. Het goedkoopst zou ik niet alleen als criteria gebruiken maar ook welk materiaal ze gebruiken, wat je te eten krijgt etc. Ook de talenschool kan je trouwens prima ter plekke regelen, gewoon bij wat langs gaan en bij wie je een goed gevoel hebt kan je de volgende dag beginnen.

Het noorden van Peru is veel minder bekend maar vond ik erg interessant, het zou dus ook een optie kunnen zijn eerst daarheen te gaan voordat je naar Boliva gaat. Vliegen in zuid-amerika is duur, waarom wil je vanaf bolivia vliegen je kunt prima met het openbaar vervoer naar chili of argentinie. Over die landen heb ik helaas geen tips. Het lijkt me logisch dat prijzen tijdens carnaval hoger zijn, wat meer budget uitrekken dus en op tijd een hostel reserveren.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Lisannedejong

Bericht door Lisannedejong »

Oké hartstikke bedankt voor de antwoorden!

Ik zat aan een wereldticket te denken omdat ik meerdere keren wil vliegen en ik dacht dat dit dan misschien voordeliger was. Heb namelijk wereldtickets van rond de €1400 gezien, met 4 keer overstappen en een ticket naar alleen Peru was al €1200.
Heeft iemand nog tips waar ik goedkope vliegtickets kan vinden? Ik ben er zelf heel erg slecht in om dit uit te zoeken en volgens mij zit er vaak heel veel verschil in.
En weet iemand ook of het nodig is om een visum te hebben? Of koop je als je het land binnen komt een visum?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Heb je een wereldreis ticket gevonden naar zuid-amerika voor 1400 euro? of naar bijv azie?. Ik en vele medereizigers zouden daar heel graag meer over weten. Dit kan namelijk helemaal niet omdat de bekende wereldreistickets die maatschappijen erin hebben zitten die naar zuid-amerika gaan namelijk pas beginnen vanaf 2400 euro. Dus hopelijk heb jij iets nieuws gevonden!.

Visum gewoon ter plekke regelen alleen voor je eerste land zou je even moeten kijken of je beter vooraf een visum kunt halen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie