Ik heb gezien dat er al een topic open is over tours in Mongolië maar het beantwoordt niet echt de vragen die ik heb, dus daarom probeer ik het nog even

Op 16 september 2009 vertrekken ik en mijn vriend voor een 11 tal maanden op wereldreis

We beginnen in Sint petersburg om dan naar Moskou af te reizen en zo uiteindelijk mongolïe binnen te komen met de transmongolische trein(tickets voor de trein reeds geboekt bij joker). Daarna gaan we verder naar beijing. We reizen deze route af met vier personen. Het andere koppel keert dan terug naar België en wij reizen verder.
Wat mij nu vooral bezighoudt is Mongolië. We willen ter plaatse een tour boeken in Ulan Bator. We zullen 17 dagen in Mongolië zijn en hopen toch op 1 grote tour(10-14 dagen) of twee kleinere.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het boeken van tours in Reisbureautjes in UB? Of in hostels?
En zijn er mensen die daar prijzen van weten? Ik weet dat we met vier toch al wat in de kosten kunnen delen maar ik heb er totaaaaaaaal geen idee van wat ik van prijzen moet verwachten. Voor een tour van +- 2 weken
Als ik die meer gekende reisbureaus op het internet check dan zijn dat echt wel heel erg dure tours.
We zouden ook graag vaak in Gers slapen, maar het belangrijkste is toch om veel mee te pikken van de natuur daar. Neemt men dan kadootjes mee voor de families in de Gers? Zo ja. wat neem je dan best mee?
Oh ja.. we zullen daar zijn begin oktober. Ik veronderstel dat het dan wel een pak kouder zal zijn....
Ook andere tips zijn welkom.
Alvast bedankt.