tours regelen in mongolië + prijzen

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
babske2001

tours regelen in mongolië + prijzen

Bericht door babske2001 »

Lieve reizigers,

Ik heb gezien dat er al een topic open is over tours in Mongolië maar het beantwoordt niet echt de vragen die ik heb, dus daarom probeer ik het nog even :@
Op 16 september 2009 vertrekken ik en mijn vriend voor een 11 tal maanden op wereldreis ^O^ . Ik heb natuurlijk nog heel wat vragen en zal de volgende maanden deze site wel wat vaker een bezoekje brengen. :)
We beginnen in Sint petersburg om dan naar Moskou af te reizen en zo uiteindelijk mongolïe binnen te komen met de transmongolische trein(tickets voor de trein reeds geboekt bij joker). Daarna gaan we verder naar beijing. We reizen deze route af met vier personen. Het andere koppel keert dan terug naar België en wij reizen verder.
Wat mij nu vooral bezighoudt is Mongolië. We willen ter plaatse een tour boeken in Ulan Bator. We zullen 17 dagen in Mongolië zijn en hopen toch op 1 grote tour(10-14 dagen) of twee kleinere.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het boeken van tours in Reisbureautjes in UB? Of in hostels?
En zijn er mensen die daar prijzen van weten? Ik weet dat we met vier toch al wat in de kosten kunnen delen maar ik heb er totaaaaaaaal geen idee van wat ik van prijzen moet verwachten. Voor een tour van +- 2 weken
Als ik die meer gekende reisbureaus op het internet check dan zijn dat echt wel heel erg dure tours.
We zouden ook graag vaak in Gers slapen, maar het belangrijkste is toch om veel mee te pikken van de natuur daar. Neemt men dan kadootjes mee voor de families in de Gers? Zo ja. wat neem je dan best mee?
Oh ja.. we zullen daar zijn begin oktober. Ik veronderstel dat het dan wel een pak kouder zal zijn....
Ook andere tips zijn welkom.

Alvast bedankt.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: tours regelen in mongolië + prijzen

Bericht door LaosFan »

Hallo babske2001,

Tours zijn makkelijk te regelen bij Guesthouses in UB.

Ik heb mijn tours 2 maal geregeld bij het UB Guesthouse en op hun site kun je ook wat informatie vinden: http://www.ubguest.com/

Het kost inderdaad wel wat maar ik vond het nog wel meevallen. Exacte prijzen weet ik zo niet meer maar je zou de mensen van het GH eens kunnen mailen en het vragen.

Wij hebben bij mensen thuis geslapen 1 maal (we vroegen dat aan de chauffeur en die regelde dat, we betaalden die mensen een paar euro per persoon en konden ook eten bij deze erg vriendelijke en fijne mensen). In gers slapen is geen probleem. Ik had niet veel bij qua cadeau's maar ik had een beeldje van een huis in Nederland bij waar het kindje van het gezin leuk mee speelde. Echt een kleinigheidje dus maar ze vonden het wel leuk. Ik heb ook wat foto's gemaakt van de familie die ik later naar het GH heb gestuurd vanuit Nederland met de vraag of de chauffeur ze daar eens af wilde geven. Hopelijk is dat gedaan. Leuk achteraf cadeau misschien. Ik denk dat chocolade o.i.d. ook wel op prijs wordt gesteld (en jullie hebben ook nog eens goeie chocoldade in België). Dat is ook nog eens een nuttige aanvulling op het eten wat ze hebben. Gewoon iets kleins wordt denk ik wel op prijs gesteld.

Veel plezier daar! Het is echt een mooi land met veel uitgestrekte lappen grond met eindeloos 'niks'. De mensen zijn vriendelijk en stralen dat vaak ook echt uit.

Ik ben er een week of 3 geweest in 2006. Ik was er eind oktober en het was er toen behoorlijk fris (vooral 's nachts). Vergeet dan ook niet om een goeie slaapzak mee te nemen of te huren want in de gers kan het behoorlijk afkoelen als het houtkacheltje uit gaat. En ik heb het zelden zo koud gehad als toen :)

Bij vragen: stel ze gerust. Wie weet kan ik ergens mee helpen met mijn beperkte kennis over het land.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

trouwens over cadeautjes geven, ik heb van die typische nederlandse klompjes gekocht om weg te geven aan mensen waar ik iets mee had, dus waar ik bij geslapen heb of die mij de stad hebben laten zien.. vinden ze vaak heel leuk!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ja ook een prima idee voor Nederlanders :)

Voor Belgen zijn Manneken Pis of zoiets misschien een optie ;)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
babske2001

Hey,

Alvast bedankt voor de reacties. We zullen deze zomer eens zoeken achter leuke cadootjes. Manneke pis. :P
En Belgische chocolade is idd wel erg lekker maar ik denk dat als ik dat in mijn rugzak moet meenemen dat ze tijdens de transmongolische route reeds verorberd zal zijn ;) mmmm Misschien toch maar een voorraad meenemen dan want ik zal die chocolade wel missen.
Er zullen wel nog vragen bijkomen als de voorbereiding wat in gang schiet. Maar toch al bedankt.

groetjes
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

effe snel een stukje geknipt en geplakt van mijn site:

GER etiquette :
Als je binnen uitgenodigd wordt in een ger is het de bedoeling dat je je jas en handschoenen uit trekt.
Wat te doen als je wodka aangeboden krijgt?: Dip je ringvinger van je rechterhand in het glas. Je slaat met je vinger een drupje naar de grond en een drupje naar de lucht. je neemt nu een slok of je stipt met je ringvinger tussen je ogen en je bedankt.
Als je uitgenodigd word om in een ger te overnachten wil je daar misschien voor betalen. Het is een belediging om cash te geven. Maar je zou eigenlijk ook nooit weg moeten gaan zonder iets aan te bieden. De mensen bij wie je verblijft, kunnen zich dat waarschijnlijk niet eens veroorloven. Denk aan kleine praktische cadeautjes van producten waar een tekort aan is. Probeer iets te geven waar het hele gezin iets aan heeft.

Kleine verpakkingen zeep en shampoo, tandenborstels, lucifers, kaarsen, zout, rijst, crackers, naald en draad, pennen, touw, lijm, boekjes voor de kinderen, een recente krant, pijnstillers enz. Geef bij voorkeur geen snoep, sigaretten of drank. Niet alleen omdat het slecht is voor een mens maar vooral omdat de vrouw des huizes hier niet van mee kan genieten. Mocht je deze artikelen toch willen geven dan mag je ze niet bij elkaar verpakken en moet je de tabak en drank overhandigen aan de oudste man en de praktische artikelen aan de oudste vrouw. Het overhandigen moet je doen met twee handen! Geef een klein cadeautje omdat anders de verwachtingen bij de volgende bezoekers hoger ligt. Kies 3 of 4 dingetjes en stop ze in een zakje.
Het kan zijn dat je van je gastheer geld aangeboden krijgt als je vertrekt. Hij kan dit hoogst waarschijnlijk niet missen maar het is een belediging om het te weigeren. Neem het aan en geef het later aan een van zijn kinderen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
babske2001

hey,

Fantastische tips!! Heel erg bedankt.

groetjes
Plaats reactie