Frankrijk: Tips Parijs
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Frankrijk: Tips Parijs
Over 3 weken ga ik een lang weekend naar Parijs. Ik ben er al een keer geweest en heb de highlights natuurlijk allemaal gezien (eiffeltoren, notre dame,moulin rouge, louvre etc etc) en nu ben ik op zoek naar leuke, iets minder gangbare dingen om te doen...
Dus wie heeft er tips voor een park om een paar uurjes te relaxen/mooie wijk om rond te dwalen/gezellige pleintjes met terras/leuk cafe met livemuziek/hippe loungetent/ etc etc...
Alles is welkom (al houd ik niet zo van musea).
Bedankt alvast!
Dus wie heeft er tips voor een park om een paar uurjes te relaxen/mooie wijk om rond te dwalen/gezellige pleintjes met terras/leuk cafe met livemuziek/hippe loungetent/ etc etc...
Alles is welkom (al houd ik niet zo van musea).
Bedankt alvast!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
-
- Reisexpert
Re: Tips Parijs
Ikzelf vind de wijk rondom Beaubourg (Centre Pompidou) erg leuk.
Ook het museum zelf is erg leuk, maar je moet er van houden.
Ken je Auguste Rodin? Van zijn werk ben ik zeer gecharmeerd en het Musée Rodin vind ik dan ook echt een aanrader.
Toch twee musea : )
Een ritje met de zogenaamde BateauBus is ook wel leuk. Kun je in- en uitstappen waar je maar wilt. Toeristisch, maar wel leuk.
Verder heeft Parijs tegenwoordig een heus "strand". als het mooi weer is, kun je daar je nieuwe bikini showen en een cocktailtje drinken met de voetjes in het zand.
Maar het aller, aller leukste om te doen in Parijs is de kaart ergens heel diep in je rugzak stoppen (voor de zekerheid) en gewoon gaan lopen, zonder doel en zonder route en dan lekker verdwalen. De kleinste straatjes verbergen vaak de leukste verrassingen/winkeltjes en als je moe wordt, zoek je op de kaart even op waar je bent en dan kun je zo de metro terug pakken naar je hotel...
Veel plezier!
Ook het museum zelf is erg leuk, maar je moet er van houden.
Ken je Auguste Rodin? Van zijn werk ben ik zeer gecharmeerd en het Musée Rodin vind ik dan ook echt een aanrader.
Toch twee musea : )
Een ritje met de zogenaamde BateauBus is ook wel leuk. Kun je in- en uitstappen waar je maar wilt. Toeristisch, maar wel leuk.
Verder heeft Parijs tegenwoordig een heus "strand". als het mooi weer is, kun je daar je nieuwe bikini showen en een cocktailtje drinken met de voetjes in het zand.
Maar het aller, aller leukste om te doen in Parijs is de kaart ergens heel diep in je rugzak stoppen (voor de zekerheid) en gewoon gaan lopen, zonder doel en zonder route en dan lekker verdwalen. De kleinste straatjes verbergen vaak de leukste verrassingen/winkeltjes en als je moe wordt, zoek je op de kaart even op waar je bent en dan kun je zo de metro terug pakken naar je hotel...
Veel plezier!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
-
- Vakantieganger
Leuk hoor, Parijs...één van die steden waar je heen kan blijven gaan!
Laatste keer dat ik er was (2 dagen) heb ik zomaar een beetje rondgeslenterd in het Quartier Latin. Absoluut een aanrader. Als je lekker weer hebt zit je vlakbij de Jardin du Luxembourg, dus je kan altijd nog met een flesje wijn op het gras gaan zitten en mensen kijken. Of de wijk Montmartre in het 18e Arrondissement? Ook hier kan je je dagen wel volmaken met rondslenteren en mensen kijken. En ben je wel eens op Père-Lachaise geweest?
Kijk ook vooral eens verder op dit forum:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/fr ... si663.html
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel plezier in ieder geval!

Laatste keer dat ik er was (2 dagen) heb ik zomaar een beetje rondgeslenterd in het Quartier Latin. Absoluut een aanrader. Als je lekker weer hebt zit je vlakbij de Jardin du Luxembourg, dus je kan altijd nog met een flesje wijn op het gras gaan zitten en mensen kijken. Of de wijk Montmartre in het 18e Arrondissement? Ook hier kan je je dagen wel volmaken met rondslenteren en mensen kijken. En ben je wel eens op Père-Lachaise geweest?
Kijk ook vooral eens verder op dit forum:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/fr ... si663.html
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel plezier in ieder geval!

Not all those who wander are lost
-
- Vakantieganger
Wat ik een leuk parkje vond in Parijs was het Place du Vosges, midden in de stad. Het huis van Victor Hugo staat er ook, als je nog behoefte hebt aan wat cultuur. Maar je kunt er vooral heerlijk in het gras liggen.
Aan de andere kant van de Seine zit ook nog de Jardin des Plantes. Nooit in geweest vanwege te moeie voeten maar misschien de moeite waard?
Veel plezier alvast!
Aan de andere kant van de Seine zit ook nog de Jardin des Plantes. Nooit in geweest vanwege te moeie voeten maar misschien de moeite waard?
Veel plezier alvast!