elektronica opladen op reis?
elektronica opladen op reis?
De moderne wereldreiziger heeft natuurlijk allerlei spul bij zich tegenwoordig, een telefoon, een ipod of bv een camera. Nadeel, al dat spul heeft natuurlijk stroom nodig! Ik zie mezelf straks niet een accu meezeulen om alles op te laden, dat zal wel kunnen bij je guesthouse/hostel, toch? Maar is dit wel een beetje veilig? Ik zit er straks niet op te wachten mijn telefoon in Thailand af te geven bij de guesthouse-mevrouw, en de volgende morgen erachter komen dat mevrouw hem aan haar kleinzoon heeft gegeven 

Re: elektronica opladen op reis?
Bij veel guesthouses op je gewoon stroom op je kamer, in sommige landen heb je wel een verloopstekker nodig. Ikzelf heb nooit problemen gehad met dingen die ik had afgegeven bij de eigenaars van een guesthouse (slechte naam ook voor je zaak...), maar als je het niet vertrouwd moet je het niet doen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
En lang leven de zonneladers. Die zijn nu betaalbaar en voor enkel je iPod, digicam en evt een telefoon is dit zeer geschikt. Een zonneoplader met ingebouwde acu laad je overdag op (je kan zelfs bepaalde versies hebben die je aan en tas hangt) en je hebt weer genoeg voor een paar dagen. Zo ben je niet meer afhankelijk van stroom in je hostels (hoewel dit natuurlijk altijd sneller gaat 

Het gaat erom wat voor range aan voltages je elektronica aan kan. iPod kunnen meestal alles tussen 110 en 200 aan. Geen probleem. Mobiele telefoons ook. Alleen als je een apparaat hebt dat per se 220 moet hebben, kun je in sommige landen een probleem hebben. Gaat niet meteen stuk hoor, laat alleen niet.