Hongarije of Roemenie?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
panky
Wereldreiziger
Contacteer:

Hongarije of Roemenie?

Bericht door panky »

Dag allen,

Aankomende zomer ga ik een week naar de Olympische spelen in Londen. Ik blijf maar 1 week omdat het stervens duur is. Een hostelbed in het centrum kost €150,- per nacht. :?

Daar mijn kantoor vier weken gesloten is en ik niet de overige drie weken thuis wil zitten, heb ik mij ook georienteerd op goedkope vakanties. Na vele overwegingen heb ik besloten om in Europa te blijven en bestaat mijn shortlist nu nog uit twee landen, namelijk: Hongarije of Roemenie.

Mijn vraag is waar zouden jullie voor 2-3 weken naar toe gaan en waarom?

Het gaat hierbij niet om Budapest vs. Boekarest. In dat geval is voor mij de keuze makkelijk, namelijk Boedapest. Beide steden kan ik makkelijk een keer in een weekendtrip doen. De vraag is dus meer gericht naar welk land meer te bieden heeft afgezien van hun hoofdstad.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Hongarije of Roemenie?

Bericht door Tikva »

Roemenie is zeker nog een stuk goedkoper dan Hongarije. Maar van beide landen heb ik te weinig gezien om je te vertellen welk land meer te bieden heeft. Zo op het eerste idee zou ik kiezen voor roemenie, drakula kastelen, kloosters en nationale parken. Aan de andere kant zonnen en feesten aan het balatonmeer spreekt je misschien meer aan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Roemenië.

Er is veel meer cultuur en natuur dan in Hongarije. Hongarije is qua landschap zeer saai. (op de toeristische area rond het Balatonmeer na.)
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Budapestenaar
Vakantieganger

Bericht door Budapestenaar »

Hmm, het landschap van Hongarije is echt niet zo saai hoor. Ik zou zelfs zeggen dat het landschap rond Balaton het saaiste deel van het land is. In het noorden heb je heuvels en middelgebergte, meer naar het zuiden en oosten vind je de poesta's. Nog verder naar het oosten heb je aantrekkelijke landschappen met bergen en bossen. Wat cultuur betreft doet Hongarije bepaald niet onder voor Roemenië.

Op mijn [verwijderd] schrijf ik regelmatig over Hongarije.
Laatst gewijzigd door Erik op 05 mei 2012 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
Bezoek ook eens mijn blog: http://wonderfulworld.gaatverweg.nl
panky
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door panky »

Hey,

tot mijn grote verbazing zie ik dat er gereageerd is op dit onderwerp. Ik had na het plaatsen ongeveer een week lang gecontroleerd of er reactie is geplaatst. toen zag ik geen reacties :? Vervolgens wegens overgrote drukte niet meer naar gekeken, ook doordat ik verwachtte een mailtje te krijgen als er gereageerd werd.... Nu zie ik dat er de dag erna al werd gereageerd. :@

Om te beginnen bedankt voor de reacties. Wat ik op internet heb gevonden komt eigenlijk overeen wat Tikva en goedkoopvliegenclub zeggen. Daarnaast zag ik dat je in de Zwarte zee kan gaan duiken. M.a.w. keuze gemaakt, het wordt Roemenie!!! LP is al via internet besteld.

Nu deze keus is gemaakt heb ik een aantal overwegingen waar jullie input/ mening wel kan gebruiken.

1. Hoe lang naar Roemenie?
Ik heb 4 weken vakantie. Maar is dat te lang? Zelf dacht ik aan 3 weken, maar is dat dan wel weer genoeg i.v.m. omvang van het land (Ik ga niet meer naar Londen, achteraf vind ik €1000,- voor een week in een 6-8 beds dorm te veel van het goede)

Hoe door het land reizen?
Ik heb mij laten vertellen dat juist de gebieden buiten de steden niet moet missen. Zijn er voldoende tours vanuit de steden die dit dekken of is het verstandiger een auto te huren? (ben geen echte backpacker meer, hoef dus niet op een houtje te bijten) Of ik heb ook de mogelijkheid om met mijn eigen auto te gaan. Het is een auto van de zaak en in onze regeling krijg ik 50% van de brandstofkosten terug. Verder is alles naar mijn weten verzekerd, dus als ik mijn auto op 4 kratten tref, heb ik er persoonlijk geen financiele hinder van. Het enige wat mij aan het laatste idee tegenzit is de rit van 2300 km in mijn eentje. Maar zo kan ik wel via Budapest (altijd positief blijven :) )
Plaats reactie