Hey,
tot mijn grote verbazing zie ik dat er gereageerd is op dit onderwerp. Ik had na het plaatsen ongeveer een week lang gecontroleerd of er reactie is geplaatst. toen zag ik geen reacties

Vervolgens wegens overgrote drukte niet meer naar gekeken, ook doordat ik verwachtte een mailtje te krijgen als er gereageerd werd.... Nu zie ik dat er de dag erna al werd gereageerd.
Om te beginnen bedankt voor de reacties. Wat ik op internet heb gevonden komt eigenlijk overeen wat Tikva en goedkoopvliegenclub zeggen. Daarnaast zag ik dat je in de Zwarte zee kan gaan duiken. M.a.w. keuze gemaakt, het wordt Roemenie!!! LP is al via internet besteld.
Nu deze keus is gemaakt heb ik een aantal overwegingen waar jullie input/ mening wel kan gebruiken.
1. Hoe lang naar Roemenie?
Ik heb 4 weken vakantie. Maar is dat te lang? Zelf dacht ik aan 3 weken, maar is dat dan wel weer genoeg i.v.m. omvang van het land (Ik ga niet meer naar Londen, achteraf vind ik €1000,- voor een week in een 6-8 beds dorm te veel van het goede)
Hoe door het land reizen?
Ik heb mij laten vertellen dat juist de gebieden buiten de steden niet moet missen. Zijn er voldoende tours vanuit de steden die dit dekken of is het verstandiger een auto te huren? (ben geen echte backpacker meer, hoef dus niet op een houtje te bijten) Of ik heb ook de mogelijkheid om met mijn eigen auto te gaan. Het is een auto van de zaak en in onze regeling krijg ik 50% van de brandstofkosten terug. Verder is alles naar mijn weten verzekerd, dus als ik mijn auto op 4 kratten tref, heb ik er persoonlijk geen financiele hinder van. Het enige wat mij aan het laatste idee tegenzit is de rit van 2300 km in mijn eentje. Maar zo kan ik wel via Budapest (altijd positief blijven

)