Colombia of Nicaragua

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Lupa

Colombia of Nicaragua

Bericht door Lupa »

Hallo allemaal,
Deze zomer (augustus) willen mijn vriend en ik op vakantie naar Zuid-Amerika. Ik heb al het een en ander gelezen en onze voorkeur gaat uit naar Colombia of Nicaragua. Helaas hebben we maar 2 - 3 weken en omdat vooral Colombia mij zo'n enorm groot land lijkt vraag ik me af welk land geschikter is voor onze vakantie. We houden van het combineren van een actieve vakantie met mooie stranden, veel cultuur en natuur en een vriendelijke bevolking waarin we geen massa-toerisme tegenkomen. Daarnaast is het een pre dat het openbaar vervoer niet al te duur is.
Graag jullie tips. Ook als jullie al suggesties hebben voor welke reisroutes handig zijn in zo'n beperkte tijd.
Alvast bedankt!
Groet,
Marieke
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Colombia of Nicaragua

Bericht door Tikva »

Nicaragua ligt niet in zuid-amerika maar in noord-amerika . Ik ben niet in colombia geweest dus kan je niet zo goed vertellen welk land "beter" is. Maar Nicaragua is in ieder geval heel goed te doen in 2 a 3 weken. Een deel van het land is jungle (La Moskita wel te bezoeken maar duur) het gedeelte dat overblijft met de meeste attracties is redelijk compact. In 2-3 uur ben je van de ene bestemming op de andere.
Lees eens onze reisinformatie over Nicaragua voor wat ideeen.

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ni ... si534.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Lupa

Bericht door Lupa »

Tikva schreef:Nicaragua ligt niet in zuid-amerika maar in noord-amerika . Ik ben niet in colombia geweest dus kan je niet zo goed vertellen welk land "beter" is. Maar Nicaragua is in ieder geval heel goed te doen in 2 a 3 weken. Een groot deel van het land is jungle (La Moskita wel te bezoeken maar duur) het gedeelte dat overblijft met de meeste attracties is redelijk compact. In 2-3 uur ben je van de ene bestemming op de andere.
Lees eens onze reisinformatie over Nicaragua voor wat ideeen.

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ni ... si534.html
Je hebt helemaal gelijk! Mijn vergissing. :-) Ik lees veel slechte verhalen over Managua. Zijn die verhalen waar of kun je daar, uiteraard met de nodige oplettendheid, gewoon doorheen reizen? De informatie die ik heb gelezen nav jouw tip ziet er trouwens goed uit!
Sole
Reiziger

Bericht door Sole »

Hola,

Je kan prima door Managua heenreizen, natuurlijk moet je wel altijd goed opletten.
Verder heeft Nicaragua alleen in het oosten wat jungle, maar dit zijn gebieden die toeristen weinig bezoeken.
In 2-3 weken kun je de Pacifische kant bezoeken en eventueel nog een uitstapje naar het noorden of oosten maken.

Saludos,
Sole
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

nicaragua ligt in centraal amerika ;) mexico, vs en canada zijn noord.

Managua hebben we een beetje omzeild maar de rest van nicaragua vonden we fantastisch. Colombia ben ik nog niet geweest. Ik heb wel het idee dat die meer toegankelijk en leuk strand hebben maar dat afstanden wel veel groter zijn.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie