Colombia of Nicaragua
Colombia of Nicaragua
Hallo allemaal,
Deze zomer (augustus) willen mijn vriend en ik op vakantie naar Zuid-Amerika. Ik heb al het een en ander gelezen en onze voorkeur gaat uit naar Colombia of Nicaragua. Helaas hebben we maar 2 - 3 weken en omdat vooral Colombia mij zo'n enorm groot land lijkt vraag ik me af welk land geschikter is voor onze vakantie. We houden van het combineren van een actieve vakantie met mooie stranden, veel cultuur en natuur en een vriendelijke bevolking waarin we geen massa-toerisme tegenkomen. Daarnaast is het een pre dat het openbaar vervoer niet al te duur is.
Graag jullie tips. Ook als jullie al suggesties hebben voor welke reisroutes handig zijn in zo'n beperkte tijd.
Alvast bedankt!
Groet,
Marieke
Deze zomer (augustus) willen mijn vriend en ik op vakantie naar Zuid-Amerika. Ik heb al het een en ander gelezen en onze voorkeur gaat uit naar Colombia of Nicaragua. Helaas hebben we maar 2 - 3 weken en omdat vooral Colombia mij zo'n enorm groot land lijkt vraag ik me af welk land geschikter is voor onze vakantie. We houden van het combineren van een actieve vakantie met mooie stranden, veel cultuur en natuur en een vriendelijke bevolking waarin we geen massa-toerisme tegenkomen. Daarnaast is het een pre dat het openbaar vervoer niet al te duur is.
Graag jullie tips. Ook als jullie al suggesties hebben voor welke reisroutes handig zijn in zo'n beperkte tijd.
Alvast bedankt!
Groet,
Marieke
Re: Colombia of Nicaragua
Nicaragua ligt niet in zuid-amerika maar in noord-amerika . Ik ben niet in colombia geweest dus kan je niet zo goed vertellen welk land "beter" is. Maar Nicaragua is in ieder geval heel goed te doen in 2 a 3 weken. Een deel van het land is jungle (La Moskita wel te bezoeken maar duur) het gedeelte dat overblijft met de meeste attracties is redelijk compact. In 2-3 uur ben je van de ene bestemming op de andere.
Lees eens onze reisinformatie over Nicaragua voor wat ideeen.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ni ... si534.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Je hebt helemaal gelijk! Mijn vergissing.Tikva schreef:Nicaragua ligt niet in zuid-amerika maar in noord-amerika . Ik ben niet in colombia geweest dus kan je niet zo goed vertellen welk land "beter" is. Maar Nicaragua is in ieder geval heel goed te doen in 2 a 3 weken. Een groot deel van het land is jungle (La Moskita wel te bezoeken maar duur) het gedeelte dat overblijft met de meeste attracties is redelijk compact. In 2-3 uur ben je van de ene bestemming op de andere.

Hola,
Je kan prima door Managua heenreizen, natuurlijk moet je wel altijd goed opletten.
Verder heeft Nicaragua alleen in het oosten wat jungle, maar dit zijn gebieden die toeristen weinig bezoeken.
In 2-3 weken kun je de Pacifische kant bezoeken en eventueel nog een uitstapje naar het noorden of oosten maken.
Saludos,
Sole
Je kan prima door Managua heenreizen, natuurlijk moet je wel altijd goed opletten.
Verder heeft Nicaragua alleen in het oosten wat jungle, maar dit zijn gebieden die toeristen weinig bezoeken.
In 2-3 weken kun je de Pacifische kant bezoeken en eventueel nog een uitstapje naar het noorden of oosten maken.
Saludos,
Sole
- bolletjeom
- Reisexpert
nicaragua ligt in centraal amerika
mexico, vs en canada zijn noord.
Managua hebben we een beetje omzeild maar de rest van nicaragua vonden we fantastisch. Colombia ben ik nog niet geweest. Ik heb wel het idee dat die meer toegankelijk en leuk strand hebben maar dat afstanden wel veel groter zijn.

Managua hebben we een beetje omzeild maar de rest van nicaragua vonden we fantastisch. Colombia ben ik nog niet geweest. Ik heb wel het idee dat die meer toegankelijk en leuk strand hebben maar dat afstanden wel veel groter zijn.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika