Reisverzekering werken in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
moriaan

Reisverzekering werken in Australië

Bericht door moriaan »

Vorig jaar had ik de ohra doorlopende reisverzekering, maar ze dekken niet tijdens werken heb ik begrepen. Is het zo dat je daar via het werk verzekerd bent, net als in Nederland? Of is het gebruikelijk om je daar vanuit Nederland voor te verzekeren? Ik geloof dat hier heel wat mensen in Australië gewerkt hebben. Nu is mijn vraag welke verzekering hebben jullie daarvoor afgesloten? Ik ga vijf maanden naar Australië en denk er 3,5/4 maanden te gaan werken. Wat zouden jullie me aanraden?
Kims
Reisexpert

Re: Reisverzekering werken in Australië

Bericht door Kims »

Hi,

Als je legaal/wit werkt, ben je via je werk verzekerd.

So no problems! :-)

Veel plezier
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Waar zijn dan de speciale verzekeringen voor nodig waarmee je ook mag werken in het buitenland?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Geen flauw idee. Er wordt toch verzekering bedoeld voor ongevallen of iets dergelijks op het werk, geen gezondheids- of reisverzekering?

Misschien is het anders in andere landen?
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

moriaan schreef:Vorig jaar had ik de ohra doorlopende reisverzekering, maar ze dekken niet tijdens werken heb ik begrepen. Is het zo dat je daar via het werk verzekerd bent, net als in Nederland? Of is het gebruikelijk om je daar vanuit Nederland voor te verzekeren? Ik geloof dat hier heel wat mensen in Australië gewerkt hebben. Nu is mijn vraag welke verzekering hebben jullie daarvoor afgesloten? Ik ga vijf maanden naar Australië en denk er 3,5/4 maanden te gaan werken. Wat zouden jullie me aanraden?
Klopt, een reisverzekering zal niet dekken voor een ongeval gebeurt tijdens het werk. Maar zoals gezegd, als je legaal werkt heeft de werkgever een verzekering voor dat soort zaken.

Dus is de vraag: wat wil je precies verzekeren?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik schreef:Waar zijn dan de speciale verzekeringen voor nodig waarmee je ook mag werken in het buitenland?
Als je werkt in een minder welvarend land (geldt ook voor vrijwilligerswerk) dan heb je geen verzekering via je werk. Bovendien: de bedragen die in sommige landen worden uitgekeerd zijn naar Nederlandse standaard veel en veel te laag.

(Je kan je bijvoorbeeld in Indonesie verzekeren voor een vliegtuig wat neerstort. Mocht ik dan sterven, dan krijg ik 300 euro. Mocht ik blijvend invalide worden, dan krijg ik 1000 euro. Met dergelijke bedragen kan ik thuis niet veel...)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Jenny schreef:
Erik schreef:Waar zijn dan de speciale verzekeringen voor nodig waarmee je ook mag werken in het buitenland?
Als je werkt in een minder welvarend land (geldt ook voor vrijwilligerswerk) dan heb je geen verzekering via je werk. Bovendien: de bedragen die in sommige landen worden uitgekeerd zijn naar Nederlandse standaard veel en veel te laag.

(Je kan je bijvoorbeeld in Indonesie verzekeren voor een vliegtuig wat neerstort. Mocht ik dan sterven, dan krijg ik 300 euro. Mocht ik blijvend invalide worden, dan krijg ik 1000 euro. Met dergelijke bedragen kan ik thuis niet veel...)
Nee, kun je beter in Indonesie blijven als je dood bent :)
moriaan

Bericht door moriaan »

Haha nee nou ik was dus bang dat ik in Australië bij legaal werken niet direct verzekerd was zoals in Nederland en daar zou ik me dan voor willen verzekeren. Je kan je bij de europeesche en joho enzo verzekeren voor werken en stages enzo, maar dat kost behoorlijk wat geld, dus ik hou het lekker bij ohra. Bedankt allemaal!
Plaats reactie