Reisverzekering werken in Australië
Reisverzekering werken in Australië
Vorig jaar had ik de ohra doorlopende reisverzekering, maar ze dekken niet tijdens werken heb ik begrepen. Is het zo dat je daar via het werk verzekerd bent, net als in Nederland? Of is het gebruikelijk om je daar vanuit Nederland voor te verzekeren? Ik geloof dat hier heel wat mensen in Australië gewerkt hebben. Nu is mijn vraag welke verzekering hebben jullie daarvoor afgesloten? Ik ga vijf maanden naar Australië en denk er 3,5/4 maanden te gaan werken. Wat zouden jullie me aanraden?
- Kims
- Reisexpert
Re: Reisverzekering werken in Australië
Hi,
Als je legaal/wit werkt, ben je via je werk verzekerd.
So no problems!
Veel plezier
Als je legaal/wit werkt, ben je via je werk verzekerd.
So no problems!

Veel plezier
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Waar zijn dan de speciale verzekeringen voor nodig waarmee je ook mag werken in het buitenland?
- Kims
- Reisexpert
Geen flauw idee. Er wordt toch verzekering bedoeld voor ongevallen of iets dergelijks op het werk, geen gezondheids- of reisverzekering?
Misschien is het anders in andere landen?
Misschien is het anders in andere landen?
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Klopt, een reisverzekering zal niet dekken voor een ongeval gebeurt tijdens het werk. Maar zoals gezegd, als je legaal werkt heeft de werkgever een verzekering voor dat soort zaken.moriaan schreef:Vorig jaar had ik de ohra doorlopende reisverzekering, maar ze dekken niet tijdens werken heb ik begrepen. Is het zo dat je daar via het werk verzekerd bent, net als in Nederland? Of is het gebruikelijk om je daar vanuit Nederland voor te verzekeren? Ik geloof dat hier heel wat mensen in Australië gewerkt hebben. Nu is mijn vraag welke verzekering hebben jullie daarvoor afgesloten? Ik ga vijf maanden naar Australië en denk er 3,5/4 maanden te gaan werken. Wat zouden jullie me aanraden?
Dus is de vraag: wat wil je precies verzekeren?
Als je werkt in een minder welvarend land (geldt ook voor vrijwilligerswerk) dan heb je geen verzekering via je werk. Bovendien: de bedragen die in sommige landen worden uitgekeerd zijn naar Nederlandse standaard veel en veel te laag.Erik schreef:Waar zijn dan de speciale verzekeringen voor nodig waarmee je ook mag werken in het buitenland?
(Je kan je bijvoorbeeld in Indonesie verzekeren voor een vliegtuig wat neerstort. Mocht ik dan sterven, dan krijg ik 300 euro. Mocht ik blijvend invalide worden, dan krijg ik 1000 euro. Met dergelijke bedragen kan ik thuis niet veel...)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Nee, kun je beter in Indonesie blijven als je dood bentJenny schreef:Als je werkt in een minder welvarend land (geldt ook voor vrijwilligerswerk) dan heb je geen verzekering via je werk. Bovendien: de bedragen die in sommige landen worden uitgekeerd zijn naar Nederlandse standaard veel en veel te laag.Erik schreef:Waar zijn dan de speciale verzekeringen voor nodig waarmee je ook mag werken in het buitenland?
(Je kan je bijvoorbeeld in Indonesie verzekeren voor een vliegtuig wat neerstort. Mocht ik dan sterven, dan krijg ik 300 euro. Mocht ik blijvend invalide worden, dan krijg ik 1000 euro. Met dergelijke bedragen kan ik thuis niet veel...)

Haha nee nou ik was dus bang dat ik in Australië bij legaal werken niet direct verzekerd was zoals in Nederland en daar zou ik me dan voor willen verzekeren. Je kan je bij de europeesche en joho enzo verzekeren voor werken en stages enzo, maar dat kost behoorlijk wat geld, dus ik hou het lekker bij ohra. Bedankt allemaal!