Ik vertrek a.s. maandag in m'n eentje naar Thailand en heb daar 26 volle dagen, exclusief het vliegen dus. Ben pas sinds deze week me een beetje aan het verdiepen in wat ik zou willen zien; nu zou ik graag wat ervaringen of tips horen van jullie!
Wat ik écht graag wil zien is Ayutthaya en Ko Phi Phi, en raften lijkt me vet, voor de rest weet ik het nog helemaal niet.
Over bijvoorbeeld Chiang Mai heb ik dubbele gevoelens, hoewel ik wel heel graag naar het Elephant Nature Park wil! En een beetje crossen/fietsen door die omgeving lijkt me wel geweldig op zich. Ik zie het gewoon niet zo goed voor me als je daar aankomt in die immense omgeving.. iedereen wil je tours verkopen naar die hill tribes maar waar ik in geïnteresseerd ben is in met name natuur, dus wil wel een trekking doen (en als dat zou kunnen een beetje authentieke cultuur meekrijgen misschien, maar goed). Wat doe je daar dus als eerst als je aankomt; een hotel zoeken en vanaf daar de omgeving verkennen en tours boeken? En hoe zit het met Ayutthaya als je daar een dagtochtje van wil maken; waar laat je dan die zware backpack?
Verder heb ik net dingen gelezen over Ko Chang en dat lijkt me wel iets voor mij. Ik dacht eraan om tegen het einde van m'n reis daar een tijdje door te brengen en als het zou passen in mijn schema (denk het niet) naar Angkor Wat te gaan vanuit Trat.
Ten slotte wil ik absoluut niet naar Phuket of van die duikeilanden, want ik heb astma en ik kan/wil niet duiken. Wil wél Krabi / Ko Lanta / Ko Lipe en omgeving zien (geen idee welke precies). En Ko Samui klinkt alsof ik er heen moet omdat iedereen dat doet, maar het klinkt tegelijkertijd zo commercieel..
Al met al wil ik deze vakantie/reis graag uirusten en chillen en even helemaal weg zijn van alles hier. Ik hou van natuur, wil lekker chillen op eilandjes maar ook graag van de geschiedenis meekrijgen natuurlijk.Ik wil in ieder geval één trekking doen, maar ben absoluut geen ervaren wandelaar ofzo.
Zouden jullie me een route kunnen aanraden?

Ik dacht er zelf over om Bangkok bij aankomst over te slaan (of één nacht er bij te komen) en dan direct met de trein of het vliegtuig naar Ayutthaya / Chiang Mai. Of natuurlijk naar de eilanden in het Zuiden. Waar ik namelijk het meest tegenop zie, is het hysterische Bangkok na een doodvermoeiende vlucht (ik kan nooit echt slapen in vliegtuigen/treinen/bussen) en het zeulen met die backpack. Dus misschien is eerst een beetje chillen op een eilandje een goed idee?
Optie voor route:
Bangkok-Chiang Mai-Ayutthaya-Bangkok of andersom (met vliegtuig heen, trein terug, of andersom): 7 dagen
Bangkok-Krabi en eilandjes: 6 dagen
Krabi-Ko Samui: 3 dagen
Ko Samui/goedkopere vliegbestemming in de buurt-Ko Chang-Trat-Angkor Wat??: 7 dagen
Bangkok: 3 dagen
Is al best krap dus, zelfs als ik niet naar Angkor Wat ga denk ik, haha.