Terugblikken op 2011...

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
Reismeis
Reisexpert

Terugblikken op 2011...

Bericht door Reismeis »

...en vooruitkijken naar 2012!

Zo aan het eind van het jaar neem ik altijd in gedachten even het jaar door en dan komen ook uiteraard alle uitjes, trips en vakanties aan bod. Misschien zijn er meer die dat doen (misschien ook niet, maar dat merk ik dan wel :P ) en het leek me wel leuk om hier een topic over te openen.

Welke reis, welk uitje of andere manier van de wereld verkennen, van het afgelopen jaar is voor jou het meest waardevol geweest? En waarom? Welke reis of trip staat er op de planning voor 2012 waar je ontzettend naar uitkijkt?

Voor mij was onze reis naar Australië heel waardevol. Zodra ik uit het vliegtuig stapte, was ik weer thuis. Na bijna tien jaar zag ik mijn gastgezin weer, dat was ook een prachtig moment!
In 2012 staat onze vouwwagen centraal, we zien wel waar hij ons naar toe brengt. Voor de zomer staat in ieder geval de kust van Polen op de planning.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
ehouse
Reisexpert

Re: Terugblikken op 2011...

Bericht door ehouse »

Zeer goed jaar op vlak van reizen, in februari met vrienden een midweekje naar Duitsland (Moezel streek, zeer mooie streek en zonnig weer)

In juli tweetal weken gaan wandelen op de camino primitivo (oa Santiago compostela en Vigo bezocht) daarna in juli nog een gecombineerde citytrip van Bratislava en Wenen. In september tenslotte met kameraden naar de Baltische staten geweest en van Vilnius naar Tallin gereisd, was ook mijn beste reis van het jaar. Echt alles zat mee, heel leuke landen, veel op stap geweest, gaan bungeejumpen/schieten etc..

In 2012 staat in februari Praag op programma en daarna wordt het nog zien, Vietnam? of een trip door de Balkan??
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Ook voor mij is het een heel mooi reisjaar geweest, nadat 2010 toch wel stevig in mineur was geëindigd. Als goedmaker daarvoor naar Japan, voor het eerst echt drie weekjes in m'n uppie op pad, en geen seconde spijt van gehad. Ben nu alweer serieus aan het denken over een volgende trip die kant op, Japan is gewoon een verslaving.

De indrukwekkendste ervaring was echter ongetwijfeld m'n tweede bezoek aan Noord-Korea, nu met slechts een klein groepje. En daardoor hebben we een hele andere, veel menselijkere kant van het land kunnen zien, niet alleen de uitwassen van het regime met al z'n propaganda. Geen waslijst aan musea ter verheerlijking van de leiders, maar vooral scholen, boerderijen, parken, winkels. Maar ook een karaokebar met de Iraanse ambassadeur en zijn familie, 's werelds grootste en tegelijkertijd meest knullige goochelshow, en ook wat kogels afvuren op een schietbaan. Ook deze reis gaat komend jaar waarschijnlijk weer een vervolg krijgen.

Het najaar stond daarentegen meer in het teken van voor mij totaal nieuwe bestemmingen, IJsland en Israël. Beiden zeer goed bevallen, vooral IJsland heeft mijn interesse in de rest van Scandinavië flink weten aan te wakkeren. Daarnaast was dit ook een beetje de herontdekking van de groepsreis, het toch wat uitzonderlijke Noord-Korea even buiten beschouwing latend was mijn laatste echte groepsreis alweer dik 3 jaar ofwel 8 reizen geleden. Maar voor zulke korte trips is het ideaal gebleken, toch wel lekker om nagenoeg onvoorbereid in het vliegtuig te kunnen stappen en in een weekje zoveel van een land te kunnen zien. Waarbij het uiteraard ook helpt dat het beide keren een erg leuke groep was.

Over m'n plannen voor 2012 had ik me laatst al uitgelaten, in grote lijnen gaat dat wederom een herhaling van zowel Noord-Korea (100e verjaardag Kim Il-Sung) als Japan (zomerfestivals) worden, met daarnaast nog een of twee nieuwe bestemmingen (Taiwan!). Daarnaast wat weekendtripjes dichter bij huis, de eerste twee zijn reeds geboekt: Bologna en Genève (Autosalon). Zoveel plannen, zo weinig vakantiedagen...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

2011 was tegen alle verwachtingen in een prima reis jaar. Voor het eerst in 6 jaar had ik weer een fulltime baan op een kantoor en was ik de vrijheid om te reizen wanneer ik wilde en zo lang als ik wilde kwijt. Ik moest het doen met vakantiedagen. Ik heb erg mijn best gedaan om zoveel mogelijk tripjes te maken om afkickverschijnselen te voorkomen. Ik heb afgelopen jaar ook geleerd dat je kunt overdrijven. Naast een meer dan fulltimebaan is het niet persé relaxed om iedere maand een tripje te hebben.

Ik begon in maart ( jan en feb zijn verboden op mijn werk) met een tripje Wenen en Boedapest. Een zeer lang gekoesterde pubermeisjesdroom ging uit. Ik heb de Lipizaner paarden hun kunstjes zien doen *O*
In april een lang weekend Valencia. La ciudad des artes is qua moderne achitectuur 1 van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb!
In mei via New york naar Nicaragua en terug via Miami. Pracht reis!
Eerste week juli, Rome. Ik zat midden in een verhuizing dus het kwam slecht uit en ik heb er daardoor niet echt van kunnen genieten.
2 weken later ( nog steeds midden in een verhuizing) mocht ik van mijn werk mee op een groepsreis door zuid-Afrika, Namibië, Botswana, zimbabwe en een dagtripje Zambia. Super!Super!Super! met name in het gras zitten naast wilde neushoorns.
in september met mijn moeder een weekendje zeeland. Nederland is ook erg mooi
En in december een weekje Granada. Heerlijk alleen en even spaanse les volgen.

in 2012??? Door mijn werk heb ik eigenlijk maar 4 maanden waaruit ik kan kiezen waarin ik langer weg zou kunnen maar die matchen niet helemaal met een goede reistijd voor de landen waar ik dit jaar heen wil. Dus ik ben een beetje aan het balen.
Volgende week ga ik zien of ik akkoord krijg om toch in maart een reis te plannen. Aangezien de collega's met wie ik moet afstemmen net als ik eind april willen. Iemand moet water bij de wijn doen en ik hoop dat mijn baas zo flexibel is om te zeggen dat ik dan voor de verandering langer weg mag in maart.
Als het maart word dan Sri Lanka. Anders misschien Sri Lanka in september maar ik moet nog kijken hoeveel het regenseizoen dan dwars ligt.
Met mijn vaste weekendwegvriendin gister afgesproken om met hemelvaart of met pinksteren weg te gaan. Opties: dat wat het goedkoopste is. Spanje, Bulgarije, Kroatie.
Met Jeroen ga ik in Juni een lang weekend naar Frankrijk. Daar waar we elkaar hebben ontmoet.
En als we geld over hebben willen we ook nog richting Oost Turkije, zoals het er nu uitziet.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Leuk om te lezen, dank voor jullie reacties! Er staan alweer mooie dingen op de planning voor 2012. Fijn reisjaar toegewenst!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

2011 zou eigenlijk het jaar worden waarin ik zou beginnen aan mijn grote reis.
In wezen is dat ook gelukt, maar dan zonder ticket.
Door omstandigheden is het eigenlijke boeken steeds uitgesteld en zijn de plannen keer op keer gewijzigd.
Ik heb al met al een jaar lang bij een vriendin in huis "gewogeerd" (respect!) omdat ik mijn eigen huis had opgegeven en 2011 is uiteindelijk het jaar geworden waarin ik aan een "innerlijke reis" ben begonnen (getsie, dat klinkt veel te zweverig voor mij!! muah, sorry!) waardoor ik nu, in 2012 met nóg meer passie aan de "echte" reis kan beginnen!
Start: 29 januari 2012. (jessus, vandaag over 3 weken!!)
Veel voorpret en ook veel voorbereidings-stressssssssssssss (ja, echt).
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Waar ga je allemaal naar toe?
Travelator
Reisexpert

Erik schreef:Waar ga je allemaal naar toe?
Ik begin in Zuid-Oost Azië. Heb een enkeltje Bangkok, dus zal (denk ik) eerst twee maanden in Thailand blijven. Ik heb alleen nog géén idee waar ik ga beginnen (ik denk in het zuiden), weet alleen dat ik meteen verder wil en niet in Bangkok wil blijven, dat is voor later.
Daarna ligt alles nog open........... ^O^

Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Travelator schreef:
Erik schreef:Waar ga je allemaal naar toe?
Ik begin in Zuid-Oost Azië. Heb een enkeltje Bangkok, dus zal (denk ik) eerst twee maanden in Thailand blijven. Ik heb alleen nog géén idee waar ik ga beginnen (ik denk in het zuiden), weet alleen dat ik meteen verder wil en niet in Bangkok wil blijven, dat is voor later.
Daarna ligt alles nog open........... ^O^
Ik ga hetzelfde doen, al vlieg ik op Phuket en heb ook een enkeltje en zie wel waar 2012 mij naar toe gaat brengen 8-)
Travelator
Reisexpert

Leuk, misschien komen we elkaar nog wel ergens tegen... De reiswereld is klein.
Ik vlieg denk ik ook door naar Phuket trouwens : )

Plaats reactie