2011 was tegen alle verwachtingen in een prima reis jaar. Voor het eerst in 6 jaar had ik weer een fulltime baan op een kantoor en was ik de vrijheid om te reizen wanneer ik wilde en zo lang als ik wilde kwijt. Ik moest het doen met vakantiedagen. Ik heb erg mijn best gedaan om zoveel mogelijk tripjes te maken om afkickverschijnselen te voorkomen. Ik heb afgelopen jaar ook geleerd dat je kunt overdrijven. Naast een meer dan fulltimebaan is het niet persé relaxed om iedere maand een tripje te hebben.
Ik begon in maart ( jan en feb zijn verboden op mijn werk) met een tripje Wenen en Boedapest. Een zeer lang gekoesterde pubermeisjesdroom ging uit. Ik heb de Lipizaner paarden hun kunstjes zien doen
In april een lang weekend Valencia. La ciudad des artes is qua moderne achitectuur 1 van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb!
In mei via New york naar Nicaragua en terug via Miami. Pracht reis!
Eerste week juli, Rome. Ik zat midden in een verhuizing dus het kwam slecht uit en ik heb er daardoor niet echt van kunnen genieten.
2 weken later ( nog steeds midden in een verhuizing) mocht ik van mijn werk mee op een groepsreis door zuid-Afrika, Namibië, Botswana, zimbabwe en een dagtripje Zambia. Super!Super!Super! met name in het gras zitten naast wilde neushoorns.
in september met mijn moeder een weekendje zeeland. Nederland is ook erg mooi
En in december een weekje Granada. Heerlijk alleen en even spaanse les volgen.
in 2012??? Door mijn werk heb ik eigenlijk maar 4 maanden waaruit ik kan kiezen waarin ik langer weg zou kunnen maar die matchen niet helemaal met een goede reistijd voor de landen waar ik dit jaar heen wil. Dus ik ben een beetje aan het balen.
Volgende week ga ik zien of ik akkoord krijg om toch in maart een reis te plannen. Aangezien de collega's met wie ik moet afstemmen net als ik eind april willen. Iemand moet water bij de wijn doen en ik hoop dat mijn baas zo flexibel is om te zeggen dat ik dan voor de verandering langer weg mag in maart.
Als het maart word dan Sri Lanka. Anders misschien Sri Lanka in september maar ik moet nog kijken hoeveel het regenseizoen dan dwars ligt.
Met mijn vaste weekendwegvriendin gister afgesproken om met hemelvaart of met pinksteren weg te gaan. Opties: dat wat het goedkoopste is. Spanje, Bulgarije, Kroatie.
Met Jeroen ga ik in Juni een lang weekend naar Frankrijk. Daar waar we elkaar hebben ontmoet.
En als we geld over hebben willen we ook nog richting Oost Turkije, zoals het er nu uitziet.