Ik zit sinds half augustus in Australie, tot nu toe drie weken in Melbourne, toen doorgegaan om een maandje te WWOOFen in Gibbsland en ben net afgelopen weekend via Canberra naar een andere WWOOF-plek in Coffs Harbour gegaan. Nu ben ik van plan om hier ook ongeveer een maand te blijven en dan te gaan rondreizen. Vrienden van me zijn in Sydney in november dus ik wou daar eerst terug heen gaan (tot nu toe nog niets van gezien), scheelt me als het goed is veel geld voor accomodatie

Mijn plan was om ongeveer 5 weken hieraan te besteden (Sydney niet meegerekent), had eigenlijk langer gehoopt maar dollar staat wel heel hoog en ik wil hierna nog 3 maanden naar ZO-Azie.
Ik had ongeveer het volgende in m'n hoofd zitten:
5 dagen Byron Bay (leek me een goede plaats om wat eerste surflessen te nemen)
3 dagen Gold Coast (wss Coolangetta, ben niet zo'n extreem party-type dus Surfers' Paradise lijkt me minder)
2 dagen Brisbane
3 dagen Hervey Bay / Fraser Island (Hervey Bay schijnt 'Gods waiting room' te zijn dus gaat vooral over tour voor Fraser Island, ik heb geen rijbewijs dus kan sowieso geen auto huren, meeliften met andere backpackers vanuit Hervey Bay is wel een optie natuurlijk)
5 dagen Noosa (wordt in de Lonely Planet nogal lovend beschreven dus leek me een goede plek voor wat rust/meer surfen =))
2 dagen Airlie Beach (incl. 1 dag Whitsundaytour, die zijn extreem duur begreep ik?)
4 dagen Cairns (snorkelen Great Barrief Reef en Daintree)
Dan als ik besluit om Darwin mee te nemen maar Alice Springs te laten vallen (Alice Springs kost me al snel zo'n 700 dollar/500 euro om te komen en weg te komen vanuit Cairns excl. eten/accomodatie)
5 dagen Darwin (incl. Kakadu tour)
Komt op 29 dagen. Dit reken ik als dagen waarin ik 's ochtend vroeg aankom / overnachtte op die plaats en 's avonds laat pas vertrok of bleef. Maar vanwege de enorme afstanden hier ben ik denk ik al snel 7 dagen extra bezig met puur reizen. Dan kom ik op 36 dagen uit wat ongeveer m'n streven was =)
Het is verder helemaal niet zo dat ik dit nou op de datum precies wil gaan plannen, meer dat ik een beetje een idee heb wat ik precies wil gaan zien. Dus is dit lijstje compleet genoeg of vergeet ik dingen, blijf ik te lang of te kort op plaatsen die niet of juist wel de moeite waard zijn?
Alvast bedankt, Timo