Misschien kunnen jullie mij helpen want ik snap het niet meer.
Ik ga eind december 4 maanden naar het buitenland (Oostenrijk) daar ga ik werken als skileraar, daarna ga ik even naar huis om winterkleding voor zomerkleding te wisselen en dan waarschijnlijk naar Zuid Europa waar ik in de horeca ga werken en een beetje ga rondreizen.
Ik zeg mijn huur huis op en wil me bij mijn ouders in laten schrijven zodat ik me niet bij de gemeente hoef uit te schrijven.
Als ik de informatie op deze site lees betekent dat dat ik mijn basis zorgverzekering moet houden omdat ik niet aaneengesloten langer dan 12 maanden weg ben.
Nu heb ik de vraag voorgelegd aan mijn huidige zorgverzekeraar Zilveren Kruis Achmea en kreeg het volgende antwoord:
Hieruit begrijp ik dus dat ik geen basisverzekering hoef te hebben als ik ga werken in het buitenland, en dat een aanvullende reisverzekering dus voldoende zou zijn??Uw recht op de basisverzekering vervalt vanaf uw eerste werkdag voor een buitenlandse werkgever. Wij vragen u de polis in dat geval bij ons op te zeggen. Treedt u uit dienst en gaat u vervolgens reizen, bent u verplicht zich weer aan te melden voor de basisverzekering. Dit geldt iedere periode van werken en reizen in het buitenland.
Ik ben de draad een beetje aan het kwijtraken…