Heb al veel stukjes doorgelezen en we hebben er super veel zin in.
Naast het feit dat we alle opties bekijken en allebei onze lijst van to-do's hebben zit ik zelf vooral met het volgende...
Mijn vriend heeft al een goede rugzak maar ikzelf niet. Nu ben ik al in menig speciaalzaak geweest en heb ik ook de forums goed doorgespit. Wat ik steeds tegenaanloop is dat veel mensen op forums zeggen dat je echt niet te veel moet meenemen. Zo lees ik dat een 50liter rugzak echt wel maximaal is voor mijn postuur (en in het algemeen) omdat je met een lichtere rugzak veel meer plezier hebt tijdens je reis om allerlei redenen.
Als ik echter in winkels kom dan zie ik wel erg veel grote rugzakken en ook in de folders zie ik vaak juist bij de grotere (60 t/m 80ltr) dat die juist geschikt zijn voor het backpacken.
Mijn vriend is ook erg tevreden met zijn 80ltr rugzak en volgens hem zit er geen verschil in met een kleine rugzak voor mannen en een vrouwenmodel.
Na ja...mijn vraag. Eigenlijk zie ik door de rugzakken hihi het bos niet meer.
Moet ik nu een grote sterke ruige rugzak nemen of juist een kleinere misschien een vrouwenmodel als dat wel nut heeft?
Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft (liefst iemand die niet bij een outdoorwinkel werkt maar echt eigen ervaring heeft en me niet de grootste duurste rugzak wil verkopen).
Heel veel reisgroeten

Inge