Snelle vraag

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Snelle vraag

Bericht door Rick »

Af en toe heb je dat weleens, je moet even snel iets weten of het ligt op het puntje van je tong, maar je komt er maar niet achter en toch wil je erachter komen. Dat kan je natuurlijk ook hier op het forum hebben. Dus als je een snelle vraag hebt, stel hem dan gerust.

Uiteraard heb ik zelf een vraag anders zou ik geen topic aan hebben gemaakt. ;) Hij luidt als volgt; gebruikt er iemand hier een iPod (in combi. met last.fm) voor op reis?
kohraya
Reisexpert

Re: Snelle vraag

Bericht door kohraya »

Ik ben fanatiek tegen iPods en dergelijke toestanden. Vind ik erg asociaal.
Hier in Belgie wordt je trouwens vermoord om je iPod. Reden te meer voor mij om dat ding in nog armere landen zeker niet in mijn oren te steken. Nog niet gesproken van de gehoorbeschadiging die je op termijn bij een verkeerd gebruik kan oplopen.
Laat mij maar lekker luisteren naar de rustgevende muziek in de Indische bussen :z

(sorry voor mijn averechtse reactie, no hard feelings hé)
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Haha maakt niet uit hoor. Heb zelf ook geen iPod, maar zat er wel over na te denken om er één aan te schaffen omdat het af en toe best lekker is om een muziekje op te zetten als je alleen bent. :9 Maar omdat ik voor een jaar Australië ga en een autootje ga aanschaffen zit ik een beetje in een dubio (omdat daar waarschijnlijk een radio inzit), dus heb ik hem dan waarschijnlijk niet nodig.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik vraag me af waarom ik er 1 heb *) gebruik hem zelden.
Oa, omdat ik er niet mee gezien wil worden. niet zozeer omdat ik benauwd ben dat ze me er om vermoorden maar het staat zo protserig. Heb hem in Ecuador zelfs in mijn homestay helemaal niet gebruikt.

Maar, eerlijk is eerlijk. Af en toe herinner ik me dat ik hem bij me heb en dan is het wel lekker. bij de tiende busrit van 8 uur in 1 week tijd heb je het wel gehad met die locale muziek in de bus. maar vaak kan je in een bus niet eens je eigen ipod horen door de herrie

ik was er met name heel blij mee op van die nachten dat ik last hand van de onsmakelijke geluiden van mijn buren (sex, overgeven). Dan is mijn Ipod dus mijn oordopjes met een extratje! ;) want soms zijn oordopjes alleen niet voldoende.

En dat is ook precies waarom ie toch iedere keer weer mee gaat.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

Als je een auto koopt met cassette speler kun je toch ook zo'n bandje kopen die je dan in de koptelefoon van je mp3 speler of discman stopt om zo toch je speler te kunnen blijven gebruiken? Zelf heb ik wel altijd iets van muziek bij maar gebruik het niet constant.

Heb je voor het gebruik van de ipod dan geen internet verbinding nodig als die moet samenwerken met last.fm ?
bolletjeom
Reisexpert

je ipod is alleen compatable met je eigen compu...volgens mij
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Marco schreef:Als je een auto koopt met cassette speler kun je toch ook zo'n bandje kopen die je dan in de koptelefoon van je mp3 speler of discman stopt om zo toch je speler te kunnen blijven gebruiken?
Maar dat is mono. :D We leven niet meer in de jaren '80. :+
Marco schreef:Heb je voor het gebruik van de ipod dan geen internet verbinding nodig als die moet samenwerken met last.fm ?
Nee dat is het mooie van Last.fm, die heeft een plug-in voor je iPod en zodra je hem op je computer aansluit, dan scrobbelt (of is het scrobblet?) hij de nummers die je onderweg geluisterd hebt. Anders zou je niks aan je iPod hebben, omdat die juist gemaakt is om muziek te luisteren als je aan het reizen bent. ;)
bolletjeom schreef:je ipod is alleen compatable met je eigen compu...volgens mij
Ah dat zou kunnen, dacht dat het altijd aan je account gekoppeld was. Maar met een netbook zou het opgelost zijn. *)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

iPod? Ik kan niet meer zonder!

Ik heb mijn iPod gekregen als afscheidscadeautje op mijn werk, inmiddels bijna 3 jaar geleden. Handig voor op reis, zei men. Zelf zou ik nooit zo'n 'duur' (toen al helemaal) ding hebben gekocht, maar geleidelijk aan begon ik er meer en meer de voordelen van in te zien. Het ding gaat langer mee dan mijn oude MP3 spelers, terwijl ik er niet zuiniger (meer) mee om ga. Er passen veel liedjes op, wat ik HEERLIJK vind. De andere toepassingen als het kijken van films en spelletjes gebruik ik nooit, hoewel het ook met mijn generatie iPod kan.

Bang voor diefstal? Mensen zien dat ik dopjes in mijn oor heb, maar het is niet zichtbaar waar die dopjes aan vast zitten. Dat kan elke MP3 speler of telefoon zijn. Want nee, ik heb geen witte dopjes meer. Ik heb nu van die dopjes die je in je oor doet, wat heerlijk is wanneer je wilt slapen wanneer er iemand naast je snurkt, of wanneer je last hebt van ander omgevingsgeluid. En niet-omgevingsgeluid, ik lijd nl aan tinitus (oorsuizen/oorpiepen) en muziek is soms fijn om de herrie in mijn hoofd te overstemmen ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik weet niet hoe dat werkt ik heb wel een ipod voor op reis. Ik heb Ipod video en ik kijk er tijdens busreizen en treinreizen TV op namelijk House helemaal geweldig. Dat is beter dan met een laptop op schoot vind ik persoonlijk.
Ik vind die dat indiaase gezang na zo'n 6 a 7 uur reizen niet zo leuk meer en niet meer om aan te horen dat is voor mij ook een rede om een Ipod aan te zetten.

gr van Moira
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Verdorie, jullie maken het alleen maar lastiger. :P Zal maar eens goed gaan overwegen of ik er nu wel of geen neem. ;)

Ik vroeg het ook al ergens anders; wat is jullie muzieksmaak? Ben wel een beetje benieuwd geraakt. Of zijn er zelfs mensen met een last.fm accounts? :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ken last.fm niet...

Op mijn iPod staan ruim 7000 nummers, en veel verschillende richtingen.

Een aantal dingen zijn vrij standaard, leuk als je eens samen met iemand wilt luisteren. Sommige hits doen het immers overal goed (hits jaren 80-90-2000 enz)! En verder.... Een hele hoop rock, punk(rock) en ska. Dingen die ik tijdens reizen heb opgepikt, als Britpop, Indo-rock (maar ook tradionele Indonesische muziek), Bulgaarse ska, een hoop Romeense muziek (beetje jazzie), Egyptische muziek en natuurlijk een Nederlandstalig!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik zou geen ipod nemen, wij hadden een ander ding (sony gogear) werkt ook een beetje als een ipod. Echt de dag voordat we op reis gingen loopt dat ding vast. Moet je alles resetten, met cd muziek er weer nieuw op etc.. Had ook een ipod (nano) van mijn werk gekregen, maar die was na een jaar al stuk. En altijd problemen met die stomme software.

Toen voor 15 euro bij de mediamarkt zo'n usb muziekstickje 2 gig gekocht, en echt super blij dat mee te hebben in plaats van zo'n duur ding.

Heb je toch muziek als je er zin in hebt. Werkt prima kost bijna niks. Ook handig het is ook een usb stick dus heb onderweg een paar keer in een internet cafe er nog wat nieuwe (lokale) muziek op gezet. Je leent het ook veel makkelijker ff uit. Onze nepalese gids vond het echt geweldig en heeft dagen met dat ding rondgelopen.

Na een maandje of 6 werd de kwaliteit wel wat minder maar boeiend.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ik heb op mijn Ipod van alles van klasiek tot Nederland en van popmuziek tot jazz. Ik hou van veel soorten muziek.
Ik heb dus daarnaast House op mijn ipod en dat kijk ik veel onderweg.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

wat voor muziek?
Na de eerste reis ontdekt dat het leuk is om nederlandse muziek mee te hebben. Niet die Bauer maar nederlandse producten als Anouk, de dijk, Doe maar, Acda en de Munnik, Heideroosjes etc. als je heel lang weg bent is het leuk om even een uurtje nederlands product op te zetten. en het is ook leuk om aan buitenlanders te laten horen. Met name de hits van boney M enzo *)
Zo kwamen we via iemand ook op het idee om cabaretconferences er op te zetten. heerlijk zitten lachen in een bus in Laos!!

muziek...J en ik hebben ieder een eigen Ipod want onze muzieksmaak is niet te combineren..haha :)
Ik ben van de punk, rock, ska en af en toe lekker meezingers. Jeroen is van het alternatieven gepingel waar ik nerveus van word.
Ik heb wel speciale mapjes, oa rustige muziek die ik niet eens perse mooi vind maar waarbij je lekker in slaap kan komen of tot rust kan komen. Een mapje mee bleren etc etc etc
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Jenny schreef:Ik ken last.fm niet...
Last.fm. Zodra je op je pc (of iPod) muziek aan het sluiteren bent, worden deze nummers zoals het heet naar de last.fm site gescrobbelt. Zo kan je aan andere mensen je profiel laten zien of kijken wat er voorn muziek overeen komt met jou smaak en wat er nog meer recommended is voor jou. Erg handig. :)

Tegenwoordig is het lastig om te bepalen wat je favoriete genre is, dat klopt, maar ieder persoon neigt altijd wel een bepaalde kant op. Bij mijzelf ligt het aan de periode (zitten wel wat jaartjes tussen natuurlijk :+) waar ik inzit, ben al een paar keer (extreem) van genre gewisseld.
Plaats reactie