Maleisië wie zijn er geweest?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Annika
Vakantieganger
Contacteer:

Maleisië wie zijn er geweest?

Bericht door Annika »

Zijn hier ook mensen naar Maleisië geweest? Ik ga daar namelijk heen (het deel dat aan Thailand vastzit) en zie er niks over op dit forum, dus ik ben wel benieuwd naar ervaringen en misschien wat goede tips?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

zie je er niets over op dit forum??
hmm, vreemd.
vrijwel alle aziegangers zijn ook naar maleisie geweest.
heb je het hoofdstuk bij "alles over" al gelezen? hier is de link:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/maleisie/

Je wilt tips....wat voor tips? waar je heen moet enzo?
1 tip voor overnachten. Kijk rond waar de moskee zit. zoek een guesthouse dat er niet pal naast ligt want het oproep tot gebed gebeurt luidruchtig en als je een geusthouse ernaast hebt is dat niet grappig. Als je verderop slaapt word je er ook van wakker maar niet met een hardverzakking :wink:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Annika
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Annika »

haha, dat is een goede tip!

Ik heb het 'alles over' gedeelte gelezen, maar kon daar ook niet echt iets vinden over bezienswaardigheden... Dus tips over must-sees/must-do's zijn welkom :)
bolletjeom
Reisexpert

ok.
ik weet niet waar je begint? in KL?
Nou daar is wel wat te zien. ikzelf vond het een leuke stad. Lekker groen.
chinatown is een leuk gebeid om te verblijven. lekker veel te zien en doen 's avonds. Het Merdeka plein is de moeite waard om even te bekijken. kijk ook even binnen bij het nationaal museum daar en laat je verrassen over de invloed van de nederlanders. Masjid Lamek is een moskee omringd door palmbomen midden in de stad.
Sta supervroeg op om bij de Petronas twin towers voor de deur te gaan liggen. Iedere dag geven ze 1200 toegangskaartsjes voor de skybridge weg. Op=op

Menara Kuala Lumpur is de op 4 na hoogste telecomunicatietoren ter wereld (421 meter) met een uitkijk verdieping op 270 meter boven de grond ( hoogste uitkijkpunt ter wereld). En dat is hoog! Het uitzicht is geweldig. We zeiden tegen een medewerker dat een zonsondergang helemaal mooi moet zijn. Hij gaf ons een tip:vraag beneden of je op hetzelfde kaartje nog een keer naar binnen mag. Rond zonsondergang is het helemaal geweldig vooral ook omdat er verrekijkers zijn.

TIP
Een metertaxi delen met 3 a 4 personen is goedkoper dan de monorail of bus.

het stadje Melakka is leuk voor een dagje.
De jungletrein van Kota baru naar Taman negara np is leuk.
Taman negara zelf dus.
De perhentian islands zijn geweldig maar veranderen wel snel van ondebewoond idylisch eiland naar toeristen hangplek dus ga nu het nog (net) leuk is!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Persoonlijk vond ik Maleisië (tenminste het vaste land, waar wij geweest zijn) niets vergeleken met bijvoorbeeld een Thailand, Laos of Cambodja.

Als je nog niet in een van de andere landen bent geweest dat zou ik je eerder aanraden daar naar toe te gaan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Annika
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Annika »

Ik ga met mijn reisgenootje eerst naar Thailand, dan Laos, dan Vietnam, dan Cambodja en als we tijd over hebben nog naar Maleisië. Maar Maleisië is dus wel over te slaan begrijp ik?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Annika schreef:Maar Maleisië is dus wel over te slaan begrijp ik?
Ja, ik zou me zeker niet uit een van die landen haasten om nog naar Maleisië te gaan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Annika
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Annika »

Waar ligt dat aan? Geen interessante natuur/cultuur?
bolletjeom
Reisexpert

Maleise..mainland is ook in mijn ogen niet bijzonder boeiend. Aan de andere kant.... dat is omdat ik het naast de buurlanden leg en dat is niet fair natuurlijk.

Maleise (vaste land) heeft niet zo heel veel te bieden. geen grootse bezienswaardigheden. Erg westers en ontwikkeld. Niet een heel erg sterke eigen identiteit.
Maar de perhentian islands zijn wel 1 van de aller mooiste eilanden. mooier dan die in Thailand of indonesie.

Als je nog kan kiezen voor een bestemming in azie zou ik ook voor iets anders gaan maar Maleisie is ook leuk hoor! behalve als je al eens in Azie geweest bent en hoopt op meer van datzelfde
karinmartin

Bericht door karinmartin »

ik ben het er helemaal mee eens.
maleisie vond ik ook niet zo leuk als thailand,laos en cambodja.
de perhentians ben ik ook geweest en dat is idd wel erg mooi.

maleisie is erg netjes,gestructureerd en ontwikkeld en mss trekt dat sommige mensen maar ik vind de andere landen leuker en gezelliger.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Persoonlijk vind ik Kuala Lumpur wel erg leuk. De Petronas Towers, de KL tower, enz.... Maar het vaste land van Maleisie is inderdaad best modern.

(Het is erg leuk wanneer je met bv Malaysian Airlines naar Indonesie vliegt, om 'een dagje' KL te doen. Lekker eten, wat winkels kijken :))
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Kl staat in mijn toptien van prettige steden
karinmartin

Bericht door karinmartin »

ja KL is wel een leuke stad. en de dierentuin,vogelpark en de andere tuinen zijn ook leuk om te bezoeken. en idd de torens , wel vroeg aanwezig zijn en dan wachten op een kaartje om later op de dag naar binnen te mogen.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Maleisië

Het hoofdstuk Maleisië bij Alles Over heeft er een hoofdstukje "hoogtepunten" bij gekregen.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ma ... si626.html

als er mensen zijn die nog aanvullingen hebben...plaats maar hier!!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Maleisië

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik vond en vind Maleisie in een woord geweldig.
Het is inderdaad een ontwikkeld land maar wel hele mooie natuur.
Ik vind de natuur in Maleisie mooier dan Thailand.

KL vond ik helemaal geweldig ik heb daar 2 maanden gewoond.
Pherhentian island geweldig blauw water en witte strand en je kon gewoon in het water kijken en zag de vissen zwemmen.
Melaka vond ik ook erg leuk beetje Nederlands met zelfs een molen.

Ik vond Borneo wat minder ik vond Kota Kinabalu bijvoorbeeld totaal niks aan.

Ik ga er over 2 weken weer naar toe maar dan naar Penang ik heb gehoord dat Penang niets is maar ik ga er alleen even heen omdat ik naar het ziekenhuis moet en voor een visum van Indonesie om door te kunnen reizen naar Indonesie.

gr van Moira
Plaats reactie