Waar te beginnen met regelen?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Karlien

Waar te beginnen met regelen?

Bericht door Karlien »

Hi there,

Ik (Karlien, 22jr, bijna klaar met studie) speel met het idee voor een half jaar naar Nieuw-Zeeland te gaan maar zou niet weten waar ik moet beginnen met regelen. Wat regel je als eerst? Hoeveel geld moet ik sparen naast het ticket? Als ik een half jaar ga is het dan slim om daar ook te werken? Ik ga voor het eerst, kan ik dan beter met een organisatie meegaan die je op weg helpt of zou ik het ook alleen aan moeten kunnen?
Voorlopig even genoeg vragen dus :)
xx Karlien
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Karlien:

Ik ben niet al te ervaren en er zijn op dit forum mensen met ontzettend veel reiservaring maar ik denk dat 1 van de belangrijkste dingen om mee te beginnen is om het financieel op een rijtje te hebben. Denk je genoeg te kunnen sparen en wanneer wil je weg? Wat je per dag nodig hebt in NZ kun je beter bij mensen vragen die daar geweest zijn (die zijn hier ongetwijfeld wel te vinden). Ik schat dat je daar per dag 25 tot 30 euro moet tellen als je budget wilt reizen en oplet.

Ik zou persoonlijk ervoor kiezen om zonder organisatie te gaan omdat je zonder organisatie waarschijnlijk goedkoper uit bent en je meer vrijheid zult hebben waarschijnlijk. Ook is Nieuw-Zeeland een land waar dingen goed geregeld zijn en waar je met de taal goed uit de voeten kunt.
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

Het eerste wat je het beste kunt regelen is zorgen dat je genoeg geld op je rekening hebt staan. Werken in Nieuw Zeeland is leuk maar je houd er niet zo veel aan over dan dat je dat hier doet. Ik zou in Nieuw Zeeland (en trouwens ook in Australie) werken voor de ervaring, net voor geld wat je hard nodig hebt.

Wanneer je jezelf goed voorbereid en een beetje lef hebt kun je het gemakkelijk zelf regelen. De eerste dagen zijn misschien wat eng maar daarna is het echt een eitje. Zoals LaosFan al zegt het scheelt je ook een berg geld. Kost misschien wel iets meer tijd om dingen uit te zoeken. Maar uitzoeken moet je toch.

Heb je ook al deze site gebekeken bij alles over (zie menu hierboven) daar staat een kopje voorbereiding waar je al de eerste dingen kunt vinden.

Voor hoe lang wil je gaan? En heb je al een idee welke dingen je zeker wil gaan zien?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

laten we beginnen met een iets hoger budget dan $30 :wink:
Een bed op een slaapzaal in N-Z kost je dat al
nee....dat is overdreven maar wanneer je wilt rondreizen en dingen wilt doen dan moet je echt meer geld mee nemen. Dagtripjes kosten al snel $100

Ons daggemiddelde in 2006 was 95 euro! Voor 2 personen en met camperhuur maar wel altijd zelf koken, bijna geen trips en zoveel mogelijk gratis kamperen.

je kunt in N-Z werken maar misschien is dat ook een beetje zonde van je tijd. Over het algmeen verdien je in Nederland beter. Je kunt ook gaan WOOFF´en. dat is een soort vrijwilligerswerk op boerderijen. halve dag werken voor gratis bed en eten.

gr rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Dat is meer dan ik dacht dat het zou kosten (maar me daar nog niet zo heel erg in verdiept).

30 euro is US$ 46,50 trouwens, dan zat ik weer iets meer in de buurt he.

Maar zoals ik al typte zijn er hier dus veel mensen met stukken meer ervaring. En dat is natuurlijk heel mooi!
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Hoi Karlien, ik heb op mijn site net een heel stuk geschreven over waar je moet beginnen als je langere tijd op reis gaat, misschien leuk om te lezen?

krookodil.blogspot.com
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Plaats reactie