5 weken voor drie landen is niet echt veel.... Maak duidelijke keuzes wat je wilt zien, want je tijd is te kort om alle highlights te pakken.
Een optie:
- Bekijk BKK voor een paar dagen, sla idd het koninklijke paleis en de Wat Po niet over. Shoppen kun je beter uitstellen tot het eind van je trip, hoef je niet zo veel te zeulen
- Persoonlijk vind ik Ayuthaya erg leuk, wat evt als een dagtrip uit BKK kan, maar gezien de tijd kun je dit beter overslaan.
- Idem voor Kanchanaburi en de brug over de River Quay
- Chieng Mai is leuk voor een paar dagen, maar als je ee trekking wilt doen zou ik dit vanuit Laos regelen. Mooier en authentieker.
- Per bus/boot de grens over naar Luang Prabang. Mocht je tijd hebben: ga verder naar het noorden, naar Luang Nam Tha enzo. Mooie trekking, boottochtjes over rivieren zonder andere touristen.
- Paar dagen tempels in Luang Prabang. Evt nog een waterval en een trekking
- Relaxen in Vang Vieng, heeeeeeeeel touristisch, maar de omgeving is prachtig!
- Vientienne is niet echt geweldig, maar je komt er nu eenmaal langs.
- Door naar het zuiden voor Campasak (tempels), de hoogste waterval van ZO-Azie, eilanden...
- Grens over met Cambodja, paar dagen Phnom Penh. Killing fields, S21
- Angkor Wat (ik vind deze route logischer dan degene Kohraya beschrijft, tenzij je vanuit PP naar Thailand wilt vliegen)
- naar Thailand, relaxen op bv Kho Chang, door naar BKK.
't Zijn wel allemaal lange afstanden die je op deze manier aflegt!!!! Bouw vooral af en toe een momentje van rust in.... Of neem evt een binnenlandse vlucht.
Succes met plannen