Ik heb onderzoek gedaan en al een budget samengesteld, maar deze post is juist voor de frisse blik en daarom is het gemaakte budget niet vermeld. Dus als je zin hebt, en mij een frisse blik wilt geven over de kosten van het rondreizen, zodat ik kan kijken of ik iets ben vergeten, er totaal naast zit met mijn schattingen en of dat ik überhaupt wel genoeg geld heb

Dus ja, ik heb al een budget opgesteld; maar als je me wilt helpen met jouw inzichten, heel erg bedankt! (vluchten reken ik apart)
De reis is in segmenten ingedeeld, wellicht lijken sommige dingen niet logisch qua tijd; maar alles heeft een reden

Segment 1:
Cuba: 1 week (Havana en omgeving, de sfeer van het authentieke Cuba proeven)
Segment 2:
Mexico – Belize – Honduras – San Salvador – Guatemala: 1 – 1,5 maand (Rondtrekken en de Maya ruïnes zien, regelmatig een duik maken in Belize of Honduras en surfen in San Salvador)
Segment 3:
Cook Eilanden: 1-2 week (Duiken en genieten van de mooie omgeving)
Fiji: 1-2 weken (Misschien langer als ik tribewanted doe, anders uitvaren naar goedkoop buureiland voor eilandexperience

Segment 4:
Australië: 6 maanden (Op working holiday visum, de bedoeling is toch 2-3 maanden werk te doen/vinden; verder een auto kopen en rondreizen dwars door Australië)
Nieuw-Zeeland: 2-4 weken ( even Nieuw Zeelandse lucht snuiven

Segment 5:
Indonesië, Filippijnen, (Papua nieuw Guinea?): 3 maanden (Totaal zonder plan zwerven van eiland naar eiland, kijken waar de wind me brengt, af en toe duiken)
Segment 6:
Thailand, Maleisië: 2 maanden (In Thailand ken ik een duikschool waar ik kan duiken voor een beetje werk, enkel leefkosten; Maleisie; de Perhentians en Sipidan (duiken dus)
Ik reis vrij basic, lokaal transport en met een hostel met een bed en een dak ben ik vrij tevreden. Eten op straat is geen probleem, al zoek ik geen drie straten af voor het goedkoopste noedel tentje. Het geld gaat bij mij meestal in de dingen die je dan nog net 'even' wilt doen omdat je 'er toch bent'.