Barcelona

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
zaratoestra
Reisexpert

Re: 6 daagjes vrijaf: Barcelona of tripje bologna-firenze-si

Bericht door zaratoestra »

ben aan het overwegen om misschien een appartementje te huren... moest dit voordeliger zijn. We blijven zowieso 5 nachten.

Moet zeggen dat ik nog na-gruwel van ons hostel van vorig jaar in Praag.
De wietgeur was overal in het hostel te bespeuren, de muren waren van karton, gans de nacht door mensen die thuiskwamen van het feesten en de weg naar het stad (volgens de brochure) was een oprijweg van de autostrade waar wij net naast sliepen :-)
bolletjeom
Reisexpert

Re: 6 daagjes vrijaf: Barcelona of tripje bologna-firenze-si

Bericht door bolletjeom »

het adres waar wij zaten was een soort stadsflat van vroeger. Er is een entree en midden in het pand een grote trap. aan de trap liggen appartemenenten. 2 daarvan zijn omgebouwd tot hostel met dorms en een aantal lijken nog op normale appartementen waar 3 of 4 kamers in zitten die als een soort hotel kamer worden verhuurd. Je merkt dus aan niets dat je in een hostel zit maar hebt wel hostel prijzen en je mag in het hostel gebruik maken van de faciliteiten als de keuken en internet
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
zaratoestra
Reisexpert

Jullie top 3 Barcelona

Bericht door zaratoestra »

Net terug van Barcelona en moet zeggen...die stad heeft echt mijn hart gestolen. hmm, totaal anders dan Praag,Venetie, Rome,Firenze,Stockholm,Londen,Parijs,Marrakech...
Had echt het gevoel dat ik wel in Barcelona zou kunnen wonen. Echt een stad op mijn mensenmaat. Zelfs ik vond er mijn weg terug en dat wil alvast iets zeggen.

Wat is jullie top 3 van pleintjes?
Top 3 van Bezienswaardigheden?
Top 3 van dingen waar je al veel over gehoord had maar uiteindelijk niet echt jou ding waren...

Ik zal even de spits afbijten:

1. Placa del Rei vooral in het donker en gezellig verlicht
2. Placa Felipe Neri: kwam dit nu door de schaduw van de wind (het boek) :-). vond het gewoon zo'n rustgevend plekje.
3.Een pleintje met een kerk op 2 minuten lopen van onze studio. De naam ontglipt me even en heb geen kaart bij mij.

Bezienswaardigheden:
1. casa battlo
2. Hospital de sant creu i de sant pau (zelfde architect als palau de la musica
3. 1x maal binnenkomen in de santa maria del mar

Minder mijn ding:

1. Casa mila (de binnenkant): had dit meer Gaudi verwacht (behalve de inkomhal en de leuke expo op zolder vond ik niets aan het gebouw zelf. Buitenkant en dak zijn natuurlijk de max
2. mercat boqueria: teveel volk... niet goed voor mij... krijg daar een echt ambetant gevoel; teveel prikkels. Heb ik trouwens ook in shoppingcentra van 5 verdiepingen in Bangkok.
3. Placa Reial: voor mij vrij emotieloos.

De max was kaasjes en vleesjes eten bij een Barcelonees die we 2 jaar geleden in Thailand ontmoet hebben,Daar voetbal kijken en madrid keihard met een 5-0 zien afgaan.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Jullie top 3 Barcelona

Bericht door bolletjeom »

Barcelona is geweldig!!
zou ik inderdaad ook wel kunnen wonen!

Ik moest mijn reisverslagen er even bijpakken voor de juiste namen maar hier is mijn lijstje

Wat is jullie top 3 van pleintjes?
heb me niet zo gericht op pleintjes dus kan hier weinig over zeggen.
We hadden ons niet zo ingelezen dus waren verrast door Plaza Reial

1 Casa Batllo
2 Park Guell
3 Sagrada Familia
(ik ben al jaren zeer geboeid door Gaudi)

Top 3 van dingen waar je al veel over gehoord had maar uiteindelijk niet echt jou ding waren...
1 Ramblas. Wel geinig maar niet spectaculair
2 Palau Guell stond in de steigers dus niets van kunnen zien
3 FC barcelona stadion (omdat ik niets met voetbal heb..haha)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Jullie top 3 Barcelona

Bericht door LovesStedentrips »

Heb in Salamanca gewoond... dra haalde Barcelona het niet bij. Maar eh, lang niet slecht hoor. Zou er niet kunnen wonen, Catalanen werken vreselijk op mijn zenuwen. Naar volkje.

Maar oké... here we go:

Top 3 van pleintjes?
1. Plaça St Jaume
2. Plaça Reial.
3. PLaça de Santa Maria del Mar

1. Casa Battló (heb ooit eens in de catacomben ervan mogen eten, top)
2. Palau de musica de Catalunya.
3. Cathedral St Jaume (en dan vooral het klooster erbij).

1. Catalanen/Barcelonins. Heel chagerijnig, naar volkje. Zwaar onbeleefd. Dan vielen de Sevillanen nog mee!
2. Rambla. Vreselijk overrated en dé plek om gerold te worden. Laatste keer dat ik in Barça was ben ik niet eens bij de Rambla geweest.
3. Haven. Heb weleens bijzonderdere havens gezien.

PS. Bolletje, als je van Gaudí houdt moet je eens naar Noord-West Spanje! In Comillas heb je een prachtig huis van Gaudí staan. Zo mooi, op een heel lieflijke plek ook.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Leon World Citizen

Re: Barcelona of andere budget-zon tips.

Bericht door Leon World Citizen »

Hi Tommy,

Ik denk dat een zonnige bestemming als Turkije budgetair goed kan. Veel mooie steden waar een hoop te zien is en waar de reis en verblijf goedkoop kunnen. Heb zelf in een bed and breakfast overnacht in Antalya en dat was goed te doen. Barcelona is idd ook een mooie stad maar wel aan de prijzige kant. Misschien dat ze nu met de crises ook wel wat goedkoops te bieden hebben dan. Ik bedoel als verblijf.
LiveLaughTravel

Sevilla, Madrid, Barcelona per trein.

Bericht door LiveLaughTravel »

Beste forummers,

Ik ben samen met een vriendin wat aan het brainstormen over de aankomende zomervakantie.

We willen beide dit jaar eens zonder ouders op vakantie en we dachten aan Spanje.
We willen ongeveer 2 (max 3) weken weg.

Waar we op dit moment aan denken is de drie steden Sevilla,Madrid en Barcelona.
We willen tussen deze steden reizen per trein. Het liefst met de HSL (AVE).
Op het eerste gezicht lijkt het ons het voordeligst om bijvoorbeeld te vliegen op Sevilla en zo met de trein naar boven te reizen en dan vanaf Barcelona weer naar Nederland. We willen de reis niet al te duur maken.

Is dit een goede optie (qua reistijd etc..)? Iemand tips over eten/drinken, overnachten (hostels??) en bezienswaardigheden? Is het goedkoper om een interrailkaart te nemen of losse treintickets te bestellen?

Al het advies is welkom! Bedankt alvast! :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Sevilla, Madrid, Barcelona per trein.

Bericht door Tikva »

Als je twee weken hebt zou ik wel wat meer bestemmingen kiezen. Ben nu in spanje en 2 dagen was genoeg in sevilla. Als het mooi weer is en je doet relaxt dan een keer 3 dagen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Ik weet niet wanneer jullie willen gaan? Maar in Juli en Augustus is in Sevilla 40 graden geen uitzondering.
Ik denk dat je hoog zomer beter naar de Noord-West kant van Spanje kan gaan. of aan de kust blijven.

Je idee om met low costers te gaan vliegen lijkt mij een goede. Maar boek op tijd als je in het hoogseizoen wil.

Als je onder de 26 bent kan je volgens mij met het beste met een treinpass reizen
treinreiswinkel.nl/europa/spanje_portugal/passen_en_abonnementen
KIjk ook naar de optie van langeafstandbussen in Spanje, deze rijden veel frequenter en vaak sneller dan treinen.

3 dagen Sevilla lijkt mij ook genoeg.
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
LiveLaughTravel

Oke, is córdoba als uitbereiding een optie?
En heeft er iemand ervaring met couchsurfing? (misschien een optie om de kosten wat te drukken..)
Ik heb nu een berekening gemaakt qua kosten en dat kwam op zo'n 1300 euro neer.. dat vind ik best wel veel geld. Iemand ideeën om een dergelijke reis goedkoper te maken?
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Cordoba en Granada zijn optie in die regio. Beide de moeite waard voor 2 dagen.

Als je toch vanuit het zuiden naar Madrid wilt is Toleda een niet te missen bestemming.

Voor low cost accomodatie is deze spaanse website een goed startpunt. http://www.budgetplaces.com/nl/ Bezuinig niet op de Airco !!
LiveLaughTravel

Okee, ja we hebben het plan Barcelona inmiddels geskipt.
Dat is te onvelig vinden we.
Maar wat is een redelijk budget al zouden we per vliegtuig naar sevilla reizen.
Dan:
3 dagen sevilla
2 dagen córdoba
2 dagen Granada
3 dagem Toleda
4 dagen Madrid
Dan vanuit Madrid naar Nederland terug vliegen.
Tussen de steden reizen we dan per trein (interrail?)
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

2 dagen Toledo lijkt mij genoeg. Ik zou een dag extra Madrid nemen. Kan je altijd nog een dagtocht Segovia of Avilla nemen. Gezien de afstand die je reist zou ik losse kaartjes nemen. Denk er aan dat de hoge snelheidslijn kaartjes verkoopt als een low cost carrier. Dus de goedkoopste gaan het eerst weg. Eventueel zou je om kosten te sparen op de lange rit naar Toledo een nachttrein kunnen nemen

http://www.renfe.com/EN/viajeros/index.html

Even wat vliegtips: Ryanair vliegt vanaf Eindhoven op Sevilla en Madrid. Vueling, Easyjet en Air Europe vanaf Amsterdam op Madrid. Transavia vanaf Rotterdam op Madrid. Vueling en Transavia vanaf Amsterdam naar Sevilla

Budget: Als jer zuinig bent moet €1000 genoeg zijn. Eten, slapen en reizen zijn in Spanje veel goedkoper dan in Nederland
rugzak

Hostels/campings Barcelona

Bericht door rugzak »

Hoi,

Wij gaan deze zomer met z'n tweeën interrailen en zijn eigenlijk van plan om een tent mee te nemen. We willen heel graag naar Barcelona en vragen ons of iemand een camping weet of een goedkoop hostel.
Welke andere steden aan de zee zijn leuk om te bezoeken? Heeft iemand ervaring met interrailen met een tent?
We horen graag meer tips over campings e.d. in barcelona/spanje.

Groetjes!!
Travelator
Reisexpert

Re: Hostels/campings Barcelona

Bericht door Travelator »

Ik ben ooit door Frankrijk gecrost met de kleine campinggids van de anwb. Dat vond ik erg leuk, omdat je dan niet op van die echte massale familiecampings terechtkomt, maar juist op de wat rustiekere campings, met vaak ook wat meer alternatieve en interessante kampeerders. Volgens mij zijn er wel meer van dit soort boekjes, zoek op minicampings of rustieke campings, dan kom je wel wat tegen. Durf niet zo goed links te plaatsen hier ; )

Verder is het maar net wat je wilt/zoekt...
Wil je feesten of juist rust en natuur?
Mocht je hier nog niet gekeken hebben, kun je op deze site ook al best veel informatie vinden, namelijk hier:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/spanje/

Veel plezier met de voorbereidingen!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie