Net terug van Barcelona en moet zeggen...die stad heeft echt mijn hart gestolen. hmm, totaal anders dan Praag,Venetie, Rome,Firenze,Stockholm,Londen,Parijs,Marrakech...
Had echt het gevoel dat ik wel in Barcelona zou kunnen wonen. Echt een stad op mijn mensenmaat. Zelfs ik vond er mijn weg terug en dat wil alvast iets zeggen.
Wat is jullie top 3 van pleintjes?
Top 3 van Bezienswaardigheden?
Top 3 van dingen waar je al veel over gehoord had maar uiteindelijk niet echt jou ding waren...
Ik zal even de spits afbijten:
1. Placa del Rei vooral in het donker en gezellig verlicht
2. Placa Felipe Neri: kwam dit nu door de schaduw van de wind (het boek)

. vond het gewoon zo'n rustgevend plekje.
3.Een pleintje met een kerk op 2 minuten lopen van onze studio. De naam ontglipt me even en heb geen kaart bij mij.
Bezienswaardigheden:
1. casa battlo
2. Hospital de sant creu i de sant pau (zelfde architect als palau de la musica
3. 1x maal binnenkomen in de santa maria del mar
Minder mijn ding:
1. Casa mila (de binnenkant): had dit meer Gaudi verwacht (behalve de inkomhal en de leuke expo op zolder vond ik niets aan het gebouw zelf. Buitenkant en dak zijn natuurlijk de max
2. mercat boqueria: teveel volk... niet goed voor mij... krijg daar een echt ambetant gevoel; teveel prikkels. Heb ik trouwens ook in shoppingcentra van 5 verdiepingen in Bangkok.
3. Placa Reial: voor mij vrij emotieloos.
De max was kaasjes en vleesjes eten bij een Barcelonees die we 2 jaar geleden in Thailand ontmoet hebben,Daar voetbal kijken en madrid keihard met een 5-0 zien afgaan.