rugzak advies gezocht

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

Is er hier iemand afgelopen....november?.....op de BNN Backpackers Cafe dag geweest en kan zich nog herinneren welk merk daar stond met rugzakken?

Ze zagen er namelijk erg goed uit en waren niet duur. ik had de brochure meegenomen en die ben ik nu dus kwijt. Het spul was nergens anders in nederland te koop....maar ik weet dus zelfs de naam niet meer.

De stand stond beneden, links voor het podium en ze hadden ook sokken enzo

kleine kans dat iemand het weet....maar ik probeer het toch maar even
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dit kun je ook doen:
http://www.thenorthface.com/opencms/ope ... model=AAW1

Heb die Duffels zaterdag bij Bever zien liggen. Groter, dus minder proppen, en kan op je rug. Kruising tussen tas en rugzak dus. Ben er nog niet uit.
GerritM

Rugzak

Bericht door GerritM »

Er zijn diversen te koop, mijn advies is kijk eens rond, ga bij jezelf ten raade wat wil ik, wat kan ik, hoeveel wil ik meenemen en kan dat allemaal op mijn rug! En het belangrijkste waar ga ik naar toe!
er zijn ook wel rugzakken te koop met wieletjes maar die zij erg duur!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Misschien een stomme vraag, maar gebruiken jullie je "flight bag" ook in de bus? Misschien een beetje omslachtig, wel safer.........
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Flightbag omslachtig? Ik vind hem ideaal en doe hem ALTIJD om mijn tas!!!!

Niet eens vanwege de bescherming tegen diefstal (de rits van mijn flightbag is een beetje kappot waardoor je het slotje los kan friemelen), maar meer tegen vuil. Genoeg landen waar tassen op het dak van de bus worden vervoerd, wat vaak nogal stoffig is. Om maar niet te spreken van de geiten en de honden die op mijn tas gelegen hebben.... En mijn flightbag maakt mijn tas (een 9 jaar oude Nomad Eagle 55) waterdicht. Genoeg voordelen dus :wink:

Groet,

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wanneer het langere ritten zijn wel. Ook wanneer ik denk dat het veiliger is, maar een kort ritje gaat meestal zonder flight bag.

Voor mensen die nog op de originele vraag (welke backpack moet ik kopen) nog antwoorden zoeken. Bij het algemene artikel over backpacks en de jack wolfskin backpack test kun je wat meer informatie vinden.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hoi Jenny en Erik,
Dank voor de tips! Ben het vooral met Erik eens.....maar als ik eens in een hele ranzige kolere bus terechtkom, heeft Jenny ook weer gelijk :D
Erik
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik support Jenny!!!

maar ik weet ook dat zij voornamelijk reist in Indonesie waar je tas ALTIJD op het dak beland tussen de geiten :-)

maar ik gebruik hem dus ook om te voorkomen dat ie vuil word. en ik ben niet bang dat mijn backpack een beetje vies word maar ik hou graag regen buiten en varkenspis :lol:

groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marije
Reisexpert

Re: rugzak advies gezocht

Bericht door Marije »

Nog meer rugzak advies gewenst :) Dit is de situatie:
Ik ga 4/5 maanden backpacken in Nieuw Zeeland, reizen met de bus en overnachten in hostels (dus geen slaapmat en rugzak mee) en misschien 1 of 2 keer een meerdaagse track lopen waar ik een grote backpack bij nodig zal hebben (maar misschien ook niet, hihi). Nou weet ik dat je je eigelijk goed moet laten adviseren en van alles moet passen en een rugzak moet kopen die echt goed bij je past, maar ik vind ze nogal duur en heb niet zo veel geld. Nou kan ik er ook één lenen van mijn schoonzus en dat is eigenlijk wel ideaal want gratis. Het is een Lafuma Land Cruiser 60+10. Ik heb hem al even gebruikt met wat gewicht (wel weinig) en tot nu toe vind ik het een heel fijn ding. Binnenkort ga ik een paar dagen naar Terschelling en dan neem ik hem ook mee dus kan ik hem nog meer uittesten.

Naar aanleiding hiervan heb ik 2 vragen:

zijn er hier mensen met ervaringen met Lafuma rugzakken (of Lafuma in het algemeen)? Ik heb één review gelezen (van de 70+10) die niet zo best was helaas, maar meer kan ik niet vinden.

Vinden jullie het erg onverstandig om zomaar deze rugzak mee te nemen terwijl ik verder niets gepast heb, ook al vind ik het gewoon een erg fijne tas?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Een rugzag zit of zit niet, en volgens mij kom je daar vanzelf achter op je weekendje. Wanneer je na een tijdje dragen al last van je backpack krijgt weet je dat het niet goed zit en kun je beter verder kijken. Lafuma komt bij mij niet over als een slecht merk. Stel dat hij toch na twee (5 of 10 ) maanden uit elkaar valt kun je altijd nog kijken of je een andere kunt kopen. Vaak zijn outdoor spullen een stuk goedkoper in het buitenland.
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Na lange tijd zoeken naar een rugzak die aan mijn eisen voldoen, dat zijn: niet te felle kleur, degelijk, rits voorkant waarmee je snel bij de hoofdvak komt enzovoorts. Heb ik eentje gevonden, of eigenlijk twee.

Deze twee van Kaikkialla.
De eerste, in 50 liter formaat (hebben ze ook in grijs op een ander website):
http://www.bever.nl/dragen/trekkingrugz ... a-sonna-50

De tweede, in 60 liter formaat:
http://www.bever.nl/dragen/trekkingrugz ... la-esko-60

Ik heb twee vragen over de rugzakken.
1. Wie heeft ervaring met rugzakken van Kaikkialla? Is het een degelijk merk?
2. Ik twijfel nog steeds tussen 50 of 60 liter. Ik neem vaak niet veel mee, het liefst minimaal. Ooit heb ik een rugzak van 75 liter gekocht en dat is echt veel te groot... Aan de andere kant weet je ook niet wat je tegenkomt op reis die je mee wil nemen of tijdelijk mee moet sjouwen. Ik wil een rugzak aanschaffen waar ik jaren mee kan doen en dus alle soorten reizen, een lange weekendtrip tot 1 jaar weg waar ik o.a bergschoenen en kwalitatieve regenjas meeneem. Het voordelige aan dit soort rugzak is dat je de dikte kan verminderen met "kabeltjes" aan de kant als jullie begrijpen wat ik bedoel..Enig suggesties om tot een beslissing te komen? :)
Reizen maakt je rijk.
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Wat fijn dat je eindelijk een tas hebt gevonden die aan je eisen voldoet, dat is altijd fijn! Ik kan je helaas niet helpen met het merk, want daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb zelf een Osprey backpack.

Wat betreft het formaat... als het voornamelijk zou gaan om lange weekenden enzo dan lijkt 50 liter me meer dan voldoende maar aangezien je zelf aangeeft er ook lang mee weg te willen zou ik gaan voor de 60 liter. Die van mij is 65 liter en ik zou best iets kleiner willen maar 15 liter minder zou ik echt wel missen! 60 lijkt mij precies mooi... maar het blijft natuurlijk heel erg persoonlijk.

succe smet je keuze!
Selalu mencari...
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Als je ook bergschoenen en een jas erin wil proppen, of gewoon koude bestemmingen dan zou ik zeker voor de 60 gaan. Je kunt met de touwtjes altijd veel makkelijk een rugzak kleiner maken dan dat je hem groter kunt maken.

Ik zoek zelf nog een kleinere rugzak die voldoet aan een de ryanair gratis bagage eisen. Maar ook die 50 liter van jou voldoet er niet aan. Als je de rugzak dan toch alleen als gewone bagage mee kunt nemen kan je beter voor de grotere gaan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Dank jullie wel! Inderdaad kan ik beter voor 60 gaan. Kan het inderdaad altijd kleiner maken. Nu nogmaals naar winkel gaan en kijken of ik het echt wil aanschaffen :D Spannend ;)
Reizen maakt je rijk.
Plaats reactie