Vliegveld KLIA en LCCT

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Jenny
Reisexpert

Re: Vluchten Air Asia KLIA?

Bericht door Jenny »

Mijn ervaring is inderdaad iets minder. Ik heb geen problemen als een kamer alleen een fan heeft, maar én geen AC én geen fan is me iets teveel van het goede. Daarnaast vond ik hun oplossing niet heel netjes: als je geen AC hebt, kan gebeuren, maar laat mensen er ook niet voor betalen.

Uiteraard, het scheelt maar een paar euro, maar ik vind klantvriendelijkheid best belangrijk :P
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Wij zaten in het Tune Hotel (downtown) en waren daar erg tevreden over en hadden de kamer voor een habbekrats, omdat we al heel vroeg geboekt hadden. Wij hadden alleen een fan en dat was ook zeker voldoende. Als je echter de hoofdprijs moet betalen, zou ik eerder kijken naar The Nest zie: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... ml#REVIEWS
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Globetrot schreef:Wij zaten in het Tune Hotel (downtown) en waren daar erg tevreden over en hadden de kamer voor een habbekrats, omdat we al heel vroeg geboekt hadden. Wij hadden alleen een fan en dat was ook zeker voldoende. Als je echter de hoofdprijs moet betalen, zou ik eerder kijken naar The Nest zie: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... ml#REVIEWS
Heb The Nest ook bekeken (ter plaatse dus) en vond het véél te duur voor wat je ervoor krijgt, maar smaken verschillen en portemonnees kennelijk ook ; )
Tune Hotels daarentegen kunnen ge-wel-dig zijn!
Door de bank genomen zijn de kamers hier poepieduur, maar met een beetje mazzel heb je een belachelijk goede aanbieding in zo'n hotel.
Heb in Thailand bij Tune een keer een MEGA kamer gehad voor 350 Baht (8,5 euro) per nacht. Diezelfde kamer was de dag erop 1250 Baht (31 euro).
Zeker de moeite waard om even te checken, want de kamers zijn doorgaans prachtig!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Als ik op de site van agoda die 2 acco's vergelijk, dan kosten de goedkoopste kamers hetzelfde (29 euro per nacht in juni/juli), maar is bij The Nest het ontbijt erbij inbegrepen. Dat kun je beschouwen als middenklasse-prijzen? Goede aanbiedingen bij Tune zijn echt stukken goedkoper, maar rond die tijd betaal je daar ook zo'n 22 euro voor een kamer met AC handdoek en tv... Een kale kamer met fan en zonder handdoek etc heb je voor zo'n 60 MYR =15 euro. En dat is dan hetzelfde als de goedkope fan-kamer bij Chinatown Boutique Hotel die jij geregeld had Travelator. Welke zou je dan in dat geval kiezen?
Travelator
Reisexpert

Globetrot schreef:Als ik op de site van agoda die 2 acco's vergelijk, dan kosten de goedkoopste kamers hetzelfde (29 euro per nacht in juni/juli), maar is bij The Nest het ontbijt erbij inbegrepen. Dat kun je beschouwen als middenklasse-prijzen? Goede aanbiedingen bij Tune zijn echt stukken goedkoper, maar rond die tijd betaal je daar ook zo'n 22 euro voor een kamer met AC handdoek en tv... Een kale kamer met fan en zonder handdoek etc heb je voor zo'n 60 MYR =15 euro. En dat is dan hetzelfde als de goedkope fan-kamer bij Chinatown Boutique Hotel die jij geregeld had Travelator. Welke zou je dan in dat geval kiezen?
Allebei :P

Onbelangrijk...
Ik vertel alleen mijn ervaring, verder mogen de mensen voor zichzelf bepalen wat ze prettiger vinden : )

travel57
Contacteer:

Bus KLIA naar Melaka

Bericht door travel57 »

Als wij landen op KLIA airport in Kuala Lumpur, en we willen daarna verder reizen naar Melaka, waar is het busstation op de luchthaven te vinden? Heb al wel gelezen dat we moeten reizen met de busmaatschappij Transnasional. Het zou fijn zijn als iemand ons kan helpen om zo te weten te komen waar de opstap voor deze bus is. We landen ongeveer 15.15u in de middag, hoop dat het dan nog te doen is met de bus naar Melaka.

Gr Hanny ^O^
Travelator
Reisexpert

Re: Bus KLIA naar Melaka

travel57 schreef:Als wij landen op KLIA airport in Kuala Lumpur, en we willen daarna verder reizen naar Melaka, waar is het busstation op de luchthaven te vinden? Heb al wel gelezen dat we moeten reizen met de busmaatschappij Transnasional. Het zou fijn zijn als iemand ons kan helpen om zo te weten te komen waar de opstap voor deze bus is. We landen ongeveer 15.15u in de middag, hoop dat het dan nog te doen is met de bus naar Melaka.

Gr Hanny ^O^
Ik weet niet waar de bushalte is, maar dat is een kwestie van even iemand vragen, toch?
Overigens moet je wel eerst aan het (een) loket een kaartje kopen, dat kan niet in de bus.
Prijs is 21,90.

Ik weet niet op welke dag je aankomt, dus de tijden kon ik zo even niet opzoeken, maar hier kun je de vertrektijden van de bus opzoeken.
Mocht je trouwens aankomen op vrijdag of op zaterdag, raad ik je aan om van tevoren een hotel/guesthouse te boeken, want dan is het hier (ik zit nu in Melaka) altijd poepie druk en veel guesthouses zitten vol.
Door vooruit te boeken, bespaar je jezelf waarschijnlijk wat stress en een flinke wandeling.
Doordeweeks is een kamer vinden doorgaans een makkie.
Ik zit nu (al 3 weken) in het Casa Blanca Guesthouse. Staat nog niet op de site, maar dat komt nog.
Mooi guesthouse, vriendelijke mensen. Wel wat duurder.
Alternatieven vind je hier.

Paar tips: Mochten jullie volgende week zaterdag hier zijn, ga dan 's avonds naar het Voyage Travellers Café (Ook wel Voyage Travellers Lounge genoemd) in Chinatown.
Daar is elke zaterdag mooie akoestische luister-live-muziek (dus geen wild feest, het is heel rustig) en een leuk, relaxt sfeertje.
Om negen uur speelt Aki en vanaf een uur of elf is er "open mic session".
Je kunt dus ook nog een liedje zingen als je wilt ; )

Verder; eten bij Pak Putra in Kota Laksamana!!!

En als je van taart houdt, ga dan tussen 15:00 en 18:00 naar Secret Recipe in Melaka Raya (even vragen waar het is; 10 minuutjes lopen).
Daar krijg je voor RM 7,5 een enorm stuk (heeeeeeeerlijke!!!) taart (veel verschillende soorten) en tussen 3 en 5 gratis koffie of thee erbij : )

Veel plezier in Melaka!
Misschien komen we elkaar wel ergens tegen ; )

goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Ik heb zelf deze route vanaf lcct gedaan. Bussen gaan tot laat in de avond dus jouw aankomsttijd is geen probleem. KlIA heeft een eigen busterminal. Daar kunnen ze je vast vertellen vanaf welke halte de bus naar melaka vertrekt.

http://www.journeymalaysia.com/ptaklia.htm
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
travel57
Contacteer:

Bericht door travel57 »

Alvast bedankt voor de tips als we tzt in Melaka zijn, altijd makkelijk. Het duurt nog wel even, we gaan aankomende winter pas.
Maar een goede voorbereiding is het halve werk, zullen we maar zeggen ;)
En dat van LCCT, dat had ik al gevonden, en daarom ook eigenlijk de vraag. Want stel dat er alleen maar een bus van LCCT naar Melaka vertrekt, dat maakt toch het verschil, want dan moeten we daar eerst van KLIA naar LCCT. Ik kan tot nu toe niets gevonden krijgen over KLIA busstation-opstapplaats voor Transnasional. Dus blijf ik hopen op de gouden tip! *O*

Groetjes Hanny
[verwijderd]
Travelator
Reisexpert

Hanny, er gaat 100% zeker een bus vanaf KLIA naar Melaka (zie de link van Transnasional die ik je in m'n vorige post gestuurd heb).
Wanneer je uit het vliegtuig stapt, kun je meteen iemand vragen waar de bushalte is.
Of bij de douane. Of bij de bagageband. Of..... Mensen genoeg!
Maak je geen zorgen, die bus rijdt écht!
Je hoeft niet eerst naar LCCT.
Ik ga op de 25e iemand ophalen op KLIA. Dan zal ik (als ik het niet vergeet) goed opletten en even kijken of ik het je op de een of andere manier kan uitleggen. Herinner me er nog even aan over een week of drie...

travel57
Contacteer:

Bericht door travel57 »

Travelator schreef:Hanny, er gaat 100% zeker een bus vanaf KLIA naar Melaka (zie de link van Transnasional die ik je in m'n vorige post gestuurd heb).
Wanneer je uit het vliegtuig stapt, kun je meteen iemand vragen waar de bushalte is.
Of bij de douane. Of bij de bagageband. Of..... Mensen genoeg!
Maak je geen zorgen, die bus rijdt écht!
Je hoeft niet eerst naar LCCT.
Ik ga op de 25e iemand ophalen op KLIA. Dan zal ik (als ik het niet vergeet) goed opletten en even kijken of ik het je op de een of andere manier kan uitleggen. Herinner me er nog even aan over een week of drie...

Dank je, dat vragen is geen probleem hoor :s) , maar ik ga vanaf nu op jouw verhaal af, dat er inderdaad een bus vanaf KLIA naar Melaka gaat. En ik ga nu proberen te onthouden 0_0 om jouw te herinneren eens rond te kijken de 25e, je bent er dan toch hè, haha.
Bedankt alvast!!!!
Travelator
Reisexpert

Die bus rijdt echt, trust me : )
Ik ga m'n best doen om het allemaal goed in me op te nemen (kan zijn dat ik er niet aan denk).
Let er overigens wel op dat je een bus pakt naar Melaka Sentral en niet naar het Makhota Medical Center.
Op Melaka Sentral moet je overstappen op een andere bus om in het centrum te komen.
Volg op Melaka Sentral de bordjes "domestic departures" en loop dan naar platform 17. Daar vertrekt de bus naar Chinatown. Zeg tegen de buschauffeur dat je wilt uitstappen op Jonker Street. De bust stopt naast een brug (aan de rechterkant). Wanneer je die oversteekt, loop je zo Chinatown in. Meteen na de brug rechts (straatnaam ben ik even kwijt) vind je de meeste guesthouses.

travel57
Contacteer:

Bericht door travel57 »

Travelator schreef:Die bus rijdt echt, trust me : )
Ik ga m'n best doen om het allemaal goed in me op te nemen (kan zijn dat ik er niet aan denk).
Let er overigens wel op dat je een bus pakt naar Melaka Sentral en niet naar het Makhota Medical Center.
Op Melaka Sentral moet je overstappen op een andere bus om in het centrum te komen.
Volg op Melaka Sentral de bordjes "domestic departures" en loop dan naar platform 17. Daar vertrekt de bus naar Chinatown. Zeg tegen de buschauffeur dat je wilt uitstappen op Jonker Street. De bust stopt naast een brug (aan de rechterkant). Wanneer je die oversteekt, loop je zo Chinatown in. Meteen na de brug rechts (straatnaam ben ik even kwijt) vind je de meeste guesthouses.

Toppie hoor, hier gaat het helemaal mee lukken ^O^

De bedoeling is dat we zeer waarschijnlijk in Wayfarer Guesthouse gaan verblijven, die houden voor ons een kamer vast, totdat ik binnen nu en 4 weken de exacte datum weet. Das al een aardig beginnetje lijkt ons.

Groetjes en veel plezier in Melaka!!!!
Plaats reactie